خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کمیسیون اصل۹۰ درباره وقایع آبان گزارش تهیه می‌کند»

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون براساس درخواست روسای سه فراکسیون سیاسی مجلس گزارشی را درباره چرایی زمان و نحوه اجرای اصلاح قیمت بنزین و وقایع پس از آن میزان خسارت، آمار جانباختگان، مجروحین و بازداشت شدگان تهیه خواهد کرد و با برخی از این خانواده‌ها نیز دیدار خواهد کرد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه بعد از ظهر امروز(دوشنبه) هیات رئیسه کمیسیون اصل نود گفت: پیش  از این روسای سه فراکسیون سیاسی مجلس شکایتی را به کمیسیون اصل نود درباره دلایل افزایش قیمت بنزین با توجه به شرایط فعلی، اقدامات منتهی به اجرای این مصوبه و مسائل بعد از گرانی بنزین ارجاع کرده بودند و با توجه به این که روشن شدن زوایای این موضوع خواست کلی مجلس است قرار شد کمیسیون در همین رابطه با سران سه قوه، وزارتخانه‌های مسئول و نهادهای امنیتی مرتبط مکاتبه کند تا نحوه افزایش قیمت بنزین و وقایع پس از آن، دلایل آن، دلیل انتخاب این موعد زمانی برای اجرا و موضوعات مختلف از جمله وعده‌هایی مثل جلوگیری از افزایش تورم بعد از اجرای این طرح داده شد اما عملا محقق نشد مورد بررسی قرار گیرد.

پارسایی ادامه داد: ما در این گزارش همچنین به این موضوع خواهیم پرداخت که یارانه معیشتی به چه تعداد پرداخت شد و چه میزان آسیب مالی و جانی در جریان اجرای این مصوبه به مردم وارد شد، که اعم از خساراتی است که به مردم وارد شده یا مثلا در جریان قطع اینترنت به برخی کسب و کارها تحمیل شده است. اینها مواردی است که درباره آنها ابهام وجود دارد لذا قرار شد از وزارت کشور و سازمانهای مربوط در این باره استعلام شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان این که این کمیسیون به دنبال جمع بندی آمار جانباختگان، مجروحین و بازداشت شدگان حوادث پس از افزایش قیمت بنزین است، گفت: از وزارت کشور درخواست می‌کنیم با همکاری پزشک قانونی، دادستانی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این آمار را در اختیار ما قراردهند. همچنین بنا داریم از برخی مناطق محل درگیری‌ها بازدید میدانی داشته باشیم و با برخی خانواده‌های جانباختگان و آسیب دیدگان و بازداشت شدگان نیز دیدار کنیم.

وی تاکید کرد: کمیسیون اصل نود همچنین این آمادگی را دارد که اطلاعات و شکایات خانواده‌های آسیب دیده و کسانی که عضوی از خانواده آنها کشته شده و یا بازداشت شده را دریافت و مورد بررسی قرار دهد، بر همین اساس این افراد می‌توانند موارد مد نظر خود را به کمیسیون اصل نود ارجاع دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون اصل نود گزارش کاملی را از مراجع ذی‌ربط درخواست کرده تا در نهایت گزارش مفصلی در کمیسیون درباره این وقایع تهیه و به اطلاع مردم و نمایندگان برسد چرا که این موضوع خواست همه نمایندگان و سه فراکسیون سیاسی مجلس نیز هست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا