خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درگیری نیروهای فتح و حماس در لبنان

ایسنا نوشت: «افراد مسلح وابسته به جنبش «فتح» امروز (یکشنبه) شرکت کنندگان در تشییع جنازه «حمزه ابراهیم شاهین» جوان فلسطینی را که در انفجار اخیر در اردوگاه برج شمالی در لبنان به شهادت رسیده بود، هدف تیراندازی قرار دادند.

منابع محلی اعلام کردند که در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی وابسته به جنبش فتح، چهار نفر به شهادت شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این مراسم شماری از رهبران جنبش حماس از جمله عزت الرشق، زاهر جبارین و حسام بدران حضور داشتند.

همچنین شمار زیادی از علما و رهبران بسیاری از گروه‌های فلسطینی و هیئتی بلندپایه از حزب الله لبنان و شیخ مدرار الحبال مفتی منطقه صور نیز در این مراسم حاضر بودند.

شاهدان عینی عنوان کردند که ناگهان نیروهای امنیتی جنبش فتح شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه را پس از رسیدن به نزدیکی گورستان اردوگاه برج شمالی به گلوله بستند. در جریان این تیراندازی چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که طبق توافق صورت گرفته بین گروه‌های فلسطینی قرار بود این مراسم در آرامش و با حضور شخصیت‌های ملی و اسلامی برگزار شود؛ اما نیروهای حاضر در یکی از مراکز جنبش فتح در نزدیکی گورستان اردوگاه برج شمالی اقدام به تیراندازی به سمت تشییع کنندگان کرده و این جنایت را رقم زدند.

منابع محلی اعلام کردند که زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در حادثه تیراندازی به سمت تشییع کنندگان پیکر حمزه شاهین جوان فلسطینی در اردوگاه برج شمالی در جنوب لبنان زخمی شده است.

حماس اقدام حامیان جنبش فتح در تیراندازی به سمت شرکت کنندگان در مراسم تشیع را «عمدی» خواند و اعلام کرد که به همین دلیل است که هیچ یک از مسؤولان فتح در این مراسم حضور پیدا نکردند، این در حالی است که شب قبل توافق شد که همه گروه‌های فلسطینی و اسلامی و مراجع رسمی و حزبی لبنان با هماهنگی دستگاه‌های لبنانی حضور مشارکت داشته باشند.

بنا به این گزارش، در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی وابسته به جنبش فتح، چهار جوان به نام‌های محمد طه و محمد السید از اردوگاه عین الحلوه، عمر السهلی و حسین احمد از اردوگاه المیه و میه کشته شدند.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی می‌گویند که جنبش فتح مظنون به تیراندازی در اردوگاه برج شمالی را تحویل دستگاه ذی‌ربط لبنان داده است.

وبگاه النشره به نقل از مسؤولان جنبش فتح که ریاست آن را محمود عباس برعهده دارد، گزارش داد: «تحقیقات درباره رویدادهای مربوط به برج شمالی در جریان است و هیچ ارتباطی به ما ندارد و تحقیقات نشان خواهد داد که پشت حادثه تیراندازی چه کسانی بودند».

خبرنگار النشره در صیدا (جنوب لبنان) گزارش داد که تعداد تلفات درگیری میان نیروهای حماس و فتح به چهار کشته و پنج زخمی افزایش یافته است و اکنون آرامش در اردوگاه حاکم است.

جماعت اسلامی لبنان اعلام کرد که آنچه امروز در اردوگاه برج شمالی در منطقه صور رخ داده است، جنایت در حق بشریت است و کسانی که تیراندازی کردند، جنایتکار هستند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا