خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانش | دستیابی به امکان خواندن آنی ذهن انسان

محققان دانشگاه واشنگتن روشی نوین در جهت توسعه تکنولوژی های مربوط به خوانش ذهن انسان کشف نموده اند که به واسطه کاشت ابزار لازم در سر انسان و استفاده از نرم افزار مربوط به آن، قادر هستند سیگنال های مغزی فرد مورد آزمایش خود را در کوتاه ترین زمان و با دقت بالا پیش بینی نمایند.

به گزارش دیجیاتو، توانایی دیدن تصاویر به صورت دو بعدی روی کاغذ یا صفحه کامپیوتر و سپس تبدیل آنها به تصاویری که مغز انسان قدرت درک آنها را داشته باشد یک روند عصب شناسی است که هنوز برای دانشمندان ناشناخته باقی مانده.

در راستای تحقیق و کسب آگاهی بیشتر در مورد اینکه مغز چگونه این کار را انجام می دهد و مشاهده اینکه آیا کامپیوترها قادر هستند سوژه هایی که یک فرد می بینید را گردآوری نموده و آن را پیش بینی نمایند، یک گروه تحقیقاتی به رهبری «راجش رائو» (متخصص عصب شناسی) و جف اوجرمان (جراح اعصاب) ثابت نموده اند که می توان در لحظه و بدون فوت وقت سیگنال های مغزی انسان را رمزگشائی کرد. جزئیات تحقیقات آنها نیز در مجله علمی PLOS Computational Biology چاپ شده است.

تیم یاد شده برای انجام تحقیقات خود به مدت یک هفته، الکترودهایی را به لوب گیجگاهی هفت بیمار وصل نمودند تا در وهله اول این ابزار کاشته شده منبع حملات بیماران مبتلا به صرع را تعیین نماید و همزمان نیز روی امواج مغزی آنها مطالعه و تحقیقات لازم صورت پذیرد.

در این آزمایش تصاویر متنوعی از صورت انسان و ساختمان ها در عرض 400 هزارم ثانیه نمایش داده شده و سپس از آنها درخواست شد تا به دنبال ساختمانی بگردند که وارونه است. همزمان الگوریتمی امواج مغزی آنها از لوب های گیجگاهی را دنبال می کرد. در انتهای هر مرحله، برنامه یاد شده قادر بود با 96 درصد دقت تعیین نماید که بیمار در هر لحظه به کدام تصویر نگاه می نماید.

با این تفاسیر باید گفت چنین دستاورد علمی مهمی را می توان برای ساخت مکانیسم های ارتباطی برای بیمارانی که فلج یا دچار سکته شده اند، استفاده نمود زیرا این تکنیک نقشه مغز این بیماران را نشان می دهد و به عصب شناسان کمک می نماید تا بخشی از مغز که مسئول پاسخگوئی و نمایش واکنش است را به صورت آنی کشف نمایند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا