خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر ارشاد: میزان آزادی بیان در کشور ما با جاهای دیگر قابل مقایسه نیست!

با وجود بازداشت‌های اخیر سینماگران، روزنامه‌نگاران، توقیف روزنامه‌ها و .. در پی ناآرامی‌های چند ماه گذشته در کشورمان و اعلام جرم علیه چند فرد و روزنامه در موضوع مسمومیت‌های سریالی در مدارس دخترانه، وزیر ارشاد دولت سیزدهم مدعی شده که میزان آزادی بیان در ایران با جا‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توصیه همه ما این است که چهره‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌های کشور نقش خودشان را پاس بدارند و در شرایط مهمی که در کشور پدید می‌آید و دشمنان می‌خواهند از آن سوء‌استفاده کنند، کاری نشود که به ضرر مردم کشورمان شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با ایلنا، در خصوص این که دادستانی تهران نسبت به انتشار اخبار مسمویت دانش‌آموزان علیه سه رسانه کشور و برخی از هنرمندان اعلام جرم کرده است و اینکه پیگیری وزارت ارشاد در این خصوص چه بوده است، گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسب وظایف قانونی که داریم، عمل می‌کنیم و در این خصوص، دوستان هیأت نظارت بر مطبوعات که یک هیأت فراقوه‌ای است تذکراتی داشتند و احتمالا برحسب تشخیصی که دستگاه قضایی داده در این مورد ورود پیدا کرده است.

وی افزود: به هرحال توصیه همه ما این است که چهره‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌های کشور نقش خودشان را پاس بدارند و در شرایط مهمی که در کشور پدید می‌آید و دشمنان می‌خواهند از آن سوء‌استفاده کنند، کاری نشود که به ضرر مردم کشورمان شود. ان‌شا‌الله همه بتوانند در آستانه سال جدید با اتحاد، وحدت و یکدلی مسائل مهم کشور را حل کنند.

اسماعیلی گفت: هرکاری باید طبق قانون انجام شود و ما هم طبق قانون با این بحث‌ها برخورد می‌کنیم. میزان آزادی‌بیان و فضایی که در کشور وجود دارد، قابل‌مقایسه با جا‌های دیگر نیست. ممکن است کسی هم خطایی کند و طبق قانون برخورد شود؛ بنابراین ما در وزارت فرهنگ طرفدار جدی اجرای کامل قانون هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. میزان عدم خرد و جهل فاحش مسئولان حال حاضر مسبوق به سابقه بوده و برشون حرجی نیست
    فقط ای کاش جای مردان سیاست بنشانید درخت که البته جای بعضی ها تیر برقم بد نیست
    وا اسف به احوال مردمی که چنین بی خردانی جایگاه دارند و ادمهای درست خانه نشینن و در انزوا

  2. آزادی بیان که درهمه جای دنیا هست! اما آزادی بعد از بیان مهمه!
    مشک آن است که خود ببوید نه عطار بگوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا