خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جدال توییتری اسنودن و سیا!

بعد از آنکه حساب کاربری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در توییتر از علاقه این سازمان به فصل زمستان صحبت کرد، ادوارد اسنودن متقابلا با فرستادن توییت‌هایی جواب سیا را داده و این سازمان را متهم به دست زدن به شکنجه افراد با استفاده از سرمای زمستان کرد.

به گزارش ایسنا، حساب کاربری سازمان سیا ابتدا در توییتی به مناسبت آغاز فصل زمستان و بارش اولین برف زمستانی نوشت: ما به خاطر “راز برف” است که عاشق زمستان هستیم.

با این حال ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا توییت‌هایی در پاسخ به این پست سیا فرستاده و نوشت: به خاطر راز برف است که شما اقدام به شکنجه گُل رحمان برای چند هفته در یکی از سایت‌های مخفی سیا کردید و سپس او را برهنه به یک زمین بتنی زنجیر کردید تا در سرمای زمستانی جان خود را از دست بدهد.

اشاره اسنودن به یکی از افراد مظنون به عضویت در القاعده است که پیش‌تر گزارش شد، در نوامبر سال 2002 و یک ماه بعد از دستگیری‌اش، در یکی از زندان‌های مخفی سازمان سیا در افغانستان مشهور به “کُبالت” یا “حفره نمک”، در اثر شکنجه جان خود را از دست داد. مقام‌ها هرگز گناهکار بودن او را ثابت نکردند.

اسنودن در ادامه در یک توییت دیگر تصریح کرد: این به خاطر راز برف است که جینا هاسپل، مدیر حال حاضر سازمان سیا در آن زمان رییس یکی از شکنجه‌گاه‌های سیا بود.

شرایط پیرامون مرگ گُل رحمان در سال 2014 مشخص شد. در آن سال در گزارشی متعلق به کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا مشخص شد، گل رحمان از سرمای شدید و بعد از آنکه به دیوار سلول‌اش زنجیر و مجبور به خوابیدن روی کف بتنی سلول خود به صورت برهنه شد جان خود را از دست داده است.

در حوالی زمان بازداشت گُل رحمان، جینا هاسپل مشهور به “جینای خونین” ریاست یکی از مکان‌های مخفی سازمان سیا در کشور تایلند با اسم مستعار “چشم گربه” را به عهده داشت؛ مکانی که گفته شده بود در آن چندین فرد مظنون به عضویت در القاعده نگهداری و شکنجه می‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا