خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زیباکلام: تمام جسارت مدیری در توسری زدن به دولت است

/گفت‌وگو با صادق زیباکلام و محمد مهاجری/

علی خسروجردی، انصاف نیوز: «من گفتم آقایون خودتون درباره دورهمی تصمیم بگیرین، اصلا به من هم نگید، خودتون اعلام کنید»، «من خودم صبح جمعه فهمیدم دورهمی پخش میشه» این‌ها جملات مهران مدیری است که در ویژه برنامه دورهمی در شب یلدا از رسانه ملی پخش شد.

جملاتی که با واکنش خنده تماشاچیان همراه بود و هر بیینده‌ی تلویزیونی به راحتی می‌فهمید که شخص مورد خطاب حسن روحانی و صحبت‌های او درباره‌ی افزایش قیمت بنزین است. پیش از این برنامه، مهران مدیری در دورهمی بازهم انتقاداتی به دولت حسن روحانی وارد کرده بود.

در گزارش پیش‌رو  محمد مهاجری و صادق زیبا کلام درباره انتقادهای مدیری به حسن روحانی با انصاف نیوز به گفت‌وگو پرداخته‌اند. مهاجری معتقد است صداوسیما رسانه بزرگی نیست تا اینکه بخواهد مهران مدیری ععدی باشد. زیبا کلام هم می‌گوید تمام جسارت مدیری در انتقاد به زمین‌خورده‌ها خلاصه می‌شود و این موضوع تمام جسارت مهران مدیری است، در حالیکه حتی از کلانتری محل سکونت خود می‌ترسد.

عملکرد مدیری و فضای رسانه‌ای او توسط افراد مختلف مورد نقد قرار گرفته است. پيش از اين کامل دلپسند در گفت‌‌وگویی با انصاف نیوز به عملکرد رسانه‌ای مدیری انتقادهایی وارد کرده بود. این جامعه‌شناس در بخش‌هایی از این مصاحبه گفته بود: «واقعیت این است که اگر تاریخچه‌ی عملکرد مهران مدیری را نگاه بکنیم، نه تنها مدیری در ایران بلکه بسیاری از سلبریتی‌ها در دنیا نقش کارگزار رسانه‌ای را دارند. فکر می‌کنم حرف‌ها، سکنات، شیوه‌ی تفکر و نگاه کردن آنها می‌تواند بیشتر از یک رییس‌جمهور یا یک شخص موثر دیگر روی فرهنگ عمومی جامعه موثر باشد.  معتقدم به دلیل این مسایل مدیری آدم موفقی در رسانه است. مدیری می‌داند که موضوعلا مورد اعتراض در بطن جامعه چیست و نسبت به آن شناخت دارد و از آن استفاده می‌کند. او تبدیل به یک هیولای رسانه‌ای شده است. منظور از هیولا به معنای منفی آن نیست، بلکه ترس، واهمه و بسیاری از فاکتورهای دیگر است که به دلیل اثرگذاری زیاد به همراه دارد.

مهران مدیری خلا نشنیدن صدای فرهنگ عمومی جامعه و نشنیدن ارتباط نداشتن دولت و مسوولان با جامعه را پر می‌کند. به همین دلیل تنها ابزار رسانه‌ای دم دست برای اینکه بدانیم که در جامعه چه می‌گذرد مسایلی است که در آثار مدیری به تصویر کشیده می‌شود که با چاشنی طنز همراه است و مردم به آن می‌خندند.

نظر شخصی‌ام این است که محصولات و مجموعه‌ی رسانه‌ای مدیری درست نیست. مدیری خودش نوعی سرمایه‌داری رفاقتی است که بخش بزرگی از بودجه‌ی رسانه‌ای در جیب مردم را به سمت خودش می‌کشد. نکته‌ی بعدی این است که مدیری تبدیل به کارگزار رسانه‌ای شده که بخش بزرگی از فرهنگ عمومی جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.»

دولت روحانی را از خودشان نمی‌دانند

زیباکلام درباره‌ی انتقادهای مدیری به حسن روحانی به انصاف نیوز می‌گوید: «یکبار در واکنش به انتقادهای تمسخرانگیز مهران مدیری نسبت به دولت آقای روحانی گفته بودم می‌خواهم بدانم اگر روزی کلانتری سر کوچه‌ی مهران مدیری او را احضار کند، مدیری تا کجا فرار و عقب نشینی خواهد کرد. کسانی هستند که تمام جسارت آنها در توسری زدن به افراد زمین خورده خلاصه می‌شود. این افراد که از پاسبان سر کوچه خود حساب می‌برند، خیلی جسارت از خودشان نشان می‌دهند.

نه تنها در این برنامه، بلکه موجی توسط تندروها به راه افتاده تا همه‌ی مشکلات، نابسمانی‌ها و مصیبت‌ها را بر سر دولت روحانی می‌ریزند.»

او ادامه داد: «البته از آقای روحانی بسیار گله‌مند هستم. من گفته‌ام شرمنده هستم و نمی‌توانم در چشم کسانی نگاه کنم که از آنها خواسته‌ام تا به آقای روحانی رای دهند. ولی با این وجود معتقدم این موضوع نهایت چشم بستن بر واقعیت‌های مملکت است.

این چشم پوشی از سر جهالت یا از سر سیاسی کاری است تا بگوییم همه‌ی مشکلات و نابسمانی‌های موجود زیر سر دولت آقای روحانی است و بخش انتصابی نظام هیچ نقشی در این وضعیت ندارد یعنی سیاست خارجی، آمریکا ستیزی، شعار نابودی اسراییل دادن، هزینه‌های نظامی و دخالت در کشورهای دیگر هیچ نقشی در وضعیت موجود ندارد. فقط رییس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، آقای نوبخت، دولت روحانی و خود او  عامل مشکلات هستند و دیگر ارکان نظام هیچ نقشی در به وجود آمدن این وضعیت ندارند.»

این کارشناس سیاسی ادامه می‌دهد: «البته جدا از این موجی که توسط صداوسیما به راه افتاده و تمام مشکلات موجود را به گردن روحانی می‌اندازد، ائمه‌ی جمعه و جماعت هم این نقش را بر عهده دارند. در نماز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته، اسمی از روحانی نبردند اما به صورت عملی شعار مرگ بر روحانی دادند. در نماز آن هفته شعار «مرگ بر مسول بی‌کفایت» را دادند و مشخص است که مقصود آنها صادق زیبا کلام نیست، چون زیباکلام مسوولیتی ندارد و مشخص است که مقصود آنها چه کسی است.»

زیبا کلام درباره‌ی این عملکرد توضیح می‌دهد: «تمامی این موارد برای این است تا بگویند اگر تورم است و  بنزین گران شده، اگر 200 ،300 نفر کشته شده‌اند، اگر هزاران نفر دستگیر و بازداشت شده‌اند، اگر آلودگی هوا به این صورت درآمده، اگر نرخ بیکاری بالا است و اگر تحریم‌ها، اقتصاد ما را فلج کرده است همه‌ی اینها زیر سر آقای روحانی است. افرادی آگاهانه و عامدانه این نقش را بازی می‌کنند، درباره‌ی آنها فقط می‌توانم بگویم که مردم را فریب می‌دهند.»

سال آینده، به احتمال خیلی زیاد، تندورها مجلس را در دست خواهند گرفت و در انتخابات ریاست جمهوری هم یک تندرو رییس جمهور خواهد شد. نمی‌دانم تندروها در آن زمان بدبختی‌ها و مشکلات مملکت را سر چه کسی می‌ریزند؟»

او درباره‌ی فضای دوگانه در صداوسیما در دولت‌های روحانی و احمدی‌نژاد می‌گوید: «دولت احمدی‌نژاد به شدت مورد تایید اصولگرایان و تندروها بود. بنابراین نه تنها صداوسیما مرتب از این دولت تجلیل می‌کرد، بلکه ائمه جمعه و جماعت، روحانیت مبارز و غیر مبارز، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و قوه‌قضاییه  از او تجلیل می‌کردند. این تجلیل‌ها تا ماجرای قهر یازده روزه ادامه داشت.

آقای روحانی را از خودشان نمی‌دانند و او را وابسته به اصلاح‌طلبان می‌دانند. آنها با یک تیر دو نشان می‌زنند، هم از بخش انتصابی کشور نسبت به فضای موجود سلب اختیار می‌کنند و  هم می‌گویند اصلاح‌طلبان باعث شدند تا آقای روحانی سر کار بیاید و کشور به این وضع گرفتار شود.»

مته به خشخاش نگذاریم

محمد مهاجری روزنامه‌نگار اصولگرا درباره انتقادهای مدیری به حسن روحانی در برنامه دورهمی می‌گوید: «امروز ساعت 8 صبح از خواب بیدار شدم و فهمیدم این برنامه پخش شده و پیش از این خبر نداشتم.

معتقدم خیلی مته به خشاش نگذاریم، بالاخره بخشی از کار رسانه خنداندن مردم است. ما نباید مهران مدیری و رسانه ملی را خیلی جدی بگیریم. مگر خود رسانه ملی چه چیزی است تا بخواهد برنامه مهران مدیری چیزی باشد.

خیلی دوست دارم امکان فنی نشان دادن تعداد بینندگان در لحظه‌ی یک برنامه تلویزیونی روی مانیتور تلویزیون وجود داشت تا بفهمیم برنامه‌ی آقای مدیری چقدر مهم است. یقین دارم کسانی که در فضای مجازی همین بخش‌های برنامه‌ی آقای مدیری را دیدند، تعداد آنها صد برابر کسانی است که این برنامه را در تلویزیون دیده‌اند. انتشار این کلیپ‌ها فقط در ارتباط با فضای مجازی بود، اگرنه نه آقای مهران مدیری عددی است و نه صداوسیما رسانه‌ی مهمی است. به نظرم صحبت درباره این برنامه موضوع مهمی نیست.»

انتهای پیام

هیولای مدیری یا مدیری هیولا؟

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. راست گفت آقای زیبا کلام، هنر مدیری ها و تهیه کنندگان و مجریان گوش به فرمان و سفارش پذیر صدا و سیمای میلی لگد زدن به زمین خوردگان است. آن هم زمین خورده سیاسی از بخش مغضوب حکومت، به ویژه جناح احزاب پادگانی. خوب وقتی سبیل قدرت و سلاطین صاحبقران( چون ما که یک سلطان نداریم) به ناز هنر تجاری و هنرمندان کاسب و نون به نرخ روز خور، نوازش شود، صله های ذیقمتی هم در پی خواهد داشت. بنابراین رقص سیاسی مدیری در این این میانه، بی شباهت به رقص ترامپ با شمشیر در ضیافت ملک سلمان نیست، مقصد هر دو، شیر دوشی است. والا این جماعت نه هنر سیاست ورزی دارند، نه عرضه تحمل چوب سیاست را. اگر آوازی از حلقومشان شنیده می شود، ناشی از اراده حقیقی و شجاعانه ایشان نیست، آب سر بالا می رود!

    1. ببینید……زمانی اگر کسی مالی یااموالی داشت(حتی مشروعش)انراعرضه نمیکرد….هنوز یادمان نرفته بازی های مسخره مستضعف نشانی وغیره(لااقل کمی واندکی شرم وحیا وجودداشت)الان با وجودامپراطوری دغل ودروغ ان اندک شرم وحیاهم بکنارگذاشته شده….دیگر انانی که همرای با ناصرخسرو…از فروش در دری..بپای خوکان خودداری میکردندنسلشان منقرض شده است….الان بازارمکاره فروش وحراج شرافت وانسانیت است(پابه پای…..)بنابراین این فرد (عروسک خیمه شب بازی)باید چنان هنروشرافت انراچنین به ارزانی تقدیم عمله اختلاس ودروغ وریا قرار دهند……خاوری ها بسیارند..هم علم بصیرت بردوش میگیرند وهم …..برگردنشان…

  2. جناب آقای زیبا کلام ، عیب شما هم اینست که علیرغم نیمچه مصونیتی که به عنوان یک فعال سیاسی مطرح دارید همیشه درلفافه حرف می زنید چرا یکبار برای همیشه نوک پیکان انتقادات را به سمت و سوی مسئول اصلی کشوراشارت نمی دهید همان نهادهای انتصابی – از سوی چه کسی؟؟ – هم گوش به فرمان ، سنگ جلوی پای دولت منتسب به اصلاح طلبی می اندازند یکبار برای همیشه مشخص کنید مسئول اصلی کشور آنجا که نمی خواهد در مشکلات ناشی از شکست سهیم شود و دوست دارد همواره در غنایم حاصل از پیروزی مشارکت کند – وبلکه خود را عامل اصلی پیروزی بداند – چه کسی است تا بار مشکلات و معضلات به دوش دولت – فارغ از تعلقات جناحی – نیفتد .

    1. دقیقا،الان دیگه پرده افتاده و بانی و مسبب شرایط کلی کشور برای عامه مردم مثل روز روشن هستش

  3. انصاف نیوز….بارها گفته ام انچنان اشتیاقی به درج پیامم ندارم ولی بایداینان را معرفی کرد…..

  4. زیبا کلام می گه: «من گفته‌ام شرمنده هستم و نمی‌توانم در چشم کسانی نگاه کنم که از آنها خواسته‌ام تا به آقای روحانی رای دهند.» یعنی هر چی فحش و توهین به این آدم بکنید، کمه! انگار مردم رو هالو فرض کرده! می گه ببخشید اشتباه گفتم رای بدینا! دیگه به این آقا رای ندین! به یکی دیگه بدین! خودتی … (توهین هایی که لایقش هست رو ننوشتم، شاید منتشر شده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا