خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست حفظ استقلال دانشگاه عباسپور

رییس انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعت آب و برق(شهید عباسپور) در نامه ای از رییس جمهور درخواست کرد که لزوم اجرای بی کم و کاست مصوبه ی شورای عالی اداری در باره ی حفظ استقلال دانشگاه صنعت آب و برق را به مسوولین مربوطه گوشزد کند.
متن کامل این نامه که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
پس از سلام و تحیات، به استحضارمیرساند که دانشگاه صنعت آب وبرق با سابقه ای معادل انقلاب و بنیان گذاری شده توسط مرحوم دکتر عباسپور (که از دانشگاهیان بوده و به جایگاه یک مرکز آموزشی و پژوهشی مستقل و بایسته برای صنعت آب و برق واقف) جهت رفع مشکلات قانونی ناشی از محدودیتهای برخاسته از ماده 50 قانون برنامه چهارم توسعه و بنا بر مصوبه شورای عالی اداری در سال 89 به جرگه دانشگاههای ذیل ماده 49 همان قانون پیوسته و قرار بود بصورت مستقل (به نحویکه بتواند ارتباط ساختاری خود را با صنعت آب و برق حفظ نماید) ادامه مسیر دهد. در این راستا هیات امناء و هیات ممیزه مستقل نیز تعیین و معرفی شدند.
مع الاسف پس از این تحول کسانی در وزارت علوم به طمع استفاده از امکانات مخصوصا فضای فیزیکی آن برای رفع مشکل سایر دانشگاهها افتاده و ابتدا هجمه ای را از طرف دانشگاه خواجه نصیر شروع کردند که خوشبختانه با مصاحبه نسنجیده رئیس وقت آن دانشگاه و مخالفت یکپارچه کارکنان و مسؤلین این دانشگاه، خنثی شد. پس از آن و از ترس تکرار این قضیه و تحت القائات معاون وقت اداری وزارت علوم، مدیریت دانشگاه بدون مشورت با کارکنان و نیز وزارت نیرو وارد مذاکره با دانشگاه شهید بهشتی شده و بدون کسب مصوبه هیات امناء دو دانشگاه و صرفا استناد به صورت جلسه شورای گسترش و بدنبال نامه 7/3/92 معاون وقت آموزشی وزارت علوم، دانشگاه صنعت آب و برق را به پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی تنزل درجه داد.
بدین ترتیب با حذف نام و برند دانشگاه از یک طرف ارتباطات با صنعت آب وبرق دچار چالش شده (چون مدیران صنعت که عمدتا از دانش آموختگان این دانشگاهند با این امر مخالفند) و از طرف دیگر آرمان شهید عباسپور و آموزشهای خاص و مورد نیاز صنعت آب و برق به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.
اینها در حالیست که اولا بحث آموزشهای ماموریت محور مهندسی در کشور موضوع روز بوده و ثانیا مدیریت جدید وزارت نیرو که برآمده از دولت تدبیر و امید است با اشراف بر اهمیت این دانشگاه برای صنعت آب و برق بر حفظ هویت مستقل آن تاکید دارد.
بدینوسیله از جنابعالی که از سابقون بوده و به اهمیت وفای به عهد مخصوصا در نظام برآمده از انقلاب اسلامی واقف، تقاضا می شود لزوم اجرای بی کم و کاست مصوبه ی شورای عالی اداری در خصوص حفظ استقلال دانشگاه صنعت آب وبرق را به مسؤلین مربوطه گوشزد نمایید.
قبلا از تصدیع اوقات شریف پوزش می طلبم.
محمد آقا شفیعی، رئیس انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعت آب و برق(شهید عباسپور)
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا