خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وقتی استراماچونی وزرای کشور را هم درگیر می‌کند

/صادق زیباکلام پاسخ می‌دهد/

صادق زیباکلام به انصاف نیوز می‌گوید: « آیا مردم راضی هستند پولی که باید صرف دوا و دارو در این شرایط کشور شود؛ به سرمربی این تیم و آن تیم پرداخت شود» شاید این روزها بیش از هر اسمی، اسم استراماچونی را شنیده‌اید؛ او سرمربی تیم استقلال است. باشگاه استقلال چندی قبل اعلام کرد استراماچونی خواهان آن شده که قراردادش به مدت یک فصل کاهش پیدا کند اما استراماچونی آن را تکذیب کرد و گفت کوچکترین شرط و شروطی نداشته است. این مربی ایتالیایی اعلام کرد باید باشگاه راه حلی پیدا کند و همینطور تضمین دهد، پولش به موقع پرداخت شود. اگرچه با وساطت یک بانک ایتالیایی مشکل پرداخت پول حل شد اما پرسش اصلی  اینجاست چرا استراماچونی باید صدر اخبار رسانه‌ها باشد؟ در این وضعیت اقتصادی کشور، در حالی که مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند؛ این همه توجه به یک سرمربی چه فایده‌ای دارد؟ چرا باید از وزیر و وکیل درگیر  پرداخت نشدن حقوق استراماچونی شوند؟

در این باره با صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران گفت‌وگویی کردیم که متن کامل آن در پی می‌آید:

صادق زیباکلام با بیان اینکه حقوق چند هزار یورویی  آقای استراماچونی را مالیات‌دهندگان ایرانی پرداخت می‌کنند، گفت: «منابع مالی این تیم‌ها از بودجه عمومی صرف می‌شود؛ استقلال که پولی نمی‌دهد و همچنین بقیه‌ی تیم‌ها هم همین وضعیت را دارند؛ این تیم‌های فوتبال از بودجه‌ی عمومی ارتزاق می‌کنند.»

زیباکلام در گفت‌وگو با انصاف نیوز می‌گوید: «این مساله، اساسی و بنیادی است که آیا مردم راضی هستند تا پولی که باید صرف دوا و دارو در این شرایط کشور شود؛ به سرمربی این تیم و آن تیم پرداخت شود، این‌ها نتیجه‌ی استقلال دولتی آن‌ها است.

فوتبال پدیده‌ی بسیار مهمی شده است، در کشورهای دیگر هم فوتبال بسیار طرفدار دارد؛ در ایران مسائل مربوط به دو تیم استقلال و پرسپولیس و تاحدی هم تراکتورسازی برای مردم مهم  است. این سه تیم به واسطه‌ی تعداد زیادی طرفدار تعصبی از  جایگاه دیگری برخوردار هستند. هر اتفاقی برای این سه تیم پیش بیاید خواه ناخواه در بین رسانه‌ها جایی برای خود باز می‌کند.

به ویژه اینکه آقای استراماچونی توانسته بود موفقیت‌های زیادی را برای تیم استقلال به دست بیارد.  برای طرفداران این تیم بسیار سخت بود که به واسطه‌ی نقل و انتقالات مالی او را از دست بدهند؛ ضمن اینکه پول او آماده بود و تحریم‌ها باعث شد پول به آسانی منتقل نشود. طرفداران تیم استقلال این را نمی‌پذیرفتند و می‌گفتند برای مواردی که خود نظام می‌خواهد یک راهی را برای انتقال پول به خارج از کشور پیدا می‌کنند.»

او درباره‌ی اینکه با وجود مشکلات دیگر؛ این همه توجه رسانه‌ای به استراماچونی چه تبعاتی  برای کشورداردبه حدی که حتی وزرا را هم درگیر می‎کند؛ گفت: « این مساله هیچ تبعات منفی‌ای ندارد و نیاز به آسیب شناسی هم نیست؛ رسانه‌ها باید به مسائل مهم‌تر بپردازند؛ مثل همین مسائلی که وزیر بهداشت به آن اشاره کرد از جمله افزایش خودکشی و ناامیدی در ایران که بسیار افزایش پیدا کرده است.

هرچند به طور کلی روال کار رسانه‌ای درست نبود؛ مسوولان ورزش کشور و تیم استقلال باید برای سرمربی‌های خارجی با توجه به وضعیت تحریم‌ها به فکر نحوه‌ی پرداخت حقوق آن‌ها باشند؛ پیش از این هم سرمربی دیگری به خاطر مسائل مالی از ایران شکایت کرد. متاسفانه ورزش هم در ایران حکومتی است؛ در حالی که در بسیاری از کشورهای دیگر  ورزش دولتی نیست. شاید وضعیت تیم تراکتورسازی استثنا باشد به هر حال مالکیت آن کاملا برای دولت نیست اما باقی تیم‌ها همین وضعیت را دارند.»

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا