خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلاهبرداری ۲ میلیاردی از ۱۰۰ فرد کم‌ سواد در مقابل عابربانک

ضروری است شهروندان و به‌ویژه افراد کم سواد یا بی‌سواد  برای استفاده از عابربانک یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه کارت و رمز کارت خود به دیگران خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری فردی که با شیوه تعویض کارت‌های عابر بانک اقدام به کلاهبرداری از دستکم ۱۰۰ نفر در این شهرستان کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی در این‌باره گفت:‌ به دنبال طرح شکایت و مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت کارت‌های عابربانک‌شان و برداشت غیرمجاز از این کارت‌ها، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی شهر ری قرار گرفت و آنان در تحقیقات اولیه از مالباختگان که عمدتا سالمند بودند، متوجه شدند که این افراد برای برداشت وجه به خودپردازهای بانکی مراجعه کرده اما به دلیل عدم سوادکافی از فردی برای برداشت و انتقال وجه تقاضای کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مالباختگان پس از  برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی‌شان تازه متوجه تعویض کارتشان شده‌اند گفت: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد که فردی با پرسه زنی در اطراف خودپردازهای بانکی اقدام به شناسایی طعمه‌های خود و جلب اعتماد آنان به بهانه کمک در انتقال یا برداشت وجه کرده و در فرصتی مناسب کارت‌های عابربانک مال‌باختگان را با کارت‌های تقلبی که در اختیار داشته تعویض کرده است.

طرهانی با بیان اینکه در جریان بررسی‌ها و تحقیقات تخصصی پلیس، هویت سارق  و محل تردد وی مورد شناسایی قرار گرفت، اظهارکرد:‌ کارآگاهان موفق شدند پس از اخذ مجوز قضایی و در مراقبت های ویژه پلیسی زمانی که متهم قصد فریب شهروندی دیگری را داشت، وی را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی، گفت: متهم تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری و به خصوص کلاهبرداری از سالمندان و افراد کم سواد با همین شیوه اعتراف کرد. بر اساس برآوردهای انجام شده این فرد تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کرده بود.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده، گفت: متهم به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی و ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا تحویل داده شد.

طرهانی با اشاره به این پرونده هشدار داد: ضروری است شهروندان و به‌ویژه افراد کم سواد یا بی‌سواد  برای استفاده از دستگاه‌های خود پرداز یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه کارت و رمز کارت خود به دیگران خودداری کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا