خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات مدیر عامل شرکت امیر تجارت درباره‌ی دادگاه مجری معروف

سجاد کاشف، مدیر عامل شرکت امیر تجارت هرمس یکی از افرادی بود که در پرونده‌ی فساد مالی بانک سرمایه اتهاماتی به او وارد شد. کاشف پیشتر درباره این اتهامات با انصاف نیوز مصاحبه کرده است و توضیحاتی در مورد ارتباط خود با این پرونده داده بود. کاشف در این گفت‌وگو درباره‌ی دادگاه خود با میلاد گودرزی می‌گوید و ادعاهایی علیه او مطرح می‌کند.

در مصاحبه‌ی تیرماه انصاف نیوز با کاشف، او از وام 250میلیاردی اسم برد که برای پروژه خود گرفته بود و نحوه بازپرداخت آن را توضیح داده است. او در این مصاحبه از کارشکنی و ابطال وقت شرکت زیر مجموعه بانک سرمایه در دوران مدیریت آقای شوشتری گفته است و هرگونه ارتباط با ریخته‌گران را تکذیب کرده است.

در مصاحبه‌ی قبلی با انصاف نیوز، او ادعا کرد که میلاد گودرزی و میثم شوشتری، در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها بر علیه او دروغ گفته‌اند و تهمت زده‌اند کاشف همچنین صدا و سیما را نوعی تریبون اجاره‌ای دانسته که به این افراد تعلق گرفته است.

کاشف در ادامه گفت‌وگوی خود با انصاف نیوز درباره ادعا‌های مجموعه آوانت تی وی و میلادگودرزی گفت: «در هر موردی که در آوانت تی وی رسانه ملی و برخی خبرگزاری های دیگر مطرح شده مدارک مستدل و متقنی وجود دارد که نشان می دهد این ادعاها خلاف واقع است اما جالب اینجاست به غیر از انصاف نیوز  و یکی دو روزنامه و خبرگزاری دیگر، هیچکس تاکنون با ما صحبتی نکرده و صدای ما را نشنیده است. من در اینجا با صدای بلند اعلام می‌کنم حاضر به مصاحبه با همه‎‎ی طالبان حقیقت و حتی مناظره با این آقایان به اصطلاح قهرمان ملی که خود را شهید راه افشاگری می دانند هستم. همه‌ی مدارک و مستندات در خصوص دروغ بودن ادعای آقایان موجود و آماده‌ی انتشار است.

من در اینجا اعلام می‌کنم هرکس سندی علیه من دارد بیاید تا با یکدیگر مناظره کنیم آقای شوشتری که ادعا می کند اسناد تخلف من را افشا کرده فردی است که به خاطر ناتوانی در انجام مسوولیت خود از شرکت اخراج شده و اکنون با استفاده از تریبون های عمومی به دنبال درست کردن کلاهی برای خود از این نمد است.  آوانت تی وی بیش از 57 دقیقه مستند علیه ما و گروه ریخته گران منتشر کرده هزینه‌ی انجام این کار از کجا تامین شده است؟ آیا یک خبرگزاری بدون اسپانسر امکان تولید این حجم فیلم و کلیپ علیه یک مجموعه را دارد؟پس بد نیست اسپانسر خود را معرفی کنند تا همه بدانند تخریب ما به نفع چه کسانی است.»

کاشف بعد از شرکت در دادگاه مربوط به اتهامات آوانت تی‌وی، از روند این دادگاه می‌گوید: «متاسفانه آقای گودرزی و دو وکیل گران قیمتش در دادگاه هیچ دفاع حقوقی نداشتند و فقط به تکرار ادعاهای خلاف واقع خود پرداختند. آقایان موفق به ارایه‌ی هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود نشدند و فقط سعی کردند به رویاپردازی‌های خود ادامه دهند. من به شخصه فکر میکردم وکلای ایشان بتوانند دفاع حقوقی داشته باشند که در دادگاه معلوم شد حتی وکلای زبردست و گران قیمت ایشان نیز در مقابل این حجم از بی قانونی نمی توانند دفاعی داشته باشند. در ابتدای دادگاه، آقای گودرزی خود را خبرنگار حوزه‌ی شفاف‌سازی و مبارزه با مفاسد اقتصادی معرفی کرد که این جمله با برخورد قاضی مواجه شد که چه کسی به شما این عنوان را داده است که آقای گودرزی در پاسخ گفت در فضای مجازی من را اینگونه خطاب می‌کنند. در ادامه‌ی دادگاه وقتی آقای گودرزی بابت ویدیو‌های خود بازخواست شد، گفت از کار خود پشیمان نیستم و  کار خوبی کرده‌ام  و نیز چند ویدیو دیگر در این زمینه آماده کرده‌ام که به زودی منتشر خواهم کرد.

من نمی‌دانم که این آقا چگونه می تواند در دادگاه بنشیند و قوه قضاییه و دادگاه را به سخره بگیرد. چگونه می‌شود که یک فرد عملی مخالف متن صریح قانون انجام داده باشد و در دادگاه بگوید که کار خوبی کردم و ادامه هم می‌دهم. این عمل یا از روی وقاحت یا حماقت است یا پشت این فرد به جایی گرم است که بعید می‌دانم در جمهوری اسلامی چنین موردی داشته باشیم یا علاقه دارد که زندان را تجربه کند. نمی‌دانم هدف این آقا چیست که همه‌ی تلاشش را برای این قضیه می‌کند. ما خیلی تلاش کردیم که بدون شکایت این قضیه را حل کنیم اما نتوانستیم و مجبور شدیم که شکایت کنیم.

این افراد نه تنها در مورد ما بلکه در تمامی مواردی که مطرح کرده‌اند فرصت پاسخگویی به افراد را نمی دهند. فقط یک طرفه تهمت میزنند و بعد در گوشه‌ای پنهان می شوند و به مخاطب خود چنین القا می کنند که سوژه‌های ما حرفی برای گفتن ندارند که این توهین به شعور مخاطب و به دور از اخلاق حرفه‌ای است.

من فکر می‌کنم این افراد دنبال موقعیتی هستند که از آن درآمد کسب کنند. این آقا به طور رسمی می‌گوید که قانون را قبول ندارد. حضرت امام در جایی خطاب به بنی صدر فرمودند: «تو غلط می‌کنی قانون را قبول نداری، قانون تورا قبول ندارد.» .

ما می‌گوییم عکس همسر یکی از اعضای شرکت را بدون اجازه منتشر کرده‌اند، در پاسخ به ما می‌گوید که از نظر من این خانم به حجاب اعتقادی ندارد و این کار بلامانع است.

آقای گودرزی می‌گویند که از افشای این موارد دستاورد داشته است. این دستاورد‌ها چیست؟ آیا روال طبیعی بازپرداخت بدهی ما به شرکت پایدار قشم دستاورد ایشان است؟ این حرف بسیار عجیب است. فرض کنید من بگویم دولت باید حقوق کارکنان خود را پایان هر ماه پرداخت کند و زمانی که دولت طبق روال معمول حقوق کارمندان را پرداخت کرد بگویم پرداخت حقوق کارکنان دولت از دستاوردهای صحبت من بوده است.

همانطور که در گزارش‌های قبلی آمده بود، شرکت امیر تجارت بعد از دریافت وام 250میلیاردی با شرکت پایدار قشم  که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ی بانک سرمایه است وارد معامله می‌شود که در ادامه  و با شروع مدیریت میثم شوشتری در این شرکت با آن به مشکل می‌خورند. (لینک)

او در ادامه مدعی شد: «زمانی که من به عنوان بدهکار در ابتدای این پرونده پیش آقای شوشتری رفتم، همانطور که قبلا  هم گفتم سند ملکی در خیابان ایران زمین تهران را به ایشان دادم که در حدود 500 میلیارد ارزش داشت و پول نقد محسوب می‌شد و قرار بر این شد که بعد از سه ماه پول نقد به ایشان بدهیم. چرا همان موقع این موضوع را قبول نکردید؟ شما چه دستاوردی جز وارد کردن خسارت به شرکت پایدار قشم و به طریق اولی به بانک سرمایه داشته اید؟ اگر دستاورد دیگری بوده اعلام کنید. چرا با سومدیریت خود باعث شدید این همه مشکل برای ما و شرکت تحت مدیریتتان ایجاد شود.

چرا اقدامی را که من حدود دو سال و نیم پیش می خواستم انجام دهم تا امروز به تعویق انداختید؟ من هفته‌ی آینده بدهی خود را تسویه خواهم کرد و قطعا در دستگاه قضایی پاسخگوی اعمال خود خواهم بود ولی ای کاش دستگاه قضایی خساراتی را که امثال آقای شوشتری و آقای گودرزی نا آگاهانه و یا آگاهانه که اگر آگاهانه باشد خیانت به کشور و نظام است به واسطه‌ی سو مدیریت و یا سو رفتارشان به کشور وارد کرده‌اند بررسی و این افراد را مورد بازخواست قرار دهند.

سوال من این است که منافع مالی شما در تک تک برنامه‌هایی که اجرا کرده‌ای چیست؟ یا شما خودتان می‌گویید که چه منفعتی داشته‌اید یا من با اسناد و مدارک منتشر می‌کنم که شما چه سودی از این پرونده‌ها برده‌اید که حتما برای مخاطبانتان جذاب و شنیدنی خواهد بود. البته این موضوع را اضافه کنم که به نظر من آقای شوشتری در این مساله بازیچه شده است و اگر قبول کند که در رسانه‌ها حقیقت را بگوید، من هم از شکایت خودم صرف نظر خواهم کرد.»

کاشف در ادامه درباره‌ی گودرزی گفت: «من حتی از احترامی که شبکه‌های معاند به این آقا می‌گذارند هم تعجب می‌کنم. در برنامه‌های این آقا می‌گویند که ما با درخواست روی یک برگه A5 وام گرفتیم. جای دیگری ما را کارتن خواب نامیدند. می‌گوید بروید تراکنش های حساب این افراد را بررسی کنید ببینید در چه حدی هستند. می‌گوید مهر و سربرگ امضا شده ما در شرکت پایدار قشم بوده. جای دیگری به صراحت می گویند ما این تسهیلات را برای شخص دیگری دریافت کرده‌ایم. ارزش ثبتی شرکت ما را به جای ده میلیارد یک میلیون اعلام میکنند. ادعا میکنند این پول ها به خارج از کشور منتقل شده. و بسیاری دروغ های دیگر که نه تنها توهین به ماست بلکه توهین به نظام بانکی و امنیتی کشور نیز هست.

این افراد با طرح این ادعاها و ساخت این برنامه ها  به نوعی به دنبال دلسردکردن مردم از اصل نظام هستند. آقایان در جریان باشید ما در کشور دستگاه امنیتی بسیار قوی داریم که ریگی را روی‌ هوا می‌گیرند و فلان آدم را از فرانسه به داخل کشور می‌کشانند و دستگیر می کنند. شک نکنید جابجایی مبالغ بالا در کشور حتما با احاطه‌ی اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی انجام میگیرد. بنابراین اگر پشتوانه و اسناد ومدارک مناسبی وجود نداشت، از اساس این تسهیلات پرداخت نمی‌شد و در واقع این مشارکت صورت نمی‌پذیرفت.

شاید این آقایان در برنامه دراز مدت خود شرکت در انتخابات مجلس را هم داشته باشند، اما مساله مهم این است که این افراد عدسی مجلس را نخواهند خورد. چون همانطور که من در این افراد دیدم شورای محترم نگهبان نیز بر این مسایل که این افراد التزام به اسلام ندارند و آن را با دروغگویی، اتهام، فریبکاری نشان می‌دهند آگاهی خواهد داشت.»

او همچنین دریاره استفاده‌ این افراد از صدا و سیما ادعا کرد: «با اینکه صدا و سیما پاسخی به ما نداد و ما توقع داشتیم که به عنوان یک رسانه ملی و اسلامی به من این فرصت داده بشود که از آبروی خودم دفاع بکنم با این حال ما تا چند روز آینده کلیپی را در جواب این افراد آماده و پخش می‌کنیم تا به هرحالتی هم که شده پاسخ درستی به این افراد با سند و مدرک بدهیم. صداو سیما اگر هم تا به حال نمی‌دانست که این اتهامات دروغ است، حالا که می‌داند چرا پیگیری نمی‌کند؟ حتی اگر آبروی من را نشانه رفته‌اند بدانند که با این تکلی که می‌زنند حتی ساق پای نظام را هم نشانه رفته اند. من این کلیپ را وظیفه شرعی خود می‌دانم که از آبروی خود و نظام اسلامی دفاع کنم. صدا و سیما تا به امروز نامه‌ی سرگشاده من به آقای علی عسگری را هم پاسخ نداده و حتی از من دلجویی هم نشده است.

آنچه برای ما مهم است رسانه‌ی ملی است که کار درستی انجام نمی دهد. هفته‌ی قبل از جلسه‌ی رسیدگی به شکایت ما علیه آقای شوشتری و آقای گودرزی و چند نفر دیگر در دادگاه رسانه، صدا و سیما با دراختیار قرار دادن تریبون به آقای شوشتری به هر دلیلی که من نمی دانم چیست سعی در تحت تاثیر قرار دادن این دادگاه را داشت غافل از اینکه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تحت تاثیر این دروغپردازی ها و شانتاژ های خبری قرار نمی گیرد همانطور که دیدیم جناب دادستان کل در برنامه‌ی پایش با وجود تلاش بسیار زیاد مجری برنامه تحت تاثیر قرار نگرفت.

اینکه رسانه‌ی ملی با میدان دادن به برخی افراد و ساخت برنامه هایی که من آن را دروغپردازی افشاگرانه یا افشاگری دروغپردازانه می نامم ، نمی تواند جریان دادگاه را به نفع افرادی که یا با آنها دوستی دارد یا تریبون خود را به آنها فروخته یا هراتفاق دیگری که من از آن اطلاع ندارم، تغییر دهد. و نیز آقای شوشتری و امثالهم نمی توانند تلاش های دستگاه قضایی را به نفع خود مصادره نمایند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا