خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خداحافظی با پیری پوست به کمک جدید‌ترین متدها

رپورتاژآگهی

پیری یکی از مراحل اجتناب ناپذیر زندگی همه ما آدم هاست. با بالا رفتن سن، بدن انسان تغییرات زیادی می‌کند. یکی از این تغییرات مربوط به پوست است. از یک سنی به بعد، بدن ما دیگر کلاژن تولید نمی‌کند و همین امر، سبب می‌شود که پوست نتواند خودش را ترمیم کند و با گذشت زمان، پر از چین و چروک شود.

از آن جایی که پوست می‌تواند سن را کم یا زیاد نشان دهد، بسیاری از افراد با استفاده از روش های مختلف مانند هایفوتراپی، تزریق بوتاکس و … سعی در جلوگیری از پیری پوست خود دارند. هر یک از این روش‌ها مزایا، معایب و مدت زمان اثر بخشی خاص خودشان را دارند.

در این صفحه، قصد داریم درباره پیری پوست، علت‌ها و روش های جلوگیری از آن صحبت کنیم. اگر شما نیز به دنبال بهترین روش های جوانسازی پوست هستید، به شما توصیه می‌کنیم خواندن این متن را متوقف نکنید!

علت پیری پوست چیست؟

حتما دیده‌اید افرادی را که در سنین جوانی، چین و چروک های زیادی بر روی پوست شان دارند یا افراد پا به سن گذاشته‌ای که پوست شفاف و خوبی دارند. چنین مواردی نشان می‌دهند که پیری پوست فقط مختص سالخوردگان نیست. اما چه چیز هایی باعث سرعت بخشیدن روند چین و چروک‌ها می‌شوند و می‌توانند پوست را تخریب کنند؟ آیا راه حلی برای معکوس کردن روند پیر شدن پوست وجود دارد؟ هر کدام از این روش‌ها چه برتری نسبت به روش های دیگر دارند؟ آیا استفاده از روش های زیبایی مانند لیزر موهای زائد، استفاده از موم و … نقشی در پیر شدن پوست دارد؟ و …

جواب تمام این سوال‌ها را به نوبت خواهیم داد…

عوامل زیادی وجود دارد که می‌توانند روند پیر شدن پوست را تسریع کنند. برخی از این عوامل را می‌توان با اصلاح شیوه زندگی از کنار برداشت و برخی دیگر اجتناب ناپذیرند.

برخی از شناخته شده‌ترین عوامل عبارتند از:

·        نداشتن خواب کافی در طول شبانه روز؛

·        مصرف سیگار و دخانیات؛

·        مصرف قرص های روانگردان؛

·        مصرف نوشیدنی های الکلی؛

·        مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چای و ..؛

·        استرس و اضطراب بیش از حد؛

·        آلوده بودن محیط زندگی؛

·        برخی از بیماری های ژنتیکی مانند پروگیا، سندروم ورنر، سندروم هاچینسون-گیلفورد و …؛

·        تغذیه ناسالم و مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده؛

·        ورزش نکردن و بی تحرکی؛

·        قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید؛

·        استفاده کم از آب و مایعات در طول روز؛

·        آرایش غلیظ و طولانی مدت؛

·        ابتلا به بیماری هایی که بر روی پوست تاثیر می‌گذارند (مانند بیماری های کبدی و …)؛

·        مصرف برخی از دارو‌ها و درمان‌ها مانند شیمی‌ درمانی و … که باعث خشکی پوست می‌شوند؛

·        و…

چگونه جوان بمانیم؟

قدم اول برای جوان ماندن، شناخت عوامل تاثیر گذار بر پیری پوست و اصلاح شیوه زندگی است. لازم به ذکر است که عواملی مانند ژنتیک، ابتلا به بیماری‌ها یا مصرف برخی داروهای آسیب زننده به پوست، جزو عواملی هستند که رابطه مستقیمی ‌با تغییر شیوه زندگی ندارند و فقط با راهکار هایی مانند درمان با لیزر آر اف فرکشنال، استفاده از کرم های پوستی و … می‌توان روند پیر شدن پوست تحت این شرایط را کند‌تر، متوقف یا معکوس کرد.

در قدم بعدی، باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید. مصرف روزانه آب کافی، داشتن خواب با کیفیت و به اندازه، ورزش منظم روزانه، استفاده از کرم های ضد آفتاب حتی در زمستان، مصرف غذاهای سالم و ارگانیک و کم کردن مصرف گوشت روزانه، پاکسازی روزانه پوست و حذف آرایش قبل از خواب، اجتناب از مصرف مواد و نوشیدنی های آسیب زننده به پوست (مانند سیگار، الکل، کافئین و …)، مدیریت استرس و در نهایت استفاده روزانه کرم های مرطوب کننده، می‌توانند شادابی و جوانی پوست شما را تضمین کنند.

همچنین، برخی از روش های زیبایی مانند استفاده از موم یا چسب برای حذف موهای زائد، باعث کشیدگی پوست و ایجاد موهای زیر پوستی می‌شوند. بنابراین، بهتر است گزینه های دائمی‌ و کم عوارض‌تر مانند لیزر، الکترولیز و … را برای حذف موهای زائد انتخاب نمایید.

اگر در حال حاضر، چروک های زیادی بر روی پوست صورت خود دارید و می‌خواهید پوست خود را ترمیم کنید، می‌توانید از روش هایی مانند بوتاکس، هایفوتراپی، تزریق چربی، لیزر درمانی و … استفاده کنید و در کنار آن‌ها، به مراقبت روزانه از پوست خود ادامه دهید.

حتما هر چند وقت یکبار نسبت به لایه برداری اصولی پوست خود اقدام کنید. در لایه برداری، سلول های مرده پوست از آن جدا شده و بدن نسبت به ساخت لایه جدید اقدام می‌کند. دقت کنید که مواد لایه بردار باید متناسب با پوست شما بوده و همچنین، فاصله بین جلسات نیز متعادل باشد؛ در غیر این صورت، ممکن است آسیب دائمی‌ به پوست وارد شود.

تاثیرگذار‌ترین روش های جوانسازی؟

نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که حتی اگر بهترین و جدید‌ترین روش های جوان سازی را به کار بگیرید و پس از آن، نسبت به پوست خود بی توجه باشید، مدت زیادی طول نمی‌کشد که چین و چروک‌ها دوباره بر می‌گردند. مراقبت از پوست، کاری روزانه است و باید یک ساعت از شبانه روز خود را به آن اختصاص دهید. برای این کار، می‌توانید قبل از خواب شبانه، پوست خود را با مواد مخصوص شسته و سپس با روغن های ارگانیک ماساژ دهید. با این کار، جریان خون زیر پوست تسریع شده و پوست شما شاداب می‌شود. از طرفی، ماساژ پوست به داشتن خواب راحت کمک می‌کند.

بهتر است قبل از اینکه یکی از روش های جوانسازی پوست را انتخاب کنید، با یک متخصص پوست مشورت کنید. این که پزشک متخصص پوست شما برای جوان سازی چه راهکاری را پیشنهاد می‌دهد، بستگی به عوامل مختلف زیادی مانند سن شما، عمق چین و چروک‌ها، وضعیت پوست شما، وضعیت سلامتی شما و … دارد.

ممکن است یک روش برای شما تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد و برای مراجعه کننده دیگر تاثیر چندانی نداشته باشد و یا حتی برخی از روش‌ها برای پوست یا سلامتی شما خطرناک باشند و برخی دیگر خطری نداشته باشند. بررسی این موارد بر عهده پزشک است. بنابراین، از پزشک خود بخواهید تمام گزینه های موجود را برایتان شرح دهد و بهترین گزینه را معرفی نماید.

به طور کلی، روش های زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد که همه آن‌ها، تحت نظر پزشک متخصص انجام می‌شوند. برخی از این روش‌ها عبارتند از تزریق ژل، تزریق چربی، تزریق بوتاکس، میکرونیدلینگ، هایفوتراپی، لیزرتراپی و ….

روش هایی که شامل استفاده از سوزن می‌شوند، جزو روش های تهاجمی ‌به شمار می‌روند. از این رو، عوارض جانبی و درد بیشتری دارند، اما تاثیرگذاری آن‌ها سریع‌تر و دوامشان نسبتا طولانی‌تر است. روش های کمتر تهاجمی‌ مانند هایفوتراپی یا لیزر، عوارض جانبی بسیار کمتری دارند و به دلیل اینکه برای اعمال آن‌ها از سوزن استفاده نمی‌شود، درد یا خونریزی به همراه ندارند؛ اما تاثیر آن‌ها کمی دیرتر بروز می‌کند.

سخن پایانی

همه ما پس از گذشت سن 30 سالگی (و البته برخی قبل از آن)، به طور آهسته پیری پوست را تجربه خواهیم کرد. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند روند پیری پوست را کنترل کند، داشتن سبک زندگی سالم است. در صورتی که عمق چین و چروک‌ها زیاد شود، باید به فکر درمان های جانبی و کم خطر بود.

در کلینیک لیزر موهای زائد، زیبایی و لاغری دکتر هنرور، ما با کمک کادر پزشکی مجرب و استفاده از بهترین و جدید‌ترین دستگاه های دنیا، در خدمت شما عزیزان هستیم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا