خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۹ خرداد تاریخ جشن قهرمانی استقلال ؛ جشن در آزادی با ۱۰۰ درصد ظرفیت ورزشگاه

 از سوی مسئولان سازمان لیگ ۹ خرداد تاریخ جشن قهرمانی استقلال اعلام شده است البته اگر پرسپولیس به شهرخودرو ببازد، جشن استقلال سه روز به تعویق می‌افتد.

انصاف ورزشی: پس از آنکه لغو سه دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر به دلیل آلودگی هوا همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها را به هم ریخت، سازمان لیگ فوتبال ایران سرانجام اعلام کرد که اگر دیدار روز یکشنبه پرسپولیس شهرخودرو با هر نتیجه‌ای به جز برد شهرخودرو به پایان برسد، ۹ خرداد تاریخ جشن قهرمانی استقلال خواهد بود. این تصمیم به این دلیل است که در صورت عدم برد شهرخودرو سقوط این تیم قطعی می‌شود و بازی استقلال نفت مسجدسلیمان نیز تشریفاتی می‌گردد و با برگزاری این بازی در روز دوشنبه ۹ خرداد بازیکنان ملی‌پوش استقلال می‌توانند به اردوی تیم ملی بروند. البته اگر شهرخودرو پرسپولیس را ببرد جشن قهرمانی آبی‌ها پنج‌شنبه ۱۲ خرداد برگزار خواهد شد.

«ورزش سه» در این باره گزارش داد:

«برنامه بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر در حالی روی خروجی وب‌سایت سازمان لیگ قرار گرفت که باتوجه به تعویق چند مسابقه، به دلیل آلودگی هوا و در پیش‌بودن فیفادی، برنامه‌ریزی سازمان لیگ تبدیل به مسئله‌ای مناقشه برانگیز بین اهالی فوتبال شده بود.

نکته مهم اینکه اردوی تیم‌ملی از روز ۹ خرداد قرار است آغاز شود و در عین حال برگزاری بازی پرسپولیس – شهرخودرو در روز یک‌شنبه ۸ خرداد باعث شده بود تا عملا امکان برگزاری دیدار استقلال – نفت مسجدسلیمان تا پیش از فیفادی ممکن نباشد و آبی‌ها بدون ملی‌پوشان خود به استقبال جشن قهرمانی بروند؛ موضوعی که مورد اعتراض استقلال هم قرار گرفت.

اما حالا سازمان لیگ در ابتکاری جالب اعلام کرده در صورتی که شهرخودرو نتواند مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد و سقوطش قطعی شود، دیدار استقلال – نفت مسجدسلیمان، روز دوشنبه ۹ خرداد برگزار می‌شود چرا که این مسابقه عملا تشریفاتی خواهد بود و ملی‌پوشان استقلال هم می‌توانند در جشن قهرمانی شرکت کنند.

اما در غیر این‌صورت استقلال – نفت مسجدسلیمان روز ۱۲ خرداد، همزمان با بازی هفته پایانی شهرخودرو برگزار می‌شود.

نکته مهم اینکه با اعلام برنامه سازمان لیگ مشخص شده که ۱۲ خرداد روز پایانی لیگ بیست و یکم است تا به این‌ترتیب سرانجام این فصل فوتبال ایران به روزهای پایانی خود برسد.

در این بین بازی تیم‌های نساجی – تراکتور باتوجه به تعویق یک‌روزه بازی تی‌تی‌های شهر تبریز، روز ۱۰ خرداد برگزار خواهد شد و البته هنوز محل برگزاری این بازی اعلام نشده است.

آخرین بازی فصل پرسپولیس نیز روز پنج‌شنبه ۱۲ خرداد برگزار می‌شود که محل برگزاری این بازی هم مشخص نیست.

برنامه هفته پایانی لیگ برتر ایران به شرح زیر است:

دوشنبه ۹ خرداد

پیکان تهران- مس رفسنجان – ساعت ۱۹- ورزشگاه  پاس قوامین تهران

استقلال -نفت مسجدسلیمان  – ساعت ۱۹- ورزشگاه  آزادی تهران

سه‌شنبه ۱۰ خرداد

نساجی مازندران- تراکتورتبریز – ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه  متعاقبا اعلام می شود.

پنج‌شنبه ۱۲ خرداد

فجرشهیدسپاسی شیراز – پرسپولیس  – ساعت ۲۰- ورزشگاه  متعاقباً اعلام می شود.

گل‌گهر سیرجان – ذوب‌آهن اصفهان- ساعت ۲۰- ورزشگاه  شهید سردار سلیمانی سیرجان

شهرخودرو مشهد – فولاد خوزستان – ساعت ۲۰- ورزشگاه  متعاقبا اعلام می گردد

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان  -آلومینیوم اراک – ساعت ۲۰- ورزشگاه  نقش جهان اصفهان

صنعت نفت آبادان -هوادارتهران  – ساعت ۲۰- ورزشگاه  تختی آبادان

در صورتی‌که نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر به‌صورتی رقم بخورد که نیاز به برگزاری همزمان دیدارهای استقلال – نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو- فولاد خوزستان برای تعیین تیم سقوط کننده از لیگ برتر باشد دیدار دو تیم استقلال و نفت مسجدسلیمان به جای دوشنبه ۹ خرداد روز پنج‌شنبه ۱۲ خرداد برگزار می‌شود.»

گفتنی است بحث دیگری که پیرامون برگزاری این دیدار مطرح است بحث ظرفیت ورزشگاه آزادی برای حضور تماشاگران آبی است و با توجه به برگزاری اجتماعات غیر ورزشی در استادیوم آزادی با حداکثر ظرفیت در روز‌های گذشته، عملا برگزاری جشن قهرمانی استقلال با سی درصد ظرفیت به بهانه‌ی کرونا بی‌معنا خواهد بود.

در همین راستا «خبرگزاری فارس» از در اختیار قرار دادن ظرفیت کامل ورزشگاه برای هواداران استقلال خبر داد و نوشت:

«به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال استقلال موفق شد با کسب نتایج درخشان به عنوان قهرمان لیگ برتر فوتبال کشورمان معرفی شود.

بر همین اساس قرار است در آخرین بازی این تیم در لیگ که مقابل نفت مسجدسلیمان و در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود جشن قهرمانی آبی‌پوشان برگزار گردد.

امروز جلسه‌ای در همین رابطه برگزار شد و تصمیماتی در خصوص جشن قهرمانی شاگردان فرهاد مجیدی برگزار شد و تصمیماتی اتخاذ شد.

بر این اساس قرار است جشن قهرمانی استقلال در لیگ برتر بعد از پایان بازی با نفت مسجدسلیمان و با حضور صددرصدی هواداران آبی برگزار گردد. این تصمیم از سوی مسئولان مربوطه اتخاذ شده و با این حساب شاگردان فرهاد مجیدی با حضور حداکثری هواداران خود جشن قهرمانی خواهند گرفت.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا