خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک سرقت هنری از دانشجویان [+سند]

«امیر حسین ناظری کنزق»،انصاف نیوز: چندی پیش «افشین پرورش» در کانال تلگرامی خود به یک سرقت هنری توسط یکی از استادان مدعو دانشگاه کمال الملک نوشهر به نام خانم «زهرا خادم شریعت» اشاره کرد. خادم شریعت در سال‌های اخیر در دانشگاه‌های رسام کرج، میرعماد قزوین و… فعالیت کرده است. او با مدرک فوق لیسانس به عنوان مربی عضو هیات علمی دانشگاه میرعماد قزوین است. دو عکس زیر تصاویری است که نشان می‎‌دهد این استاد از پروژه‌های دانشجویان برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی استفاده کرده است. این عکس‌های برای فستیوال تایپوگرافی هند در سال 2015 ارسال شده است.

زهرا خادم شریعت زهرا خادم شریعت

این دو اثر از دانشجویان دانشگاه کمال الملک نوشهر است که پس از اندکی تغیرات توسط زهرا خادم شریعت به جشنواره بین المللی تایپوگرفی هند فرستاده شده و یکی از آن ها به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است.

در پیگیری‌های انصاف نیوز مشخص شد که این استاد سه سال است که در دانشگاه کمال الملک تدریس نمی‌کند و فقط دو ترم به عنوان استاد مدعو در آن دانشگاه درس می‌داده است.

«مولود حسینی» یکی از دانشجویانی که اثر او کپی شده در گفتگویی تلفنی به خبرنگار انصاف نیوز گفت: خانم خادم شریعت استاد درس ما نبودند و این اثر را بدون اجازه‌ی من منتشر کردند. این اثر برای کلاس تایپوگرافی بود و فکر می‌کنم آن درس را با استاد محقق داشتم و خانم خادم شریعت استاد ما نبودند.

حسینی برای اثبات ادعای خود گفت: در برنامه نمی‌توان تاریخ ثبت را تغییر داد، من عکس فایل‌هایم را می‌فرستم که مدتی قبل از اینکه خانم خادم شریعت این اثر را منتشر کنند من این اثر را داشتم و سیو کرده بودم. من این اثر را در 31 می 2011 طراحی کرده‌ام.

حسینی ادامه داد: من به سایت mopcop که ایشان آثار ما را برایشان فرستاده بودند نامه زدم اما آنها جوابی به ما ندادند و فقط آقای پرورش در این موضوع به ما لطف داشتند.

مولود حسینی
عکس فایل طراحی شده توسط مولود حسینی

«صفورا بیک محمدی» یکی از دیگر دانشجویان خادم شریعت هم به خبرنگار انصاف نیوز گفت: خانم خادم شریعت استاد آن درس ما نبودند، آن پروژه برای کلاس عکاسی بود و استاد آن درس، استاد کیانی بود. تصویری که در عکس‌ها می‌بینید تصویر خود من است. من به دنبال مدل گشتم اما مدل مناسب برای عکس پیدا نکردم. خودم مدل عکس شدم و خانم حسینی هم از من عکس گرفت. بعد هم من روی عکس در نرم افزار تغییراتی انجام دادم.

بیک محمدی ادامه داد: با توجه به قوانین کپی رایت، ما گمان کردیم شکایت کردن کمکی نمی‌کند و فکر کردیم با آگاهی رسانی از کارهای بعدی خانم خادم شریعت جلوگیری کنیم.

او برای اثبات ادعای خود گفت: علاوه بر تاریخ گرفتن عکس‌ها، نکته‌ای که می‌تواند ثابت کند این عکس برای من است این است که من تعدادی عکس مشابه آن دارم اما خانم خادم شریعت قطعا عکس‌های مشابه را ندارند.

زهرا خادم شریعت صفورا بیک محمدی
عکس های مشابه خانم صفورا بیک محمدی
زهرا خادم شریعت صفورا بیک محمدی
عکس های مشابه خانم صفورا بیک محمدی
زهرا خادم شریعت صفورا بیک محمدی
عکس های مشابه خانم صفورا بیک محمدی
زهرا خادم شریعت صفورا بیک محمدی
تاریخ ادیت این عکس ها 18 اردیبهشت 1390 است
زهرا خادم شریعت صفورا بیک محمدی
تاریخ ادیت این عکس ها 18 اردیبهشت 1390 است

علی رغم پیگیری‌های مکرر، انصاف نیوز نتوانست ارتباطی با خانم «زهرا خادم شریعت» برقرار کند. طبیعی است که حق دفاع برای او محفوظ است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا