خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران ؛ بازهم لیگ بدون تماشاگر می‌شود؟!

نامه فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران آنهم برای مسابقات لیگ برتر باعث می‌شود تا بیم آن برود که مسابقات لیگ برتر به بهانه‌های مختلف بدون تماشاگر شود.

به گزارش انصاف ورزشی، موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال موضوعی است که سالها با مقاومت عجیبی اجازه حل شدن به آن داده نمی‌شود و حالا چندسالی است که تبدیل به یک نگرانی جدی برای فوتبال ایران شده است؛ چراکه فیفا به عنوان نهاد اداره کننده فوتبال مستقیما به آن ورود کرده است.

با فشارهای فیفا در زمان ریاست تاج در فدراسیون فوتبال مقرر شد که در بازیهای ملی زنان ایرانی به استادیوم ها وارد بشوند اما پس از اجرای محدود خواست فیفا آنهم با شرایط خاص خود، شیوع گسترده ویروس کرونا همه معادلات را تغییر داد تا مدتها ورزشگاه های فوتبال از تماشاگر خالی باشد.

اما پس از کم شدن گستردگی ویروس کرونا تقریبا تمامی اماکن عمومی شروع به بازگشایی کردن و می‌توان گفت ورزشگاههای فوتبال آخرین جایی بودند که به روی مردم بازشدند و مدتها بی هیچ استدلالی بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شد.

پس از بازگشایی نیز سوای یکی دو مورد بازیها با ظرفیت سی درصدی حضور تماشاگران برگزار شد. بسیاری این موضوع را به فرار مسئولان از خواست مشخص نهاد تصمیم گیرنده فوتبال در جهان فیفا یعنی ورود زنان به ورزشگاه ها مربوط دانستند.

از این ها گذشته آخرین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 به شکل عجیبی به مشهد منتقل شد؛ اتفاقی که بسیاری آن را به همین موضوع نسبت دادند. تصمیمی که منجر به یک فاجعه شد و زنان ایرانی برای ورود به ورزشگاه و دیدن بازی فوتبال تیم ملی ایران، در مشهد پشت درهای بسته ماندند و از آنها با اسپری فلفل پذیرایی شد.

نامه فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران ؛ بازهم لیگ بدون تماشاگر می‌شود؟!
نامه فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران

همین اتفاق باعث شد تا مجددا خطراتی بیخ گوش فوتبال ایران قرار بگیرد و حتی برخی به صراحت بگویند که فوتبال ایران در خطر تعلیق قرار دارد؛ گذاره‌ای که حتی برخی از داخل نیز آن را تایید کردند.

آخرین نامه فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران در همین روزهای اخیر به دست فدراسیون رسیده است و نهاد تصمیم گیرنده فوتبال جهان از مسئولان فدراسیونی که فعلا با سرپرست موقت و نه آنچنان با نظم اداره می‌شود، درخواست کرده‌ که شرایط را برای حضور بانوان در ورزشگاه ها آنهم برای برگزاری رقابت های لیگ برتر فراهم کنند.

به علاوه فیفا همچنان برروی اتفاقات مشهد حساس است و در نامه‌ی اخیر از مسئولان فدراسیون در خصوص اقدامات انجام شده در این خصوص گزارش خواسته است. در سالهای اخیر دو اتفاق خودسوزی سحر خدایاری معروف به دختر آبی در اعتراض به ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه ها و یکی اتفاقات تلخ ورزشگاه مشهد و پذیرایی با اسپری فلفل از زنان فوتبالدوست از تلخ ترین اتفاقات پیرامون این موضوع بوده است.

آن‌چیز که هویداست آن است که استفاده از ویروس منحوس کرونا یا آماده نبودن زیرساخت‌ها و یا موارد دیگر در ادامه دردی را از مسئولان فوتبال ایران در این خصوص دوا نمی‌کند و باید برای حل این بحران خودساخته راه‌حلی برگزیده شود؛ در غیر این صورت فوتبال ایران باید قید حضور در مسابقات بین‌المللی را چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی بزند.

حال باید دید عکس العمل فدراسیون نشین ها به این نامه چه خواهد بود و چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

نامه فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران ؛ بازهم لیگ بدون تماشاگر می‌شود؟!
نامه فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا