خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد شدید یک اصلاح طلب از استاندار خوزستان

علیرضا شریفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در سایت محلی عصرجنوب، انتقادات تندی را نسبت به رویکرد غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در چینش هیات‌های اجرایی انتخابات استان خوزستان مطرح کرد که متن آن در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

“ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ”

“و باید از میان شما طایفه ای باشند که مردم را به سوی خیر دعوت نموده، امر به معروف و نهی از منکر کنند و این طایفه همانا رستگارانند”

تقدیم به وجدان بیدار مردم شریف و برای ثبت در تاریخ معروض می‌دارم ؛

رویکرد ناصواب چند ده ساله‌ی عده ای که فشار حداکثری، تمامیت خواهی، حذف هر کس غیر خود و در تنگنا قرار دادن مردم را تنها راه ادامه‌ی حیاتِ خودمحورانه خویش می‌دانند و از سیاست‌های ناصحیح خود غافلند، با گذشت ۴ دهه از انقلاب همچنان بر طبل خودمحوری و انشقاق جامعه پای می‌فشارند و آنقدر در جهل و خودخواهی فرورفته اند که گویا بنای شنیدن صدای تحولات سیاسی – اجتماعی امروز را ندارند و کماکان طلایه دار رفتارهای گازانبری، سرکوب و بگیروببند خود بیش از پیش ادامه داده و تخریب باقی مانده‌ی سرمایه‌ی اجتماعی که نه ملک طلق آنها، بلکه ثمره‌ی خون پاک شهدا و مجاهدت‌های مردم ایران می‌باشد را نشانه رفته اند و از آنجا که دیگر امیدی به دولتمردان و متولیان اجرایی نیست حقایق را به سمع و نظر مردم هوشیار شهر، شهرستان، استان و کشورم می‌رسانم.

در چند روز اخیر همگان مطلعند که در یک اقدام غیر متعارف هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در بندر ماهشهر بر اساس روندی نادرست، غیرمنصفانه و شک برانگیز پس از عدم تفاهم و توافق فرماندار و رئیس هیات اجرایی حوزه انتخابیه بندرماهشهر با هیات محترم نظارت انتخابات برای تعیین لیست ۳۰ نفره‌ی هیات اجرایی شهرستان بندرماهشهر پس از معرفی قریب ۶۰ نفر، موضوع برای اتخاذ تصمیم نهایی به استانداری احاله داده می‌شود.

به‌دنبال این اقدام، استاندار محترم خوزستان ساده لوحانه با اعتماد به رئیس هیات نظارت استان، امر انتخاب و صحیح تر اینکه انتصاب ۸ نفر اعضای هیات اجرایی انتخابات حوزه‌ی مهم و استراتژیک بندرماهشهر را به رئیس هیات نظارت شورای نگهبان خوزستان واگذار کرده و به وی جهت نصب ۸ نفر هیات اجرایی شهرستان بندر ماهشهر اختیار تام می‌دهد.

بدنبال این اقدام غیرحرفه ای و غیر مدبرانه و تأسف بارِ استاندار خوزستان ؛ رئیس هیات نظارت شورای نگهبان استان خوزستان ۸ نفر اعضای هیات اجرایی را منصوب می‌نماید.

همه گان مستحضرند که طبعأ چه افرادی با چه طیف فکری منصوب می‌شوند و در حال حاضر در حوزه انتخابات شهرستان بندرماهشهر علاوه بر اینکه کاندیداهایِ با گرایش اصلاح طلبی مطلقأ امیدی برای حضور در عرصه‌ی رقابت، به هر بهانه ای نخواهند داشت بلکه کاندیداهای اصول‌گرای معتدل نیز محلی از اِعراب ندارند اِلّا اینکه برای تحلیل گرانِ تصمیم ساز تصمیم گیرندگان عدم برخورداری از رأی مناسب موجب ماندن کاندیدایی در عرصه باشد و این است دست پخت مقامات اجرایی در خوزستان که حق مردم را دو دستی به رقیب هدیه نمودند.

آن هم در حوزه‌ی انتخابیه ای که حساسیت‌ها و اهمیت آن بر همگان آشکار است و مردم رنجی چند برابر را نسبت به جاهای دیگر بر گُرده‌ی خود تحمل می‌کنند.

مردمی که شاهد دوقطبی و تبعیض فاحش در همه‌ی بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، ورزشی، سکونتی و … هستند.

شهرستانی که گروهی قلیل آنقدر دارند که از سیری می‌خواهند بترکند و کثیری از مردم آنقدر در فقر و فاقه اند که آه ندارند تا با ناله سودا کنند. بویژه عزیزانی که در حاشیه‌ی شهرها و شهرک‌ها جانشان به لب رسیده است و فریاد رسی ندارند.

همگان می‌دانند که متأسفانه امروز راه گفتگو و تعامل را هم بسته اند و طوری شده که هرکس از سر دلسوزی برای کشور و ملت حرفی بزند با انواع برچسب‌ها و توهین‌ها مواجه می‌شود.

درست است که مشکلات غیر قابل حل نیستند و به بن بست نرسیده ایم، اما باید روش‌ها و سیاست‌ها عوض شود و در ساختارها اصلاحاتی صورت پذیرد که برای این امر هم گوش شنوایی نیست.

وقتی جامعه از وضع موجود ناراحت شود و به هیچ وجه حرفش شنیده نشود، به پرسش هایش توجه نشود، دردش را کسی نفهمد، رنجش را کسی درک نکند، راه گفتگو و نقد کردن و آزادی بیان و عمل به قانون بسته شود چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر در جایی اشتباه شده که شده چه اشکال دارد بگویند اشتباه کردیم. چرا نمی‌خواهند بپذیرند جامعه متکثر است. چرا دست از تمامیت خواهی برنمی دارند ؟ چرا راه اعتدال در پیش گرفته نمی‌شود؟

این چه کاری است که در شهرستانی مانند ماهشهر بیش از یکصد نفر از اُمناء شهرستان، از فرهیخته گان، معتمدین، از اقشار و قبایل مختلف و مورد احترام همه و همه به‌دلائل واهی برای عضویت در هیات اجرایی رد صلاحیت می‌شوند!

اینگونه وفاق و همدلی بوجود می‌آید یا شکاف و تفرقه؟

آن هم در شرایطی که کشورمان تحت بالاترین فشار ظالمانه از سوی سران استکبار جهانی است!

آقایانی که متولی اینگونه رد صلاحیت کردن‌ها هستند در پی اثبات چه مقوله ای هستند؟

دلسوز دینند ؟

دلسوز کشورند؟

آیا فریادرسی هست که به داد این اوضاع اسفبار برسد؟

شما به کلیه‌ی مراکز حوزه‌های انتخابیه انتخاباتی در خوزستان سرکشی و ارزیابی کنید،

ملاحظه خواهید کرد که در چند حوزه جانب اعتدال و بی طرفی در انتخاب افرادِ هیات‌های اجرایی رعایت شده است؟

بخش نظارت بماند که آنها موضعشان مشخص می‌باشد.

چرا اینگونه با انتخابات حوزه‌ی انتخابیه‌ی استراتژیکی چون بندر ماهشهر و استان مهمی چون خوزستان اینگونه عمل شود؟

در حالی که امروز مردم ما در زندگی روزمره‌ی خود با مشکل مواجه اند این شیوه‌ی عملکرد با آنها اثری مناسب و مطلوب باقی نخواهد گذاشت و مردم را گله مند و ناراحت خواهند کرد.

کدامیک از این شیوه‌ها منطبق با اهداف انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ است؟

انقلابی که به‌درستی توسط بزرگانش ادعا می‌شد ما آماده ایم یک کرسی برای استاد با ایدئولوژی مارکسیستی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران داشته باشیم!!!

بدانید و بدانیم که نگرانی امروز ما منافع ملی و منافع کشور است.

امروز نیازمندیم که همه‌ی طیف‌های معتدل و میانه رو و جناح‌های مختلف کنار هم قرار گیرند تا بحرانی که گریبان کشور و ملت را گرفته مرتفع شود.

امروز دولت، اگر قوا و نهادهای دیگر حاکمیت در مقابلش قرار نگیرد شاید حدود ۱۵ درصد قدرت دارد و مشاهده می‌کنیم که همین حداقل میزان قدرت و اختیارش هم برای موضوعی همچون تعیین هیات اجرایی انتخابات که حق اوست با بی تدبیری تقدیمِ رئیس هیات نظارت شورای محترم نگهبان استان می‌شود.

مردم حوزه‌ی انتخابیه‌ی بندر ماهشهر اعم از شهر بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره)، شهرک طالقانی(کوره ها)، میانکوه، شهر چمران(جراحی)، شهرک شهید رجایی (زنجیر)، شهر زهره(چم خلف عیسی) و کلیه‌ی دهستان‌ها و روستاهای تابعه

بشدت از مشکلاتی مانند بیکاری، فقر اقتصادی، امنیت اجتماعی و شغلی، مشکلات روحی و روانی که غالبأ ناشی از فشار اقتصادی و تبعیض فاحش در منطقه و استان است، آلودگی محیط زیست، مصائب بهداشتی و درمانی، گرانی و تورم مضاعف بدلیل اختلاف فاحش درآمد (اقلیتی آنقدر دارند تا هر جنسی را به هر قیمتی بخرند و گروهی آنقدر ندارند که پسماند اجناس را قادر به خریداری نیستند و این یعنی بزرگترین نشانه‌ی فروپاشی اجتماعی که بار‌ها مورد تذکر امامِ عدل علی (ع) قرار گرفته است)، افزایش طلاق‌های عینی و عاطفی، مشکل آب (شرب و کشاورزی)، مشکلات عدیده در حوزه کارگری، اعتیاد، رواج قاچاق، فرار مغزها از منطقه، بی تفاوتی نخبه گان نسبت به مشکلات جامعه به‌دلیل یأس و نومیدی از نبودن گوش شنوا، فساد و قرار گرفتن روابط به جای ضوابط، مشکلات عدیده در حوزه‌ی کشاورزی، راههای ارتباطی و بسیاری دیگر از مشکلات که اگر کشور در دست میانه روها و معتدل‌ها نباشد، تندروها که فهم صحیحی از منافع کشور ندارند بر مشکلات کشور خواهند افزود.

در این منطقه و البته در اقصی نقاط کشور باید حرمت همه اقوام پاس داشته شود و به انسان بماهو انسان احترام گذاشته شود و مطابق اصل ۱۹ قانون اساسی که بیان می‌کند:

اصل ۱۹-مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند این‌ها سبب امتیاز نخواهد شد.

در صورتی که مکرر مشاهده شده افرادی از اقوامی بزرگ حتی برای فرار از محرومیت‌های شغلی اقدام به تغییر نام خانوادگی شده‌اند و این ظلمی فاحش است زیرا ایران باید به همه‌ی ایرانیان متعلق باشد، همانطور که همه‌ی ایرانیان از هر قوم و قبیله در حفظ و حراست از حدود و ثغور ایران اسلامی باید کوشا و جانفشانی کنند.

شرط اعتلای کشور وحدت، هماهنگی، یکپارچگی و استقرار دموکراسی است.

باید بستر انجام انتخابات آزاد را فراهم کرد تا منتخبین حقیقی مردم توسط مردم به مجلس راه یابند و در آن صورت مجلس در رأس امور خواهد بود و در غیر اینصورت مجلس، مجلسی فرمایشی شکل خواهد گرفت.

همان جایگاهی که منادی عدالت امام علی (ع) برای مردم قائل است که در خطبه سوم نهج البلاغه می‌فرماید:

” آگاه شوید، سوگند به خدایی که دانه را شکافت و انسان را آفرید، اگر توده‌های *مردم* حضور نداشتند و اگر با وجود یاری دهنده، حجت تمام نبود، و نیز اگر خدا از دانایان و آگاهان پیمان نگرفته بود، برای اینکه بر سیری و ستم‌بارگی و استثمار ستمدیده، اقرار و سازش نکنند، زمام کارشان به خودشان وا می‌گذاشتم (رها می‌کردم) مانند آغاز خلافت، در انتهای کار نیز به آبیاری و توانبخشی مکتب ادامه می‌دادم، همچنانکه متوجه شده اید که این حکومت بر شما مردم، در نزد من بی ارزش تر از عطسه‌ی میش است.”

امید می‌رود همه‌ی دست اندرکاران وجاهت انتخابات و صندوق رأی را که ملت ایران بیش از یکصد سال برای احیاء و ارج نهادن به آن تلاش نموده و فداکاری‌های بسیار کرده است را گرامی بدارند و پاسخ شایسته برای آیندگان در اختیار تاریخ فردا قرار دهند.

و ماتوفیقی الا بالله العلی العظیم

*بندر ماهشهر

۹۸/۹/۲۱

*علیرضا شریفی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا