خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وقتی آلودگی هوا تیتر اصلی هیچ روزنامه‌ای نیست!

زهرا خوشحالی، دکترای مدیریت رسانه در «سلامت نیوز» نوشت: تهران امسال خیلی زودتر درگیر موضوع آلودگی هوا شد و اما راهکارهای مسوولین همان راهکارهای همیشگی و ناکارآمد است مثل تعطیلی چندباره مدارس و …. راهکارهایی که عوامل اصلی آلودگی هوا را برای کاهش پوشش نداد : مثل توقف شبانه حرکت ماشینهای سنگین، توقف ساخت و سازها، توقیف فعالیت برخی کارخانه های آلوده کننده هوا در اطراف تهران برای مدت کوتاه و ….

در این میان اما رسانه ها که باید مطالبه گری کنند و بپرسند چرا فشار آلودگی هوا فقط روی مردم است با سکوت در قبال آسیب هایی که از آلودگی هوا می تواند به مردم برسد ثابت کردند که به این وظیفه به درستی عمل نکردند. آلودگی هوا تقریبا نیمی از شهرهای کشور را درگیر خود کرده و حتی رسانه های استانی هم دیگر رمقی برای اطلاع رسانی ندارند و تنها کاری که می کنند اعلام تعطیلی مدارس است که آن هم به دلیل وجود رسانه های اجتماعی و سرعت در انتقال اخبار چندان مثمرثمر نیست.

بررسی روزنامه های منتشر شده امروز نشان میدهد هیچ یک از روزنامه ها تیتر اصلی خود را به این مهم اختصاص ندادند. تنها روزنامه ستاره صبح، ابتکار و روزنامه جوان که جزو منتقدان بزرگ دولت هستند به این موضوع پرداخته اند.

این دغدغه همه و مخصوصا خانواده هاست و مطبوعات باید به عنوان اصلی ترین مطالبه مردم به آن بپردازند اما در این باره سکوت کرده اند و یا اینکه به انتشار لیست اقدامات مسوولین (که نتیجه بخش هم نبوده) پرداخته اند. جالب اینجاست روزنامه دولت یادی هم از موتور سواری زنان کرده و این موضوع را درصفحه اصلی خود تیتر کرده است.

آیا موتورسواری بانوان از نظر روزنامه دولتی ها از موضوع آلودگی هوا مهم تر است؟نمیتوان به بهانه تکراری بودن این پدیده ی شوم که موجب نگرانی مردم کلانشهرها شده از کنار آن به این سادگی گذشت!خوب است نگرش روزنامه ها کمی سلامت محورتر شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا