خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش: بیمارستان مهر پس از فوت نورعلی تابنده

پس از اعلام خبر رسمی درگذشت دکتر نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی، بخشی از دراویش گنابادی جلو و داخل بیمارستان مهر جمع شدند.
خبرنگار انصاف نیوز که طی دو ساعت پس از درگذشت او به بیمارستان مراجعه کرده بود گزارش داد: وضعیت این خیابان با یک روز عادی متفاوت بود و نیروی انتظامی از تقاطع فلسطین_زرتشت در خیابان حضور داشتند. هرچه به بیمارستان نزدیک‌تر می‌شوم، صدای همهمه و گریه بیشتر شنیده می‌شود و تعداد جمعیت بیشتر می‌شود. یکی از زنان جلو بیمارستان روی زمین نشسته و با صدای بلند گریه می‌کند. در اولین دقایق حضورم، حدود ساعت 11:15، روی پله‌های ورودی حدود 15 نفر، در داخل حدود 30 نفر و در اطراف این بیمارستان حدود 20 نفر حضور دارند.
پذیرش بیمارستان می‌گوید پیکر تابنده هنوز در بیمارستان است و هیچ اطلاعی درباره‌ی زمان خروج پیکر قطب دراویش گنابادی ندارد.
روی صندلی‌های لابی بیمارستان، دراویش نشسته‌اند و زنی از هم‌کیشان خودشان از آنها می‌خواهد تا رعایت حال مردم را بکنند و داد و فریاد نکنند. هرکسی که به بیمارستان وارد می‌شود با صدای بلندتری گریه می‌کند. مردم عادی که در بیمارستان حضور دارند به رفتارهای دراویش هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.
مردی وارد بیمارستان می‌شود، از آرایش صورتش به نظر نمی‌رسد که از دراویش باشد. زنی که دراویش را به آرامش دعوت می‌کرد، خبر فوت تابنده را به او می‌گوید. این مرد پس از شنیدن خبر با صدای بلند فریاد می‌زند «کشتن! اونو کشتن». چند نفر از دروایش او را به بیرون از بیمارستان می‌برند.
جو و فضای بیمارستان آرام نیست. زنی به داخل بیمارستان می‌آید و به یکی از دراویش حمله می‌کند تا او را بزند. چندباری او را کتک می‌زند با عصبانیت به آن مرد می‌گوید: «تو که چیز دیگری می‌گفتی» زن را به بیرون بیمارستان می‌برند. او هم جلوی بیمارستان روی زمین می‌نشیند و با صدای بلند گریه می‌کند. حراست بیمارستان به کادر خود اجازه‌ی خروج از بیمارستان را نمی‌دهد و به آنها می‌گوید که به داخل بیمارستان بروند. مردان تنها نشسته‌اند و گریه می‌کنند. چند زن هم دست در گردن هم انداخته‌اند و با صدای بلند می‌گریند. خیابان کبکانیان یکی از مسیرهای منتهی به بیمارستان مهر از سمت بلوار کشاورز مسدود است و پلیس اجازه‌ی تردد به خودروها را نمی‌دهد.
با گذشت یک ساعت، جمعیت بیشتری جلوی بیمارستان جمع شده است؛ حدود 120 نفر. پلیس راهور اجازه‌ی تردد به ماشین‌ها را نمی‌دهد و ماشین‌ها مجبورند از خیابان مهدوی تغییر مسیر بدهند. خیلی از این ماشین‌ها نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است و با تعجب از پلیس دلیل تجمع این جمعیت را می‌پرسند.
به نظر می‌رسد تعداد جمعیتی که از سمت خیابان ولیعصر به بیمازستان مهر می‌آیند نسبت به جمعیتی که از سمت بلوار کشاورز می‌آیند بیشتر است. در کنار بیمارستان هم دروایش روی زمین نشسته‌اند که بیشتر این جمعیت مردان هستند.
تعداد کمی از این جمعیت هم از گروه جدا می‌شوند ولی تعداد افرادی که به این تجمع ملحق می‌شوند بیشتر است. نوع آرایش مردان نشان می‌دهد، آنها از پیروان نورعلی تابنده هستند. در میان این دراویش، افرادی هم هستند که از سر کنجکاوی به این محل آمده‌اند، اما زیاد به بیمارستان نزدیک نمی‌شوند.
بازار شایعه‌سازی هم داغ است. گفت‌وگوی مردمی که در گوشه و کنار خیابان ایستاده‌اند و به نظر نمی‌رسد از دروایش باشند را می‌شنوم؛ یکی از آنها می‌گوید: «او دیشب تمام کرده است، امروز به آنها خبر دادند». یکی دیگر می‌گوید: «شنیده‌ام او را از بیمارستان برده‌اند».
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا