خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش پوتین به محرومیت روسیه از حضور در المپیک

«ولادیمیر پوتین» محرومیت ورزشکاران روسیه را تصمیم سیاسی خواند و تاکید کرد در دادگاه عالی ورزش پیگیر این موضوع خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای، آژانس ضددوپینگ محرومیت سنگینی برای ورزش روسیه اعمال کرد و تمامی تیم‌های این کشور حق حضور در هیچ رقابت بین‌المللی را برای چهار سال ندارند و به این ترتیب روسیه در جام جهانی دوره بعد یعنی قطر و نیز المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن غایب خواهد بود.

ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با واکنش شدید به این محرومیت گفت: این تصمیم کاملا در تضاد با منشور المپیک است و ما کاملا این حق را داریم و با تمام توان خودمان پیگیری می‌کنیم که موضوع در دادگاه عالی ورزش مطرح شود. باید با دقت تمام این تصمیم را مورد بررسی قرار دهیم. آنچه در ظاهر است و من می‌بینم این است که هیچ شکایتی علیه روسیه وجود ندارد و اگر شکایتی نیز نباشد، کشور می‌تواند و باید زیر پرچم خود در رقابت‌ها حاضر باشد. ورزشکاران روس هم باید در المپیک با پرچم روسیه حاضر باشند.

پوتین در ادامه افزود: مهم‌ترین موضوع از نظر من و اینکه همه نیز با آن هم عقیده هستند و در قانون کشور روسیه نیز وجود دارد این است که جریمه را نمی‌توان عمومیت بخشید و هر شخص و افرادی که در این زمینه خطا کردند باید مجازات شوند نه اینکه کل افراد را محروم کرد. تنبیه و محرومیت شاخصه جمعی ندارند و نباید افرادی را که ارتباطی با این موضوع ندارند جریمه کرد. من مطمئن هستم که در وادا نیز کارشناسان بر این اصل باور دارند ولی اگر یک نفر چنین باوری ندارد به این خاطر است که انگیزه‌های سیاسی را به جای روحیه ورزشی در نظر گرفته و به خاطر مسائل سیاسی چنین تصمیمی را لحاظ کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا