خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو تربیت مدرس از دکتر آقاجری

انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو تربیت مدرس در حمایت از هاشم آقاجری و در پاسخ به درخواست اخراج او توسط چهار تشکل این دانشگاه، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

بیانیه‌ی دکتر آقاجری حمایتی عادلانه از اعتراضات مردمی و ریشه‌یابی مشکلات گریبانگیر مردم بود. حمله به وحدت ملی، نه از سوی ایشان، بلکه در مواضعی دیده می‌شود که مردم را چند دسته دانسته و با برچسب‌گذاری چندپاره‌گی ایجاد می‌کند. انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو تربیت مدرس ضمن حمایت از دکتر آقاجری، اعلام می‌کند که با تفکری زاویه دارد که مردم را دسته‌ دسته می‌کند، تعدادی را معترض، تعدادی را ضد انقلاب و هرکه را که دغدغه‌ی نان دارد و حق خود را طلب می‌کند اغتشاش‌گر می‌خواند. اکنون که بسیاری از مردم، دیگر هیچ جناحی را حافظ منافع و حامی خود نمی‌بینند، همدلی و همراهی بیش از پیش ضرورت دارد و تنها مردم هستند که هم‌وطنانمان را بی‌قید و التزام هم‌وطن می‌دانند.

بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج کارکنان و هیات محبین یکپارچه خواستار اخراج استادی هستند که خلاف ایشان سخن می‌گوید. تمایز بین این تشکل‌ها بسیار سخت شده است، گویی همه بلندگوی یک نهادند. دانشگاهی که مطلوب آن‌هاست یک صدا بیشتر ندارد، بر اعتراضات چشم می‌بندد و مردم جامعه را از پشت حصار تنگ خود نمی‌بیند‌. از استخدام عضو هیات علمی که بورسیه‌ی غیرقانونی است، دم نمی‌زند و حتی حمایت می‌کند؛ اما خواستار اخراج استاد دیگر به دلیل انتشار بیانیه است. با ابراز عقیده‌ی نامطلوب مخالف است، دم از اخراج می‌زند و جز حذف مخالف التیام دیگری برای شکاف‌های موجود نمی‌بیند. دانشگاه را یکپارچه همسو می‌پسندد و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. واقعیت این است که خود می‌دانند اگر یکایک اساتید و دانشجویان نظر خود را اعلام کنند، برای اخراج اکثریت دانشگاه بایستی بیانیه دهند.

علاقه به اخراج، محکومیت، توبیخ و برخورد قضایی توسط بسیج دانشگاه تربیت مدرس مورد جدیدی نیست. حتی رییس دانشگاه نیز از تیغ شکایات بسیج در امان نمانده تا جای مهر تمامیت‌خواهی بر پیشانیشان باقی بماند. تا زمانی که دانشگاه کلا تصفیه نشود و دانشگاه از رییس و استاد و دانشجو مطابق میل نباشند، آرام نخواهند گرفت.

انجمن اسلامی پیشرو حمایت همه‌جانبه‌ی خود را از دکتر آقاجری اعلام می‌دارد و این چنین درخواست‌های سلطه‌جویانه‌ای که با ادعای پذیرش آزادی بیان در تضاد است را محکوم می‌کند و نهادهای خواستار اخراج را به جای برخورد‌های دیکتاتورمآبانه و دگماتیک، به تسامح و پذیرش این موضوع که افکار متعدد و طیف‌های متکثری در جامعه وجود دارند فرا می‌خواند. این چهار تشکل که به هیچ عنوان نمایندگان دانشگاهیان تربیت مدرس نیستند، که چه بسا در اقلیت هستند، باید بپذیرند که جامعه و به تبع آن دانشگاه، یک‌دست و باب میل ایشان نیست و توانایی همزیستی مسالمت‌آمیز بین اقشار این جامعه متکثر است که وطنمان را پابرجا و سرزنده نگاه خواهد داشت.

حمایت جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس از هاشم آقاجری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا