خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سران قوا درباره FATF تصمیم بگیرند»

نایب‌رئیس فراکسیون امید گفت: در شورای عالی هماهنگی قوا با توجه به موافقت قبلی آقایان روحانی و لاریجانی به‌راحتی می‌شود در رابطه با FATF هم تصمیم‌سازی شود.

عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مجلس در مورد بلاتکلیفی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام به عصر ایران گفت: من اعتقاد دارم که باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مصوباتی که مجلس بر آنها اصرار داشته است، تصمیم‌سازی شود و به جای بردن این مصوبات در مسیر قانونگذاری جدید آقایان نظر جمعی خودشان را نسبت به رد و تایید این لوایح ارائه دهند.

نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به تصمیم‌گیری سران سه قوه در شورای هماهنگی عالی قوا نسبت به اصلاح قیمت سوخت ادامه داد: حالا که سران قوا شکل گرفته است و در مورد برخی موارد به جای مجلس تصمیم می‌گیرند، در مورد این دو لایحه نیز تصمیم‌گیری کنند. الان دو خوانش در مورد این دو لایحه وجود دارد. برخی می‌گویند تصویب این لوایح تهدید منافع ملی است و برخی نیز می‌گویند عدم تصویب آنها منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

نماینده نقده و اشنویه (آذربایجان غربی) افزود: ما در مجلس این دو لایحه را تصویب کردیم و بر مصوبه خود نیز بعد از ایرادات شورای نگهبان اصرار کردیم و به مجمع تشخیص مصلحت رفت و الان اعتقاد دارم که باید سران قوا در یک جلسه فوق‌العاده نسبت به آن تصمیم‌گیری کنند.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: آقای روحانی که خودش لوایح را به مجلس ارائه داد و آقای لاریجانی نیز آنها را مصوب کرد. با این حساب از سه نَفَر رئیس قوه دو نفر کاملا موافق هستند. نظر آقای رئیسی را نیز به‌صورت شفاف نمی‌دانیم. این موضوع باید به شورای عالی هماهنگی قوا برود. در آنجا بحث و بررسی‌ها انجام شود و سپس تصمیم‌گیری کنند. آقای روحانی که لایحه خودش را دور نمی‌زند یا آقای لاریجانی که مصوبه خودش را دور نمی‌زند، پس دو نفر با این لوایح موافق هستند و با توجه به این وضعیت به‌راحتی می‌شود در رابطه با این لوایح در شورای عالی هماهنگی قوا تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا