خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناگفته‌ای از سریال پایتخت ۵: سردار سلیمانی فیلمنامه را عوض کرد!

سریال پایتخت ۵ با حضور اتفاقی ‘نقی معمولی’ در جنگ سوریه و مواجهه‌ی آنها با داعش رنگ و جلوه‌ی تازه‌ای در فصل‌های مختلف این سریال داشت و ناگفته‌هایی از آن همچنان باقی مانده است.

از جمله‌ ناگفته‌های فصل پنجم سریال پایتخت خواسته‌ی سردار قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه برای اعمال برخی تغییرات در فیلمنامه‌ی اولیه‌ی آن بود.

بر اساس آنچه در فیلمنامه‌ی اولیه‌ی نوشته‌شده‌ی محسن تنابنده بود قرار بر این بوده که ‘بابا پنجعلی’ با بازی علیرضا خمسه در هنگام مواجهه ‘خانواده‌ی معمولی’ با نیروهای داعش جان خود را از دست دهد اما سردار سلیمانی در جلسه‌ای از عوامل سریال خواست تا این بخش تغییر کند و مرگ هیچ‌کدام از اعضای خانواده در سریال رخ ندهد.

ناگفته‌ای از سریال پایتخت ۵: سردار سلیمانی فیلمنامه را عوض کرد!

رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج در این ارتباط گفته بود:  با آقای سیروس مقدم و دیگر دوستان سریال «پایتخت»، خدمت حاج قاسم رسیدیم، وقتی ایشان متوجه شد که براساس داستان، بابا پنجعلی در درگیری با داعشی‌ها به شهادت خواهد رسید، توصیه کرد هیچ‌یک از اعضای این خانواده و گروه همراه، شهید نشوند.

سردار سلیمانی در مورد دلیل تاکیدش بر تغییر این بخش فیلمنامه به عوامل سریال پایتخت ۵ گفته بود: مگر ما مردیم که کسی از این‌ها به شهادت برسد و بهتر است همه این شخصیت‌ها، سالم و کامل به کشور بازگردند.

سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و بازی محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریمان رامین‌فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبداللهی، مهران احمدی و… در شش فصل تولید شده است و در ماه‌های اخیر احتمال تولید هفتمین فصل این سریال نیز مطرح شده است.

نویسندگی بیشتر فصل‌های پایتخت بر عهده‌ی خشایار الوند، نویسنده‌ی فقید سریال‌های طنز تلویزیونی، بوده و محسن تنابنده به‌عنوان طراح و سرپرست نویسندگان تاثیر بسیار زیادی در شکل‌گیری فصل‌های مختلف سریال پایتخت به ویژه چند فصل پایانی آن داشته است.

پایتخت ۵ و ۶ هر کدام به دلایلی جنجالی‌ترین فصل‌های این سریال بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا