خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست دانشجویان برای تعطیلی دانشگاه‌های تهران در آلودگی هوا

شورای صنفی کل دانشجویان دانشگاه تهران نامه‌ی این شورا و چند دانشگاه دیگر را خطاب به وزیر علوم و استاندار تهران منتشر کرده که در آن با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در تهران خواستار تعطیلی دانشگاه‌های استان تهران در این روزها شده است.

به گزارش انصاف نیوز، متن این نامه در پی می‌آید:

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
جناب آقای دکتر غلامی

استاندار محترم تهران
جناب آقای دکتر محسنی بندپی

با سلام

آلودگی هوای تهران نقل محافل و گفت‌و‌گوهای این روزهای پایتخت است. دانشگاه‌های شهر تهران در آلوده‌ترین نقاط پایتخت تاسیس شده‌اند و شاخص آلودگی در اطراف دانشگاه‌های مرکز شهر از مرز ۱۵۰ گذشته است.

عقب افتادن برنامه‌ی درسی، افت کیفیت آموزش، اختلال در تمام برنامه‌های آموزشی، تغذیه‌ای، حمل و نقل و سایر برنامه‌های مجموعه‌های دانشگاهی در اثر تعطیلی، عواقبی است که بدون شک دانشجویان و ما به عنوان نمایندگان آنان در امور صنفی به آن واقفیم. لیکن عواقب ناشی از بی‌تدبیری‌های بلندمدت گذشته را نباید با بی‌تدبیری جدید که خود مولد عواقب بزرگ‌تری است پاسخ داد.

امروز در یک طرف، اختلالی جزئی در برنامه های دانشگاه و در طرف دیگر سلامت دانشجو قرار دارد! سلامت دانشجویان نباید طبق هیچ معیاری فدای مصلحت‌اندیشی‌ها شود. تعطیلی مدارس شهر تهران و بروز مشکلات تنفسی و گزارش مواردی چون خون‌ریزی دستگاه تنفسی و بستری شدن دانشجویان گواه این موضوع است که آلودگی هوا در شهر به مقدار بحرانی رسیده است. با توجه به این موضوع، فعالیت طولانی‌مدت در آلوده‌ترین نقاط شهر قطعا در درازمدت مشکلات متعددی برای ده‌ها هزار دانشجو به‌وجود می‌آورد.

ما به عنوان نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌های پایتخت، با توجه به افزایش شاخص آلودگی و رسیدن به عدد ۱۶۵ (حساس برای تمام گروه‌ها) و همچنین استناد به داده‌های سایت هواشناسی کشور که عدم وزش باد و بارش باران در سه روز آینده را پیش‌بینی کرده‌است، خواستار تعیین سازوکار مشخص و قانونی، نه سلیقه‌ای، برای تعطیلی دانشگاه‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع و مشخص شدن نهادهای مسوول در تصمیم‌گیری و به تبع آن پاسخ‌گویی این نهادها نسبت به عوارض و مشکلات به وجود آمده در سلامتی دانشجویان می‌باشیم.

همچنین تفاوت محسوسی در شاخص میانگین آلودگی ارائه شده توسط هواشناسی و مقدار اعلام شده با منابع بین‌المللی دیده می‌شود که احتمالا ناشی از نامشخص بودن میزان آلاینده‌های برخی از ایستگاه‌ها می‌باشد. این تفاوت‌ها باعث بی‌اعتمادی دانشجویان نسبت به منابع و مسئولین کشوری شده‌است، امیدواریم ضمن مطلع نمودن دانشجویان از علت این تفاوت‌ها، سلامت دانشجویان را در صدر اولویت‌های تصمیم گیری ها قرار دهید.

با استناد به منابع معتبر داخلی و خارجی در لحظه نگارش این نامه عدد شاخص کیفیت هوا در دانشگاه هایی همچون دانشگاه تهران، امیرکبیر، شریف، علم وصنعت و صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی از عدد ۱۷۵ فراتر رفته و با هیچ استدلال سلیمی ادامه فعالیت در شرایط کنونی به صلاح نیست. لذا خواهشمندیم تصمیمات مقتضی نسبت به تعطیلی دانشگاه‌ها اخذ شود.

دانشگاهای امضا کننده:

دانشگاه تهران
دانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه علم و صنعت
دانشگاه خواجه نصیرطوسی
احتمالا دانشگاه شاهد
دانشگاه صنعتی امیرکبیر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. از آنجا که کارمندان و کارگران ریه ندارند، پیشنهاد می کنیم فقط این جانداران غیر هواز ی تعطیل نباشند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا