خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ امیرتوحید فاضل به یک گزارش

امیرفاضل توحید خبرنگار خبرگزاری اصولگرای موج که چند ماه پیش در سفر تیم رسانه‌ای همراه وزیر خارجه به سوئد، با درخواست پناهندگی از آن تیم جدا شد و حالا در فنلاند به سر می‌برد، در واکنش به گزارش انصاف نیوز با عنوان «امیرتوحید فاضل به فنلاند دیپورت می‌شود؟» [لینک] که در ۱۵ شهریورماه منتشر شده بود، ساعتی پیش پاسخی را ارسال کرده است که در پی می‌آید:

‏بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِی

گفت پروردگارا سينه ام را گشاده گردان و كارم را براى من آسان ساز و از زبانم گره بگشاى تا سخنم را بفهمند.

جناب آقای علی اصغر شفیعیان

مدیر سایت خبری انصاف نیوز

پیرو گفتگوی کوتاه در فضای مجازی و سخن شما مبنی بر اینکه در صورت ارائه پاسخ به اخباری که در مورد من منتشر کردید، آن را منتشر خواهید کرد، چند خطی برای اثبات غیر واقعی بودن مطالب آن رسانه ارائه می‌شود.

پیشاپیش تاکید می‌کنم که منتظر دیدار با شما و نویسنده آن مطلب سراسر کذب در دادگاه عدل الهی خواهم بود، زیرا معتقدم امیرالموئمنین علی (ع) به حق فرمودند: حسابرسى خداوند از حسابرسى مردم سخت تر است.

انصاف‌نیوز که حداقل در مورد من انصافی نداشت، تاکنون چند مطلب به نقل از دیگر رسانه‌ها و خبرنگاران یا به صورت مستقل علیه من منتشر کرده است. در انتشار این مطالب نه تنها انصاف، که حتی اخلاق را هم رعایت نکرده و مطلب توهین‌آمیز یک به اصطلاح خبرنگار که چهره مرا با گریم بازیگر نقشی طنز در فیلم سینمایی مارموز مقایسه کرده و شبیه دانسته بود را هم با خوشحالی منتشر کرد.

اینگونه پیدا است که در روزهای ابتدایی انتشار خبر پناهندگی‌ام، هر آنچه کسی بر ضد من می‌نوشت را بدون تحقیق منتشر می‌کردید. حتی مطلب دروغین توییتر خبرنگار روزنامه ایران را هم بی کم و کاست منتشر کرده و از خود نپرسیدید چگونه از جمع 12 خبرنگار حاضر در تیم رسانه ای وزیر خارجه، حداقل هشت نفر مدعی شدند، آخرین نفری هستند که مرا دیده اند و این خانم نیز یکی از آن هشت نفر است؟!

از همراهان آن خبرنگار کذاب درباره اتفاق رخ داده در فروشگاهی در هلسینکی سوال کنید و بپرسید چه شد که این خانم خبرنگار عصبانی بود و می‌گفت “شاید خانم‌ها یک خرید زنانه داشته باشند، چرا دو مرد حتی تا داخل مغازه‌ها هم با ما می‌آیند؟”

به هر حال، خبرنگار شما مطئمن شده بود خانواده‌ام از تصمیم من بی‌اطلاع هستند، او می‌دانست که فرزندم بیمار است و حتی به گواه دو نفر از خبرنگاران، فرزندم از ترس لکنت زبان گرفته بود. آیا انصاف بود با وجود اطلاع از این شرایط، خانواده‌ام را تحت فشار قرار دهد تا حداقل یک جمله علیه من بگویند؟ غافل از اینکه آنها تا امروز هم از علت تصمیم من اطلاع زیادی ندارند و حتی نمی‌دانند در کجا هستم و چه می‌کنم!

و اما بپردازیم به گزارش سراسر کذب آن رسانه با عنوان امیرتوحید فاضل به فنلاند دیپورت می‌شود؟ که به تاریخ 15 شهریور 98 منتشر گردید.

در همان ابتدای گزارش آمده است: ” طبق شنیده‌ها از برخی نزدیکان فاضل او به این خاطر که نتوانسته ثابت کند که در ایران خطری تهدیدش می‌کند بزودی به فنلاند دیپورت می‌شود.”

اولا این برخی نزدیکان چه کسانی بودند؟ ثانیا این گزارش 15 روز پس از ارائه درخواست پناهندگی من منتشر شده و اگر فردی دارای حداقل اطلاعات از قوانین بین المللی و قوانین مربوط به مهاجرت باشد، می‌داند ظرف 15 روز اساسا پرونده پناهندگی تشکیل نمی‌شود تا کسی بخواهد حرف خود را اثبات کند. بهتر بود پیش از تنظیم یک مطلب سفارش شده از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، ابتدا قوانین مربوط به پناهندگی و قانون مهم دابلین را مطالعه می‌کردید تا اینگونه مجبور به داستان‌سرایی نشوید.

انتقال من به کشور فنلاند بر اساس قانون دابلین صورت گرفته، هیچ ارتباطی با موضوع پناهندگی من ندارد و می‌توانید به گزارش رسانه‌های مهم بین‌المللی در این مورد مراجعه کنید.

در ادامه این داستان‌سرایی دروغین، من را به عنوان خبرنگار دسته چندم معرفی کرده و تصور کردید با تمسخر و توهین می‌توانید به اهداف خود برسید. غافل از اینکه عزت را خداوند متعال به انسان می‌دهد و طعنه و توهین بندگان خدا هیچ اثری ندارد. از خود سوال هم نکردید که چگونه یک خبرنگار دسته چندم می‌تواند 20 سال در بالاترین سطح رسانه‌ای کشور فعالیت کرده و نیمی از این مدت را دبیر سرویس سیاسی و سردبیر باشد!

من در مورد خودم هیچ ادعایی ندارم و مطمئن هستم که خبرنگاران شریف و شجاع و فرهیخته‌ مانند مرضیه امیری‌ها بسیارند که اگر حرفه خبرنگاری آبرویی دارد، به واسطه شرافت آنها است. بعید هم می‌دانم خبرنگار آن رسانه تحصیلات دانشگاهی در این حوزه داشته باشد، در غیر این صورت می‌تواند از اساتید خود درباره من و سابقه‌ام اطلاعات کاملی کسب کند. اگر چه بابت 20 سال همکاری با رسانه‌های داخلی از مردم ایران عذرخواهی کرده و از آنها حلالیت طلبیده‌ام.

آقای شفیعیان

در این گزارش به دروغ نوشتید که “فاضل پیش از این نیز مدتی را در ترکیه به دنبال اقامت بوده است؛ برخی از همکاران سابق او به رفتار عجیب او زمانی که در  ترکیه بسر می‌برده اشاره می‌کنند و می‌گویند که هرزمان از او می‌پرسیدیم که کجایی؟ پاسخ می‌داده که «کربلا هستم!» پاسخی که با باقی رفتارهای تناقض‌آمیز فاضل همخوانی دارد.”

اولا من در ترکیه به دنبال اقامت نبودم. این ادعا بار دیگر بی اطلاعی خبرنگار شما درباره مسائل مربوط به اقامت و قوانین دیگر کشورها، حتی کشور همسایه ترکیه را ثابت می‌کند. ثالثا در دوره حضورم در ترکیه با هیچ یک از همکارانم ارتباط نداشتم و اگر مدعی هستید که چنین افرادی وجود خارجی دارند، از آنها شماره تماس من در ترکیه را بپرسید و ببینید آیا حتی یک نفر شماره شخصی من در ترکیه را دارد؟ ثالثا خبرنگار آن رسانه بار دیگر به منبع خیالی خود مراجعه کرده و از قول فرد یا افرادی که معلوم نیست چه کسانی هستند مدعی می‌شود که گفته‌ام کربلا هستم!

مگر می‌شود من در صفحه اینستاگرام خود که هنوز هم باز بوده (اگر چه دیگر در این صفحه فعالیتی ندارم) و دسترسی به این صفحه برای همگان آزاد است و امروز هم می‌توانید به آن مراجعه کنید صراحتا از لحظه خروجم از ایران عکس منتشر کنم، صراحتا بگویم من در ترکیه هستم، چندین عکس از خود در ترکیه منتشر کنم، حتی چند فیلم و عکس از مدرسه رفتن فرزندم در این کشور به اشتراک بگذارم، آن وقت به دیگران بگویم کربلا هستم؟!؟!؟

آقای شفیعیان

در بخش دیگری از گزارش انصاف نیوز آمده است: “گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی فاضل فراوان است؛ برخی رفتن او را پروژه‌ای می‌دانند برای نفوذ در رسانه‌های خارج کشور، بعضی دیگر می‌گویند که او حتما پیش از سفر ارتباطاتی داشته که بعد از رسیدن به سوئد او را راهنمایی کرده‌اند و با کسانی مرتبط شده است. برخی می‌گویند خانواده‌اش را رها کرده و برخی دیگر مدعی‌اند که خانواده‌اش در جریان بوده‌اند.”

تا آنجا که تجربه و تحصیلاتم به من یادآور می‌شود، ما در اصول خبرنویسی چیزی به نام استناد به صحبت برخی‌ها!! نداریم، مگر اینکه خبرنگار شما به دانش جدیدی دست پیدا کرده باشد که من از آن بی‌اطلاع هستم. پناهنده شدن یک خبرنگار به قول شما دسته چندم مگر چه موضوع محرمانه و فوق امنیتی است که از انتشار نام و عنوان منابع خود پرهیز کرده و تنها نوشتید، برخی‌ ، بعضی‌، عده‌ای؟

آقای شفیعیان

در بخش دیگری از این گزارش سراسر دروغین آمده است: “یک منبع آگاه با بیان اینکه سه شنبه ۲۲ مردادماه به مناسبت عید غدیر تعطیل رسمی بوده و رسانه‌ی موج هم در تعطیلات رسمی باز نیست، گفت: اگر هم خبرنگاران بخواهند کار کنند به صورت دور کار است. پس چگونه امیرتوحید فاضل می‌گوید آن روز نیروهای امنیتی برای بازداشت او آمده‌اند؟ این منبع آگاه به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «کدام نیروی امنیتی در روز تعطیل به خبرگزاری که تعطیل است، مراجعه می‌کند؟”

یاللعجب، خبرنگار شما اصول نگارش و گزارش نویسی را نمی‌داند، خواندن تقویم را هم بلد نیست؟ چه کسی گفته 22 مرداد 98 تعطیل بوده؟ اساسا من 22 مرداد ایران بودم و سفر از 27 مرداد آغاز شد. حداقل یک بار تقویم را باز کنید و تاریخ‌ها را ببینید و تا اینگونه اشتباه ننویسد.

باز هم منبع آگاه بدون نام و نشان! اولا خبرگزاری موج مدیر، سردبیر، معاون سردبیر و دبیر سرویس، خبرنگار و نگهبان و نیروی خدماتی ندارد که دست به دامان منبع آگاه شدید؟ یعنی برای شما آنقدر سخت بود که از مدیریت خبرگزاری موج درخواست کنید حداقل ساعت ورود و خروج مرا ارائه دهند تا معلوم شود در چند روز تعطیل به عنوان شیفت حضور داشتم؟ نمی‌توانستید ساعت ورود و خروج کارکنان خبرگزاری موج در روز سه‌شنبه 29 مرداد مصادف با عید سعید غدیر را کنترل کنید تا بدانید چند نفر در این روز تعطیل به محل خبرگزاری مراجعه کرده‌اند؟

ثانیا من نمی‌دانستم نیروهای امنیتی در روزهای تعطیل کار نکرده و ممکن نیست در روز تعطیل برای دستگیری افراد اقدام کنند! اخباری هم که از دستگیری شبانه افراد می‌شنویم انشاالله که گربه است!

جناب آقای شفیعیان

مدیر سایت خبری انصاف نیوز

به ادعای خودتان در گفتگویی که در فضای مجازی داشتیم تا تاریخ 24 آذر 98 این گزارش را نخوانده بودید. لذا توجه شما را به این دو پاراگراف از گزارش جلب می‌کنم:

او در ادامه بیان کرد: «خیلی بعید می‌دانم دولت سوئد یا کشورهایی نظیر آن آن‌قدر بی‌اطلاع باشند که پناهندگی سیاسی را به همین راحتی به او بدهند. کسی که می‌خواهد این کار را انجام دهد باید یک شواهد لازمی داشته باشد. مثلا کارشناس ارشدی باشد، چهار تا تریبون داشته باشد تا  به خارج از کشور که رفت با دو تا شبکه‌ی درست و حسابی مصاحبه کند. پشتوانه‌ی مالی داشته باشد یا یک کاری، زبانی و چیزی بلد باشد. او که نه کار، نه زبان و نه پول دارد، چطوری می‌تواند آنجا دوام بیاورد؟ من از همین‌جا به شما قول می‌دهم، ماکزیمم در شش ماه آینده به ایران دیپورت می‌شود یا مثل گذشته آواره‌ی این کشور و آن کشور می‌شود.»

این منبع آگاه که نمی‌خواست نامش فاش شود در پاسخ به این پرسش که چرا امیرتوحید فاضل را به همراه آقای ظریف به خارج از کشور فرستاده‌اند، گفت: «او در جلسات هیات دولت ظاهر می‌شد، به جلسات وزارت خارجه می‌رفت، در واقع پرسشگر رسانه‌ی خود بود.

او حتی چیزی برای فاش کردن ندارد، زیرا اگر چیزی داشت در همان ابتدا یک برگش را رو می‌کرد. به خاطر یک تصمیم بد اقتصادی در گذشته اوضاعش خوب نبود، البته گریه کردن او هم در فیلم کاملا مصنوعی بود و اذهان عمومی او را باور نمی‌کنند. تصمیم نابخردانه‌ای گرفت؛ بسیار خیالباف است چون می‌گوید ۴۸ نفر محافظ او بودند! آقای ظریف کلا دو تا سه نفر محافظ داشته.»

لطفا از طرف من، از نویسنده این مطلب تشکر و قدردانی کنید، زیرا مخاطبان با مطالعه نقدها و یادداشت‌ها و گزارش‌های من و مقایسه با سبک این گزارش، به خوبی می‌فهمند که چه کسی خبرنگار دسته چندم  است!

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: “طبق گفته‌های برخی همکاران فاضل او در ابتدا چندان تمایلی برای رفتن از خود نشان نداده و گفته بوده «حتی اگر می‌خواهید من را اخراج کنید، سلامتی پسرم مهم‌تر است. اما در نهایت تصمیمش را تغییر داده و گفته است که به این سفر می‌رود.»

یاللعجب یک بار مدعی می‌شوید با برنامه‌ریزی قبلی اقدام به فرار کردم و بار دیگر می‌گوید نمی‌خواستم به این سفر بروم!!

آقای شفیعیان

رسانه تحت مدیریت شما دروغ‌های بسیاری علیه من منتشر کرد. شما در فضای مجازی به من گفتید که اگر به این گزارش نقدی دارم، آن را منتشر خواهیم کرد. الوعده وفا. به شرط آنکه مطلب من را کامل و بدون حذف حتی یک جمله منتشر کنید. دیدار من و شما به قیامت و در دادگاه عدل الهی.

به امید ایرانی آزاد و آباد

امیرتوحید فاضل

روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی

امیرتوحید فاضل به فنلاند دیپورت می‌شود؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا