خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نبود رمز پویا عامل کلاهبرداری از حساب بانکی

دختر جوان بعد از ماه‌ها تلاش در یک پروژه تحقیقاتی 3 میلیون تومان دست مزد دریافت کرده بود اما بعد از واریز، پول توسط هکر از حسابش خارج می‌شود و کار به شکایت در دادگستری و پلیس فتا می‌رسد، طبق گفته‌های این دختر پلیس فتا به او گوشزد می‌کند که برنامه‌های مثل شیپور، دیوار و آپ درگاه ایمنی ندارد و حتی خرید شارژ آنلاین هم یکی از همین عوامل است و باید از رمز یک بار مصرف استفاده کرد.

مرضیه زن جوان و مالباخته در مورد ماجرای از دست دادن پول در حسابش به انصاف نیوز گفت: «روز چهارشنبه پیامک برداشت از حساب برای من آمد، در کل سه میلیون در حساب بانگ پاسارگاد داشتم که کل آن برداشت شده بود. در عرض پنچ دقیقه اول یک میلیون و دویست تومان از حساب کم شد و بعد بقیه‌ی آن را خالی کردند، در صورتی که هیچ خریدی و برداشتی انجام نداده بودم.

بدون وقفه به پلیس 110 تماس گرفتم و من را راهنمایی کردند تا به بانک مراجعه کنم و پرینت حسابم را بگیرم و بعد به پلیس فتا بروم، البته به من گفتند پلیس فتا پنچ شنبه‌ها نیست و باید شنبه مراجعه کنم. من هم پنچ شنبه بانک رفتم و پرینت حساب و شماره کارت‌هایی که پول به آنها واریز شده را گرفتم، اما بانک دیگر هیچ کمکی نکرد و نگفت به حساب چه کسانی واریز شده است.

پول من به حساب دو نفر واریز شده بود، پنچ شنبه و جمعه گذشت و به دادسرا رفتم، برای یک شکایت که همه چیز آن کامل مشخص است کلی هزینه کردم و بعد از تشکیل پرونده گفتند باید به پلیس فتا مراجعه کنم.

در دادسرا فقط من نبودم و مالباخته‌های زیادی بودند، مثلا کسی بود که 70 میلیون از حسابش را خالی کرده بودند حتی یکی پول پیش خانه‌اش را از دست داده بود. شنبه به پلیس فتا رفتم و همکاری خوبی داشتند، اما می‌گفتند ما به تمام بانک‌ها گفتیم رمزهای دوم را جمع‌آوری کنند اما خیلی تعلل می‌کنند و بانک باید همان موقع حساب تو را می‌بست چون این حساب دیگر به درد نمی‌خورد و پول شوها از این شماره حساب استفاده می‌کنند.

پلیس فتا می‌گفت حتی شخصی که پول من به حساب او واریز شده هم مقصر نیست و افراد دیگر پول را جابه جا می‌کنند، بیشتر این حساب‌ها در ترکیه است و بعد تبدیل به لیر می‌شود. یکی از راه‌های که امکان دارد از حساب‌ها سواستفاده شود برنامه‌های دیوار، شیپور، آپ است و حتی مراحل خرید شارژ اینترنتی هم درگاه‌های ناامنی دارد و باید حتما از شارژهای یک بار مصرف استفاده کنیم.

حالا من باید یک ماه دیگر دوباره پیگیر موضوع شوم در صورتی که فتا گفت اگر همان روز و یا فردای آن روز می‌آمدی احتمال برگشت پول به حسابت بیشتر بود در صورتی که پلیس 110 من را به اشتباه راهنمایی کرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. باسلام و عرض ارادت ، براي بنده بعنوان يك شهروند كه مثل همه افرادي حسابي در بانك دارم اين سئوال مطرح است كه اصولا” چرا مردم پولهايشان را در بانكها ميگذارند ؟ پاسخ كاملا” روشن است اول اينكه نگهداري پول نقد در خانه قطعا” دغدغه آور و صدالبته خطرناك است ، دوم آنكه سپردن پول به بانك امنيت زاست ، به توليد كمك ميكند و انسان خيالش راحت است كه هم در اقتصاد و رونق توليد كشورش سهيم است و هم پولش امنيت دارد …. حالا يك سئوال اساسي : از پولي كه من و امثال من به بانك ميسپاريم بانك هم منتفع ميشود ، در همه جاي دنيا هم چنين است ، حالا اگر شيرپاك خورده اي با ترفندي خاص به مال من كه به امانت به بانك سپرده ام دستبرد زد چه كسي بايد تاوانش را بدهد ؟ من يا مؤسسه اي كه پولم را به آنها سپرده ام ؟ فرض كنيد به جاي بانك ، اين پول را به امانت به بقالي سركوچه سپرده بودم ، اگر بقالي مورد دستبرد قرار ميگرفت و بقال توانائي جبران خسارت من را نداشت دستم به كجا بند بود ؟ مسلما” هيچ جا!! خب الان كه هكرها حساب مردم را در بانكها خالي ميكنند چي ؟ چه كسي ، كدام ارگان و چه مرجعي بايد جبران كننده خسارت مالباخته اي باشد كه سرمايه اش را از دل بانك بيرون كشيده اند ؟ وقتي سيستم امنيتي بانك آنقدر ضعيف است كه هكرها براحتي ميتوانند از آن عبور كنند و پولهاي سپرده مردم را بيغما ببرند چرا سپرده گذار بايد تاوانش را پس بدهد ؟ اين ميان بانك چه نقشي دارد ؟ سپرده گذار با اين خيال كه سرمايه اش محفوظ بماند آن را به محل امني سپرده كه مورد اعتماد بالاترين نهاد پولي كشور (بانك مركزي) است ، هكر سرمايه اش رااز بانك برده حالا خودش بايد تاوان بدهد و بانك كه مدتها از قبل اين سرمايه منتفع بوده فقط وظيفه دارد نقش خبردهنده را بازي كند ؟ واقعا” متوليان سيستم مالي كشور بايد فقط نظاره گر اين پولربائي ها باشند ، بانكها خيالشان آسوده و سپرده گذار دچار دلهره !! ، كاش انصاف نيوز باب اين بحث كه متضررينش فقط ملتند باز كند تا شايد…شايد…. مسئولين بفكر راهكاري باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا