خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله امجد: نباید با مردم و با عمامه بازی کنیم

به گزارش انصاف نیوز، آن چه در پی می آید پرسش و پاسخی است که در کانال تلگرامی آیت‌الله امجد منتشر شده است.

1 – براى جمع كثيرى از ارادتمندان شما اين سوال ايجاد شد كه چطور شد حضرتعالى كه هميشه از مناصب و تعينات دنيوى (حتى كرسي تدريس و محراب و رياست هاى دينى) احتراز داشته ايد اين بار به نحو غير مترقبه خودتان را داوطلب نمايندگى مردم در خبرگان رهبرى كرديد؟

بسم الله الرحمن الرحيم. به حکم کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته که وظیفه ی اخلاقی همه ی مومنان است و فريضه ی همگانى امر به معروف و نهى از منكر. یعنی همه ی ما نسبت به جامعه و سیاست و سرنوشت و امنیت مردم مسوولیم. من احساس وظیفه کردم. احساس کردم می توانم و لازم است در مواضعی احقاق حق کنم، از ارزشها حمایت کنم و از سقوط جامعه جلوگیری و از حقوق مردم دفاع کنم. تمام موضع گیری های من در این سال ها هم از همین باب بوده است.

این ابتکار امام بود که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش و تمام وجود من همین را تصدیق می کند. جمهوری به همین معناست که همه ی مردم در سرنوشت خود سهیم باشند، محترم باشند، رسانه ها در اختیار مردم و انتخابات آزاد باشد. ما باید این مقاصد عالی امام را دنبال کنیم.

2 – شما از فرصت قانونی برای اعتراض رسمی و پیگیری رد صلاحیت خود استفاده نکردید. لطفا در مورد دلایل این تصمیم توضیح بفرمایید.

[برایم] معلوم شد ملاک قانونی برای رد صلاحیت وجود ندارد. لذا دلیلی ندیدم که اعتنا کنم. مردم هم می فهمند و ما هم یکی از همین مردمیم. بنده احساس کردم در خبرگان می توانم مدافع حقوق مردم باشم و کَانّه آقایان گفتند: نمی خواهیم مردم به تو رأی دهند! و گرنه چه اتهامی به افراد ارزشمندی که رد صلاحیت شدند، وارد بود؟ ضد دین بودند؟! ضد انقلاب بودند؟! دیدم صداقت نیست. بنده هم اهل بازی نیستم. ما آدم هایی را دیده ایم که بازیگری را حرام می دانستند. انسان نمی تواند در لباس روحانیت بازیگری کند.

3 – امید برخی علاقمندان شما این بود که احتمالا اعتراض منجر به تجدید نظر و ورود شما به خبرگان می شد. آیا بهتر نبود از اعتراض استفاده می کردید؟

خیر. بنا برآنچه که گفتم نتیجه ای در پی نبود و این عدم نتیجه گیری ممکن بود ناراحتی و اعتراض برخی دوستان کم تجربه را به دنبال داشته باشد و تبعات بعدی. من هم راضی نیستم تنش ایجاد شود. راضی نیستم کسی یک سیلی بخورد. با مردم رفیق و یکرنگم و مردم هم با ما چنین اند و گرنه بنده نه امکاناتی دارم و نه موقعیتی و نه منصبی. چون از نفاق و منافق پروری بیزارم، افراد صادقی اطراف ما هستند. هر کسی با مردم صادق باشد، مردم جانشان را برایش فدا می کنند. تکرار می کنم نباید با مردم و با عمامه بازی کنیم. کونوا مع الصادقین … بنده در خبرگان باشم یا نباشم، در خدمت مردم خواهم بود و تا آخر به وظیفه ی خودم عمل خواهم کرد انشاءالله.

 

امجد گريزان از هر منصب

به گزارش انصاف نیوز، همچنین محمد امجد، فرزند آیت الله امجد در یادداشتی در تلگرام نوشت:

خاطرم هست خيلي سالها پيش، نزديك به سى سال پيش، عارف واصل و جليل القدر، حضرت آیت الله بهاء الدينى قدس سره، به حضرت محمود امجد فرموده بود:
شما برويد توى مجلس! (مجلس شوراى اسلامى)

و ايشان با همه ی ارادت تامى كه به اين ولىّ خدا داشت و قيد هر دو جهان را زده گرد خورشيد وجودش در طواف و اعتكاف بود، نپذيرفت كه نپذيرفت!
بنده در همان ايام كه اباء و استنكاف ايشان را از پذيرش منصب قضاء و حاكم شرعى از همان پيروزى انقلاب تا آن روز را مشاهده گر بودم و هر چه تقاضا و استدعاى دوستان و ارادتمندان را به ايشان منتقل مى كردم و جواب رد مى گرفتم (اين مرد خدا از سر احتياط و خداترسي حاضر نبود در چنان شرايطى قبول منصب قضاء كند …) اين بار عرض كردم مجلس شورا كه سابقه ی حضور مجتهد خداترسي چون مدرس را دارد و حضرت آیت الله بهاء الدينى از سر ارادتى كه به مرحوم مدرس و شما دارد اين توصيه را مى كند و شما چگونه راضى مى شويد توصيه ی اين مرد خدا را عمل نكنيد؟
و جواب ايشان خيلي كوتاه بود: «الحمدلله من به الكفاية هست»
و زبان امثال ماها بعداز اين بى هوایى و اكراه از قبول هر مسند و تعينى كه حب جاه را تقويت مى كند بند مى آمد و چيزى نمى گفتيم چون مى دانستيم اصرار فايده ندارد.

گذشت و گذشت تا روزى از روزها حضرت محمود امجد از مرحوم آيت الله بهاء الدينى مى پرسند:

حضرتعالى يك وقتى به بنده مطلبى فرموديد بنده هم امتثال نكردم ولى مراد شما از آن مطلب چه بود؟

آقاى بهاء الدينى فرموده بودند: مى خواستم شما را ببينند!

مرحوم آقاى بهاء الدينى در آن سالها كه وضع ارباب عمائم طالب دنيا را ديده بودند مى خواستند «محمودِ امجد» را ببينند!
يعنى بفهمند «خوب بودن» و «خداترس بودن» و «بي هوىٰ بودن» در ميان اين طبقه ممكن است و ممتنع نيست!

و در اين روزها محمود امجد گريزان از هر منصب و منزلت و موقعيت و عنوان و رياست فقط بر اساس وظيفه تا وزارت كشور رفت و ثبت نام كرد و چند روز پيش نامه اى توسط پست از وزارت كشور براى ايشان ارسال شد: « … توسط شوراى نگهبان تاييد نشديد!»

و الحمدلله على كل حال

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمين

سلام عليه يوم ولد و يوم يبعث حيا

سلام خدا بر اولياء ش باد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام. جناب آقاي امجد لطف كنند بفرمايند پس از مسائل سال 88 چي شد كشور را ترك كردند و ماهها در مالزي جلساتي به اسم روضه برگزار كردند و هر آنچه كه حتي شبكه هاي ضدانقلاب به نظام و رهبري نگفته بودند ايشان در سخنراني هاي خود به نظام و رهبري گفتند. وارد كردن اين اتهامات سراسر دروغ به نظام و بدترين جسارت ها به رهبري ، هم از باب احساس تكليف و خداترسي ايشان بود؟ اين سخنراني ها كه الان هم در اينترنت موجود است ، ديگر قابل انكار كه نيست؟ ملاك ، آقاي امجد امروز هست نه آيت الله امجد شاگرد آيت الله بهاء الديني.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا