خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش بلومبرگ از ۴ منبع آگاه درباره‌ی طرح بایدن برای تحریم‌ها

بلومبرگ در گزارشی به نقل از چهار «منبع آگاه»، اعلام کرد که دولت بایدن به دنبال راهی برای کاهش فشار اقتصادی بر ایران و در عین حال، حفظ تحریم‌های آن است.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی شبکه بلومبرگ در این باره نوشت: دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در راستای تلاش برای احیای توافق هسته‌ای که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از آن خارج شده بود، به دنبال راهی برای کاهش فشار اقتصادی ایران بدون لغو تحریم‌های اعمال شده بر آن است.

این گزارش می‌افزاید: طبق گفته چهار منبع که با تفکرات دولت بایدن آشنایی دارند، برخی مباحثاتی که مقامات آمریکایی مطرح کرده‌اند، شامل حمایت آمریکا از اعطای وام صندوق بین‌المللی پول به ایران برای مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا و تخفیف در تحریم‌هایی است که مانع رسیدن کمک‌های بین‌المللی به ایران شده‌اند.

این افراد همچنین مطرح کردند که جو بایدن می‌تواند فرمانی اجرایی در راستای بازگردانی تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای به حالت اولیه امضا کند اما اعمال معافیت از تحریم‌ها به منظور این که ایران بتواند در بازار جهانی نفتش را به فروش برساند، در حال حاضر به طور جدی بررسی نمی‌شود.

بلومبرگ می‌نویسد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که دولت جدید آمریکا با آن روبه‌رو است، موج تحریم‌هایی است که دولت ترامپ در اواخر دوره‌ی روی کار بودنش با ادعای حمایت تهران از تروریسم، علیه ایران اعمال کرد. این اقدام شامل تصمیم اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم بر بانک مرکزی ایران است. هرگونه لغو تحریم‌ها حتی در زمینه بشردوستانه با وجود مطرح بودن ادعای حمایت از تروریسم، می‌تواند نافرجام باشد، چراکه بانک مرکزی ایران بر تمام فعالیت‌های مالی ایران نظارت می‌کند.

در این گزارش آمده است: وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌تواند مجوزهایی را برای انجام دادن تجارت محدود با ایران صادر کند یا اطمینان سازی کند که چیزی بر تجارت از طریق کانال تبادلات بشردوستانه موسوم به اینستکس که توسط کشورهای اروپایی ارائه شد، اثر نخواهد گذاشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا