خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جناب پناهیان! مساله، علی مطهری نیست!

پرویز امینی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «جناب پناهیان! مساله، علی مطهری نیست!» نوشت:

جناب پناهیان در توئیتی به قول معروف به شورای نگهبان گرا داده‌اند که علی مطهری را رد صلاحیت کند!

جناب پناهیان! فوق فوقش علی مطهری مخالف بنده و شماست! آیا بنده و شما معیار پوزسیون و اپوزسیون بودن افرادیم؟! اگر جمهوری اسلامی که یک نظام مردم‌سالار است نتواند یا نخواهد امثال علی مطهری‌ها را تحمل کند، چه کسی را تحمل خواهد کرد؟! ده‌ها مثل علی مطهری اگر در محیط سیاسی کشور وجود داشته باشد، چه آسیب و خطری حیاتی برای کشور دارند؟ امثال من و شما اگر اجازه بدهیم، علی مطهری‌ها برای جمهوری اسلامی و برای جامعه ایران مزیت‌اند. می‌توانند یک صدا و نظر متفاوت در بین مردم که مخالف بنده و شما هستند را نمایندگی کنند و مطهری‌ها کانال ارتباط و پیوند آنها با نظم سیاسی باشند.

جناب پناهیان این گزاره شما، تخفیف دادن جمهوری اسلامی است. حدود اپوزسیون‌ها، یک معیار اهمیت و شناخت موقعیت نظم‌های سیاسی است. بالا بردن علی مطهری‌ها در سطح اپوزسیون جمهوری اسلامی، پایین آوردن شأن و منزلت جمهوری اسلامی است. به نظر شما این زیادی مبتذل نیست که حکومتی اپوزسیون خارجی‌اش زم و اپوزسیون داخلی‌اش علی مطهری‌ها باشند؟! باور کنید این گراها خدمت نیست!

از اینها گذشته، جناب پناهیان! الان مساله‌ی مردم، مساله‌ی جمهوری اسلامی و مساله‌ی مجلس آینده، بود و نبود علی مطهری در انتخابات است؟! در آبان ۹۸ تصمیمی درباره‌ی بنزین اجرا شد که معیشت و بقای طبقه‌ی ضعیف و محروم را به توپ بست! بین حاکمیت و مردم شکاف حداکثری ایجاد کرد. سرمایه‌ی اجتماعی جمهوری اسلامی را بر باد داد‌. به دشمن گرا داد که تحریم‌ها کاملا مؤثر بوده است‌. نارضایتی و اعتراض را در کشور گسترده‌تر و عمیق‌تر کرد. عده‌ای در این حوادث، بی‌گناه جان باختند و…، آنوقت شما نگران تأیید و رد شدن علی مطهری هستید؟! کمی بدقوارگی در هندسه‌ی نظام مسائل خود احساس نمی‌کنید؟ گرا برای رد صلاحیت علی مطهری‌ها که هزینه‌ای ندارد، نوعی ضعیف‌کشی است و خوب بود جایی به میدان می‌آمدید که لااقل هزینه‌ای هم داشته باشد.

جناب پناهیان! راستی می‌دانستید این آزادسازی شوک‌آور قیمت بنزین و تصمیمات شبیه به این، پیامد اجرایی همان گزاره‌هایی است که در ماه محرم سال گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان سبک زندگی در اقتصاد بیان می‌کردید؟ آری جناب پناهیان! نئولیبرالیزم اینجوری به کف خیابان منتهی می‌شود. همینقدر و بلکه بیشتر خشن است و بحران، برایش عامل تغییر و پیش بردن نئولیبرالیزه کردن جامعه و حکمرانی است.

جناب پناهیان! من اگر جای شما بودم و احتمال می‌دادم که علی مطهری ممکن است رد صلاحیت شود، برعکس شما شورای نگهبان را توجیه می‌کردم که این کار را نکند و راه را برای حضور علی مطهری و افراد متفاوت‌تر از او در انتخابات باز کند. کار دومی که می‌کردم این بود که با جامعه گفتگو می‌کردم که در سیاست و حکمرانی، ابوذر زمانه‌ات را بشناس! اگر کسانی بودند که حتی از نظر فضائل اخلاقی و اسلامی در حد ابوذر بودند یا معرفی شدند اما در حکمرانی مثل ابوذر بودند که پیامبر(ص) درباره‌اش فرمود حتی سرپرستی دو نفر را قبول نکن، اینها اصلح نیستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا