خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترکان: تنها افراطیون و کارشناسان دو روزه موافق استعفای رییس جمهورند

اکبر ترکان می‌گوید که هیچ‌یک از عقلای کشور در هردوجناح، موافق استعفای رییس جمهور نیستند چرا که باعث سستی و تزلزل نظام مدیریتی خواهد شد. او همچنین معتقد است که تنها تندروها و کارشناسان دوروزه چنین تجویز استعفای رییس جمهور و تضعیف دولت را می‌کنند.

ترکان، مشاور عالی پیشین رییس جمهور در پاسخ به اینکه «چرا جریان رقیب رییس جمهور که تا پیش از این بحث استعفای رییس جمهور را طرح می‌کردند، حالا خلاف رویه‌ی قبلشان اظهار نظر می‌کنند؟»، به انصاف نیوز گفت: «به‌نظر من جریان رقیب رییس جمهور هم هیچگاه به‌دنبال استعفا نبودند. یک عده افراطی، در آن جناح هستند اما مبنای آن جریان نیستند. اخیرا دیدم اقا کنعانی مقدم، که رد جریان رقیب آقای روحانی هم هست، تحلیل خوبی کرده است؛ گفته بود که آمریکا به‌دنبال این است که در کشورهایی مثل ایران، عراق و لبنان، نظام بدون حاکمیت برقرار کند؛ کنعانی مقدم می‌گوید که این کار را در لیبی و مصر هم کرده؛ که در لیبی حکومت متلاشی شده و مصر هم در نهایت تزلزل و سستی است و حاکمیت مستقر نشده، برغم همه‌ی حرکت‌هایی که در سال‌های اخیر شاهد بودیم، دیدیم که الان در مصر و لیبی حاکمیت مستقر نشده. بنابراین آقای کنعانی مقدم که متعلق به جناح رقیب آقای روحانی است، می‌گوید که استراتژی آمریکا این است که در کشورهایی مثل ایران و لبنان و عراق، حاکمیت را سست کند و باید از استقرار دولت دفاع کرد.

فکر می‌کنم عقلای جناح اصولگرا بدنبال بی‌حاکمیت کردن کشور نیستند. اگر در کشور هر کسی جایگاهی دارد، اما رییس دولت، رییس جمهور است و عقلای اصولگرا به دنبال تضعیف رییس جمهور نیستند.»

او در پاسخ به اینکه چرا بخش تندروی جریان اصولگرا نظرش تغییر کرده و مخالف استعفا شده است نیز گفت: «به همین دلیل به آنها تندرو می‌گویند.»

برخی استعفای روحانی را باتوجه به هجمه‌ها و انتقادات و محدود بودن اختیارات، راهی برای بازسازی چهره‌ی سیاسی او در افکار عمومی دانسته‎اند؛ ترکان ضمن مخالفت با این تحلیل می‌گوید: «عده‌ای این روزها در فضای مجازی پیدا شده‌اند که به‌نظرم از تخم مرغ شانسی درآمده‌اند. یکدفعه می‌گویند فلانی کارشناس نفتی! ما می‌گوییم این کارشناس نفتی کجا بوده که یکدفعه از تخم مرغ شانسی همین صبح بیرونش آوردند و الان آمده و مصاحبه می‌کند؟!

یک عده آدم‌هایی که سواد کافی ندارند، شده‌اند کارشناس؛ فضای مجازی هم که حساب و کتاب ندارد، هرکسی می‌آید و در آن حرف می‌زند، لذا نظرات اینها را مبنا نکنید؛ حرف‌های افراد معتبر شناخته شده‌ای که در این حوزه تخصص کافی دارند را مورد توجه قرار دهید نه کارشناسان دوروزه را.»

او در پاسخ به اینکه برخی تحلیلشان این است که رییس جمهور با استعفا می‌تواند سرمایه‌ی اجتماعی جمع کند گفت: «غلط زیادی می‌کنند؛ هیچکس موافق این نیست که کشور سست و نظام مدیریتی کشور متزلزل شود. همه‌ی ارکان حکومت باید مستقر بوده و کارشان را انجام دهند.

بی اعتبار کردن نظام مدیریتی کشور در دستور کار آمریکاست. همه‌جا به دنبال این کار است؛ ببینید در لبنان چه بساطی علم کرده، ببینید در عراق چگونه توانستند ارکان اداره‌ی کشور را سست کنند. من نمی‌دانم این اختلافاتی که در داخل عراق است به زودی جمع خواهد شد یا نه!
این خط مشی آمریکاست؛ در جاهای دیگر پیاده کرده و در کشور ما هم دارد تلاش خود را می‌کند که پیاده کند. منتها در اینجا نظام مدیریت کشور و رهبری استوار و محکم‌اند و چنین اتفاقاتی نمی‌تواند شکل گیرد. نه مجلس، نه دولت و نه قوه قضاییه هیچکدام از مصادر کار خودشان سست نمی‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خس و خاشاک، اغتشاشگر، نفوذی و حالا هم افراطی : انواع گردن کلفتی برای مردم

  2. راست میگوید ایشان و دوستانش کارشناس هستند نگاهی به وضعیت مملکت بکنید
    خود پیداست از زانوی تو
    بقیه غ..ط زیادی میکنند

  3. سلام-مشکل از رئیس جمهور نیست اجازه بدهید هراستانی در آمدش برای خودش باشد و به دولت مرکزی سهمی از درآمدش طبق قانون تعیینی بدهد وبراساس آن برنامه ریزی بکنند شورای استانی را فعال کنید تا مانند شورای شهری که شهردار انتخاب می کند استاندار انتخاب نماید تعیین صلاحیت استاندار هم مانند ریاست جمهور باشورای نگهبان باشد ارز حاصل از صادرات نفت وگاز هم در مدیریتهای مرکزی بودجه ریزی شود خوب ائمه جمعه هم که نظارت می کنند مگر اسینکه رئیس جمهور هوش برتر پیدا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا