خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش شورایعالی امنیت ملی به ادعای رویترز درباره ۱۵۰۰کشته در آبان

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی ادعای رویترز درباره کشته شدن ۱۵۰۰ نفر درحوادث آبان را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم؛ علیرضا ظریفیان یگانه رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ضمن تکذیب این ادعا گفت: این نحو از خبر نوشتن و ادعا کردن اساساً کار خاصی ندارد؛ کافی است بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده عملیات روانی، یک سری ادعاها کنار هم چیده شود و وقتی هم از این رسانه درخواست منبع یا سند شود، شما را به موجودات نامرئی ارجاع می‌دهد که هیچ امکانی برای صحت‌سنجی آن وجود ندارد. لذا ادعای خبرگزاری رویترز نه از باب امنیتی و اطلاعاتی، بلکه حتی از جنبه‌ی خبری هم کاملاً بی ارزش و لطمه‌ی شدیدی به اعتبار از پیش مخدوش این خبرگزاری است.

وی افزود: حالا که رویترز نمی‌خواسته منبع یا سند یا حتی یک قرینه‌ی کوچک ارائه کند، چرا به 1500 نفر کفایت کرده؟ می‌تواند بگوید 20 هزار نفر کشته‌اند، اما این خبرسازی‌های جعلی اعتباری ندارد.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از گفتگویش اظهار داشت: همانطور که در دستور رهبر معظم انقلاب آمده بود موضوع رسیدگی و دلجویی از خانواده‌های کشته‌شدگان اخیر در سه گروه ادامه دارد و پس از جمع‌بندی کامل این مسئله اطلاع‌رسانی‌ها راجع به آن صورت خواهد گرفت.

وی گفت: یک تیم مسئول در زمینه رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث اخیر از مدت‌ها پیش تشکیل شده و وظیفه دارد که تمام آسیب‌دیدگان را جزءبه‌جزء بررسی کند تا کاملاً مشخص شود که آن فرد در چه وضعیتی آسیب دیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا