خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزارت بهداشت: باران بعد از آلودگی هوا خطری ندارد

در پی پیش‌بینی هواشناسی در خصوص آغاز بارندگی در پایتخت از امشب و برخی نگرانی‌ها مبنی بر خطرساز بودن یا نبودن آب باران در شرایط آلودگی هوا رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: آب باران بعد از آلودگی مشکلی نخواهد داشت.

دکتر عباس شاهسونی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال آلوده بودن بارانی که پیش‌بینی شده از پنج‌شنبه شب در پایتخت ببارد، گفت: با بارندگی هیچ مشکلی از نظر سلامتی برای مردم ایجاد نمی‌شود.

وی تاکید کرد: آب باران مشکلی نخواهد داشت و امیدواریم بارندگی رخ دهد.

شاهسونی همچنین توصیه کرد که در شرایط آلودگی هوا و تداوم آن، افراد در صورت تردد در شهر حتما از ماسک‌های N۹۵  یا  P۲ استفاده کنند.

وی افزود: گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی، مبتلایان به فشار خون، دیابت، افرادی که جراحی‌هایی مانند عمل قلب انجام داده یا بیماری زمینه‌ای دارند و… از تردد غیرضرور در شهر اجتناب کنند و انجام فعالیت‌های ورزشی در هوای آزاد را به حداقل برسانند.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: افراد دچار خسس سینه، تنگی نفس، سرفه‌های شدید، سرگیجه و …، حتما در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنند؛ چرا که علائمی چون تنگی نفس، درد قفسه سینه، سرگیجه، سرفه شدید، سوزش گلو و… ممکن است بر اثر مواجهه با آلودگی هوا در افراد ایجاد شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا