خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظرسنجی پولیتیکو: اکثریت حامی استیضاح و عزل ترامپ هستند

در پی موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با استیضاح دونالد ترامپ نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که اکثریت شرکت‌کنندگان حامی استیضاح و عزل رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا هستند.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی پولتیکو – مورنینگ کانسالت که جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان ثبت‌نام شده در این نظرسنجی از تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح دونالد ترامپ حمایت می‌کنند و ۵۱ درصد هم از تصمیم سنا برای عزل او حمایت خواهند کرد. در همین حال، ۴۳ درصد مخالف استیضاح ترامپ هستند و ۴۲ درصد هم با برکناری او مخالفت می‌کنند.

درست همانند گروه‌بندی‌ها در کنگره، حمایت شرکت‌کنندگان از استیضاح در طیف حزبی هم متنوع است. ۸۵ درصد از دموکرات‌ها استیضاح را تایید می‌کنند، در حالی که تنها ۱۷ درصد از جمهوری‌خواهان موضع مشابهی دارند. در میان گروه‌های مستقل هم دودستگی دیده می‌شود؛ ۴۸ درصد موافق استیضاح و ۴۱ درصد مخالف آن هستند.

در مجموع از ۱۳۸۷ شرکت‌کننده بین ۱۹ تا ۲۰ دسامبر نظرسنجی به عمل آمد. این افکارسنجی بعد از رای مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ انجام شد. انتظار می‌رود سنا پرونده استیضاح ترامپ را ژانویه بررسی کند و با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان اکثریت آن مجلس را در اختیار دارند، ترامپ احتمالا تبرئه خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا