خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سیدحسن نصرالله: در اوج تظاهرات هم کسی علیه حزب‌الله موضع گیری نکرد

«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در اوج تظاهرات هم کسی علیه حزب الله موضع گیری نکرد. از این رو ارزیابی آمریکایی ها از تظاهرات لبنان اشتباه بود که این نشان می دهد  اطلاعاتی که هم پیمانان آنها برایشان ارسال می کنند، نادرست است.

به گزارش ایرنا نصرالله در سخنانش که به طور زنده از شبکه رادیویی و تلویزیونی «المنار» وابسته به حزب الله پخش شد، با اشاره به این که آمریکا اعلام کرده به اعتراض های لبنان کمک و از آن پشتیبانی می کند، اظهار داشت: برخورد آمریکا فقط با لبنان این گونه نیست بلکه با همه  کشورهایی که در آن اعتراض شکل می گیرد، این گونه و همراه با دخالت و سوء استفاده است.

دبیرکل حزب الله افزود: آمریکایی ها اعلام کرده اند اعتراض ها در لبنان و در هر جایی که ایران حضور داشته باشد، ادامه خواهد یافت. دیدگاه آن ها این است که با اعتراض ها به ایران فشار وارد کنند و این تصور را تبلیغ می کنند که این اعتراض ها علیه ایران ، علیه حزب الله و سلاح مقاومت است.

وی گفت: با این همه در اوج تظاهرات هم کسی علیه حزب الله موضع گیری نکرد. از این رو ارزیابی آمریکایی ها از تظاهرات لبنان اشتباه بود که این نشان می دهد  اطلاعاتی که هم پیمانان آنها برایشان ارسال می کنند، نادرست است.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا چنین القا می کند که مشکل اصلی لبنان، حزب الله است و باید از این مشکل خلاص شود، اما این حقیقت ندارد. او گفته است می خواهد حزب الله را از نظام سیاسی لبنان اخراج کند، چگونه می خواهد این کار را انجام دهد؟ آیا باید برای او اثبات کنیم که ما لبنانی هستیم؟

نصرالله خاطر نشان کرد: پمپئو به گونه‌ای صحبت می کند که او نماینده مردم لبنان است و می گوید ملت این کشور می خواهد از مشکل مقاومت خلاص شود.
آمریکا می خواهد مشکل خود و رژیم اسرائیل را حل کند و نه مشکل لبنان زیرا حزب الله با افتخار خطر اول برای این رژیم است.

نصرالله گفت: رژیم اسرائیل با زیر پا گذاشتن تصمیم شورای عالی دفاع لبنان دیوارهای خود را بر مناطق اختلافی در جنوب لبنان بنا کرد و حتی کشتی های جست و جوی میدان های نفتی را به آب های سرزمینی لبنان در دریای مدیترانه  فرستاد. اگر حزب الله اعلام می کرد که علیه این اقدام ها واکنش نشان خواهد داد اوضاع فرق می کرد.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل در سال های گذشته نتوانستند مشکل خود را با مقاومت – نه با جنگ، نه با رسانه و نه روش دیگر – حل کنند، اکنون به این نتیجه رسیده اند که باید به مردم لبنان فشار اقتصادی و سیاسی وارد کنند که این مشکل را برایشان حل کند. این باج گیری از ملت لبنان است، آمریکایی ها می گویند: از نیروی خود و از مقاومت دست بکشید تا به شما کمک کنیم.

نصرالله گفت : آمریکا مردم لبنان را علیه یکدیگر تحریک می کند تا فتنه در این کشور به پا شود، اما اگر مردم با عقلانیت با این مساله برخورد کنند و تعصب را کنار گذاشته و با هم گفت وگو و توافق کنند می توانند از این بحران بیرون آیند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا