خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توهین به معتمدآریا با کدام مجوز شرعی؟ | پرسش معاون زنان رییس جمهور

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در واکنش به اتفاقات روزهای اخیر در کاشان به خاطر حضور فاطمه معتمدآریا، پرسید: با کدام مجوز شرعی و قانونی چنین بی‌مهابا یک زن مسلمان ایرانی مورد بی‌احترامی و توهین آن هم تحت لوای دفاع از ارزش‌های دینی قرار می‌گیرد؟

به گزارش انصاف نیوز، شهیندخت مولاوردی که پیشتر از نسبت دروغ حتی به مسیح علی‌نژاد، روزنامه نگار ایرانی مقیم اروپا، انتقاد کرده بود، این بار به توهین‌هایی که به یک بازیگر زن در کاشان شده واکنش نشان داد و در اینستاگرام خود نوشت:

چند روزی از حرکت غیر فرهنگی و برخورد توهین آمیز و تهاجمی و توام با الفاظ ناشایستی در شهر کاشان که در شرع و قانون ما مصداق بارز تهمت و افترا محسوب می‌شود با یکی از هنرمندان برجسته و افتخار آفرین کشور که این روزها آوازه هنر نمایی او به فراسوی مرزها کشیده شده است.
معترضین به حضور بانو فاطمه معتمدآریا که به بهانه‌ی نمایش یکی از فیلم‌هایش و شرکت در جلسه‌ی نقد و بررسی آن به آن شهر سفر کرده بود به جای گفتگو، زبان خشونت را برگزیدند و خواستار خروج او از کاشان شدند. با تامل در این قضیه و رفتارهایی مشابه که برخی پیشه‌ی خود ساخته‌اند سوال‌های زیادی ذهن را به خود مشغول می‌کند:
آیا نسل‌های قبل از ما و نیاکانمان چنین رفتاری بر مهمان را روا می‌داشتند؟ ما که در مهمان نوازی هنوز شهره خاص و عام در عالم هستیم به کجا چنین شتابان در حرکتیم؟!

با کدام مجوز شرعی و قانونی چنین بی‌مهابا یک زن مسلمان ایرانی مورد بی‌احترامی و توهین آن هم تحت لوای دفاع از ارزش‌های دینی قرار می‌گیرد؟ حتی عرف جامعه‌ی ایرانی نیز چنین رفتاری را با زنان برنمی‌تابد.

آیا راه بر معترضین برای شرکت در جلسه‌ی بررسی و نقد فیلم بسته بود و نتوانستند مجالی برای طرح دیدگاه‌های خود بیابند یا مصلحت و منفعت و ترجیحشان بر این بوده و است که راه فریاد و خشونت را در پیش گیرند؟

آیا همین رفتارهای دفعی و سلبی (در کنار سایر عوامل) در آینده زمینه ساز خروج تعداد بیشتری از هنرمندان جوان از کشور و پیوستن آنها به شبک‌های ماهواره‌ای نخواهد بود؟
و دهها سوال بی پاسخ دیگر … پسندیده و مطلوب آن است که اعمال ما تبلور و آیینه‌ی باورها و اعتقاداتمان باشد. بیاییم با تاسی به آموزه‌های دینیمان با عمل خود مردم را به دین خدا دعوت کنیم نه با زبان و شعار؛ که «کونوا دُعاةَ النّاسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا