خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بررسی وضعیت آلودگی هوای کلان‌شهرها در دولت

در نشست عصر امروز هیأت دولت که به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار و استاندار تهران، گزارشی از وضعیت آلودگی هوای کلان‌شهرها و از جمله پایتخت را به هیأت وزیران ارائه دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، در این جلسه جهانگیری ضمن تأکید بر اجرای قانون هوای پاک، دستورات لازم به وزارت نفت در مورد تأمین سوخت گاز برای کلیه نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ و ممنوعیت استفاده از سوخت مایع، دستور به وزارت کشور برای توقف خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و دستور به شهرداری تهران برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای شهروندان به‌منظور استفاده از ناوگان عمومی را صادر کرد. هم‌چنین، سایر سازوکارها برای حل اساسی آلودگی هوای کلان‌شهرها از سوی اعضای دولت بررسی شد.

در ادامه، معاون اول رئیس جمهور ضمن دستور به همه وزرای ذی‌ربط برای تلاش در جهت حل معضل فاضلاب استان خوزستان و حضور در میدان عمل، لزوم اجرای سریع تر مصوبه مورخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ دولت در این مورد را مورد تأکید قرار داد.

لازم به ذکر است، بر اساس گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تاکنون حدود شش هزار میلیارد تومان در راستای این مصوبه برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خوزستان هزینه شده است.

معاون اول رئیس جمهور هم‌چنین خاطرنشان کرد: تصمیمات، سیاست‌ها و اقدامات دولت باید به سمت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی سوق داده شود.

جهانگیری با بیان این‌که انتخابات پرشور و حداکثری در شرایط کنونی کشور برای مأیوس کردن دشمن و شکست تحریم‌ها از هر زمان دیگری ضروری‌تر است، بر لزوم حضور همه سلایق در انتخابات و امکان حضور و انتخاب همه آن‌ها تأکید کرد.

وی به وزارت کشور توصیه کرد که رعایت قانون و حفظ بی‌طرفی دولت، حضور حداکثری مردم را تضمین خواهد کرد.

هم‌چنین، هیأت وزیران به منظور حمایت از اقتصاد شهرهای مرزی کشور، درخصوص راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی بحث و بررسی کرد و در همین راستا معاون اول رئیس جمهور دستور داد، پیشنهادات مربوط به ایجاد و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، خارج از نوبت در دستور کار دولت قرار بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا