خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش منفی فرانسه، چین و آلمان به تحریم ظریف

وزارت امور خارجه فرانسه با اعلام نگرانی از اقدام دولت آمریکا مبنی بر تحریم ظریف تاکید کرد که کشورش به همراه انگلیس و آلمان این اقدام واشنگتن مخالف هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه در واکنش به تحریم شدن ظریف بیان کرد: از نظر ما، تمامی درهای دیپلماسی خصوصا زمانی که تنش‌ها بالا گرفته است، باید باز بمانند.

به نقل از سایت وزارت خارجه چین، هویا چانیینگ، سخنگوی وزارت خارجه پکن روز پنجشنبه در خصوص اقدام آمریکا در خصوص تحریم ظریف، گفت: ما بیانیه آمریکا و پاسخ شخصی ظریف را رصد کرده‌ایم. مواضع چین مشخص است. چین با تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده مخالف است. تحریم‌های آن‌ها تاثیر مثبتی ندارند. تنها از طریق مذاکرات می‌توان راه حلی برای مناقشات دست یافت.

وی افزود: آمریکا اخیرا اعلام کرده که خواهان مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران است. امیدواریم که آمریکا پای حرفش بماند و به جای شلعه‌ورتر کردن آتش، صلح و ثبات منطقه را بهبود ببخشد. اگر آمریکا چنین کاری کند، آنوقت در جهت منافع مشترک جامعه بین‌المللی گام برداشته است.

هویا چانیینگ همچنین در خصوص روابط ایران و چین گفت: ایران و چین همکاری‌های دوستانه‌ای دارند. همکاری ما در حوزه انرژی و دیگر حوزه‌ها در چهارچوب قوانین بین‌المللی بوده و منطقی و مشروع می‌باشند. به این همکاری باید احترام گذاشته و از آن محافظت شود.

به نقل دویچه وله، وزارت خارجه آلمان روز پنجشنبه در واکنش به قرار گرفتن محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در لیست تحریم‌های آمریکا با اشاره به اینکه این کار واشنگتن نفی راه حل‌های دیپلماتیک است، گفت: ما این اقدام ایالات متحده را نادرست می‌دانیم.

این وزارت همچنین اظهار کرد: در شرایط کنونی مهم است که کانال‌های ارتباطی را حفظ و از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم.

وزارت خارجه آلمان همچنین تصریح کرد که وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس به طور منظم با محمدجواد ظریف در تماس قرار دارند و به این کار خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا