خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رویکرد صداوسیما درباره فساد تنها نظام را زیر سؤال می‌برد»

مدیرعامل بنیاد باران با تأکید براینکه نباید هیچ خط قرمزی برای برخورد با فساد وجود داشته باشد، گفت: رویکردهای سلیقه‌ای رسانه ملی درباره فساد تنها نظام و حاکمیت را زیر سؤال می‎برد.

جواد امام در گفت‌وگو با آنا، درباره برخورد جناحی با فساد مانند فیش‌های حقوقی و املاک نجومی اظهار کرد: به عقیده من در برخورد با فساد هیچ استثنایی نباید وجود داشته باشد به عبارتی باید نگاه مبارزه با فساد، ملی باشد.

مدیرعامل بنیاد باران در این باره اضافه کرد: متأسفانه هریک از جریان‌های سیاسی علیه یکدیگر اسناد فسادی را افشا می‌کنند و هرکدام ادعا دارند که میزان فسادشان از جناح مقابل کمتر است در حالی‌که برخورد جناحی نسبت به این مسأله باعث ریشه‌کن شدن فساد در کشور نمی‎شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه «نگاه سیاسی برای مبارزه با فساد باعث افزایش فساد در کشور می‎شود»، افزود: به نظر من، برای مبارزه با فساد باید از نگاه‌ جناحی و جریان‌های سیاسی دوری کنیم. اینکه اصولگرایان جریان مقابل را باعث افزایش فساد در کشور می‌دانند، نوعی رفتار سلیقه‌ای به حساب می‎آید.

وی در ادامه به رویکرد سلیقه‌ای صداوسیما برای مبارزه با فساد اشاره کرد و آن را صرفا زیر سؤال بردن نظام دانست و گفت: متأسفانه رسانه ملی هم با فساد، جناحی و سلیقه‌ای برخورد می‌کند و این رویکرد باعث ایجاد شائبه‌های فراوانی شده است. اصلاح‌طلبان برخلاف اصولگرایان نه تنها از داشتن صداوسیما محروم هستند بلکه امکاناتی هم در اختیار ندارند که بتوانند علیه اصولگرایان شائبه‌سازی کنند.

جواد امام در ادامه توضیح داد: ما از برخورد با افراد فاسد از هر جناحی که باشند استقبال می‎کنیم. اگر فسادی هم به شخص یا اشخاص اصلاح‌طلب منتسب باشد ما هیچ دفاعی از آن‌ها نمی‎کنیم و با قاطعیت می‎گوییم که خارج از مباحث سلیقه‌ای و جناحی باید با افرادی که باعث به وجود آمدن فساد شده‎اند، برخورد شود.

وی تأکید کرد: شرط لازم برای ریشه‌کن کردن فساد در کشور این است که دستگاه‎های رسمی کشور بین فساد و برخورد با عاملان آن نباید تبعیضی قائل شوند، یعنی دستگاه‎های متولی به جناح‌های سیاسی افراد توجه نکنند و برخورد تبعیض‎آمیزی با عاملان و مرتکبان فساد نداشته باشند. ضمن اینکه جریان اصلاحات اسنادی را علیه اصولگرایان مبنی بر دست داشتن آن‌ها در فساد افشا نکرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر سندی دال بر نقش داشتن اصولگرایان در فساد وجود داشته باشد باید از سوی دستگاه‌های قضایی و اجرایی برخورد قاطعی صورت بگیرد.

مدیرعامل بنیاد باران افزود: متأسفانه فساد مانند موریانه به جان جامعه افتاده است و پایه‌های سیستم را می‎خورد که به عقیده من، باید این آفت را هر چه زودتر از بین برد چراکه فساد رابطه میان مردم با حکومت را مخدوش می‎کند.

او در پایان تصریح کرد: برخوردهای سلیقه‌ای با فساد باعث زیر سؤال رفتن جریان‌های سیاسی نمی‎شود بلکه چنین رویکردی حاکمیت و نظام را زیر سوال خواهد برد. بنابراین برای فرد یا افرادی که باعث فساد در کشور شده‌اند نباید هیچ خط قرمزی را قائل شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا