خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرجی دانا: پای اصلاح نایستیم، برای آیندگان پاسخی نداریم

«رضا فرجی دانا» وزیر پیشین علوم در دانشگاه کاشان گفت موضوع استقلال دانشگا‌ه‌ها در انتخاب رئیس کم کم دست نایافتنی می‌شود.   فرجی دانا امروز با حضور در دانشگاه کاشان در جلسه‌ای مشترک با تعدادی از استادان و کارمندان این دانشگاه‌ گفتگو کرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از به نقل از سایت محلی مشکات آنلاین

«رضا فرجی دانا» وزیر پیشین علوم در دانشگاه کاشان گفت موضوع استقلال دانشگا‌ه‌ها در انتخاب رئیس کم کم دست نایافتنی می‌شود.

 

فرجی دانا امروز با حضور در دانشگاه کاشان در جلسه‌ای مشترک با تعدادی از استادان و کارمندان این دانشگاه‌ گفتگو کرد.

 

وی در پاسخ به سخن یکی از حاضران درباره‌ی ضرورت استقلال دانشگاه‌ها در روند انتخاب رئیس دانشگاه گفت:

عاقلانه‌ترین کار مشارکت دادن هیات علمی در یک تصمیم مهم است و هرچه فکر می‌کنم نمی‌دانم چرا عده‌ای با این کار مخالفند؟

 

می‌خواستیم این فشاری را که از طرف استانداران و نمایندگان مجلس برای انتخاب رئیس دانشگاه‌ها هست، به وسیله نظرسنجی به سمت و صلاح دانشگاه سوق بدهیم و اگر گزینه‌ی آقایان در این نظرسنجی رتبه آورد او را نصب کنیم.

 

اعضای هیات علمی می‌توانند فهرستی بدهند که این افراد کفایت اداره‌ی دانشگاه را دارند. البته من نتوانستم این موضوع را اجرا کنم و امیدوارم که دکتر غلامی بتوانند.

 

یکی از نمایندگان که الان هم فرد تاثیرگذاری گفت این فرد رئیس دانشگاه ما باشد. گفتم در نظرسنجی به این فرد توجه می‌کنیم. به او برخورد. گفتم نمی‌توانم نظر ۵۰۰ عضو هیات علمی یک دانشگاه را ندیده بگیرم که شما می‌خواهید این فرد رئیس باشد. این افراد می‌خواهند در این جبهه کنار او باشند. این نماینده انسان منصفی است. گفت شما درست می‌گویید. قبلی‌ها در من چنین توقعی را ایجاد کردند.

 

اینکه شما می‌گویید انتخاب رئیس توسط مکانیسم‌های داخلی انجام بشود از مسائلی است که کم کم دست نایافتنی است.

 

اعضای هیات علمی افرادی را انتخاب خواهند کرد که قطعا به صلاح دانشگاه است چرا که به خیر و مصلحت این ساختار بیشتر واقفند.

 

«علی اکبر سیاسی» به دنبال استقلال اداری سازمان اداری دانشگاه تهران از وزارت معارف آن موقع بود. استقلال دانشگاه به معنی این‌که سیاسیون در عزل و نصب رئیس هم ورود نکنند، مکانیزم‌های داخلی دانشگاه به خصوص شورای دانشگاه، بتواند رئیس را مشخص کند اما نتوانست.

 

فرجی دانا در پایان سخنانش گفت:

حرف دلم این است که ایران را جز ایرانی کسی اصلاح نمی‌کند. این‌که ما انتقاد می‌کنیم، این‌که از وضع موجود راضی نیستیم، این‌که پای اصلاح ایستاده ایم، به خاطر همین است.

 

ما امید داریم. اگر کسی که انتقاد می‌کند امید به اصلاح نداشت، حرف نمی‌زد. با  این تلاش، فرزندان ما آینده‌ی بهتری خواهند داشت.

 

ما اگر پای اصلاح نایستیم برای آیندگان پاسخی نداریم؛ همانطور که در مورد محیط زیست پاسخی برای نسل آینده نداریم.

 

در روز دانشجو، وقتی که تندی دانشجویان را با رئیس جمهور دیدم بسیار خوشحال شدم و گفتم این زیباترین صحنه‌ای است که ما در یک کشور می‌توانیم مشاهده کنیم، بالاترین مقام اجرایی بنشیند و دانشجو هر آنچه که می‌خواهد بگوید و هیچ بیم این را نداشته باشد که فردا سر از جاهای خاصی در بیاورد.

 

متأسفانه یک دوره‌ای را داشتیم که یک فرد به خاطر یک بنری که روی آن نوشته بود «فلانی این دانشگاه جای تو نیست»، نتوانست رشته‌اش را تمام بکند. این واقعاً زیبنده‌ی ما نیست.

 

دکتر روحانی بنا دارد این گوش شنوا را داشته باشد. ایران اینگونه اصلاح می‌شود.

 

ان‌شاءالله همه ما پای این قضیه بایستیم و از حرف‌های انتقادی به منظور اصلاح نهراسیم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا