خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قتل فجیع نوجوان 16 ساله‌ی عراقی در میدان الوثبة بغداد

روز پنجشنبه در شبکه های اجتماعی عراق ویدئوی منتشر شده که در آن تظاهرکنندگان میدان الوثبة یک نوجوان عراقی معترض را که گفته می‌شود با عده‌ای از دیگر از حاضرین اختلاف و درگیری مسلحانه داشته، به شکل فجیعی به قتل می‌رسانند.

به گزارش ایرنا، معترضان به این هم بسنده نکرده و جسد بی جان و برهنه این نوجوان را سپس از تیر چراغ برق به دار می‌آویزند.

رسانه های عراقی، نوجوان مقتول را با هویت «هیثم علی اسماعیل» 17 ساله معرفی کرده اند که در منطقه الوثبه نزدیک میدان الوثبة ورودی شورجه پس از قتل توسط معترضان جسدش از تیر چراغ برق آویزان می شود.

گفته شده نوجوان مقتول که خود از معترضان بوده، بر اثر اختلاف و درگیری با عده ای از تظاهرکنندگان به سمت آنان شلیک کرده که چهار نفر از هم محله ای های وی در این درگیری کشته می شوند.

پس از این حادثه، تظاهر کنندگان دیگر از راه رسیده و خانه اش را آتش می زنند و سپس با ضربه های چاقو او را می کشند.

اقدام خشونت بار معترضان در خصوص قتل این نوجوان عراقی به گونه ای شدید است که امکان انتشار آن وجود ندارد.

فرماندهی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد شخصی که در «میدان الوثبه» اعدام و به تیر برق آویزان شد، «هیثم علی اسماعیل» نام دارد که پس از درگیری لفظی با برخی از حاضران در تظاهرات، کشته شد.

بر اساس اعلام فرماندهی نیروهای مسلح عراق، این جوان ۱۶ ساله از معترضانی که در نزدیکی خانه‌اش تجمع کرده بودند، خواسته بود آنجا را ترک کنند. مشاجره لفظی به درگیری منجر شد و او چند تیرهوایی شلیک کرد و همین امر موجب شد تا معترضان، منزلش را با کوکتل مولوتوف به آتش بکشند. سپس بر شمار معترضان افزوده شد و آنها پس از یورش به منزل و لخت کردن او، وی را کشتند و به تیربرق آویزان کردند.

نیروهای امنیتی تا به این لحظه در این جریان مداخله نکرده‌اند و منتظر تصمیم‌گیری طرف‌های مسئول هستند.

شهرهای مختلف عراق به ویژه پایتخت از نهم مهرماه مصادف با اول اکتبر صحنه اعتراضات مردمی است و اعتراض ها همچنان ادامه دارد.

این اعتراض ها تاکنون افزون بر کشته شدن صدها نفر، با حمله معترضان به مراکز عمومی و اداری خسارت های هنگفتی به عراق تحمیل کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا