خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حفاظت از امنیت کشور بین نیروهای مسلح رقابتی شده»

امیر اسماعیلی، دستیار و مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حفاظت از امنیت هوایی، زمینی و دریایی کشور بین نیروهای مسلح رقابتی شده است.

به گزارش ایرنا امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست بصیرتی با عنوان «از ۹ دی تا گام دوم انقلاب اسلامی با جوان مؤمن انقلابی»، قدرت‌ نمایی کشور به خصوص جوانان ایرانی در مقابل شناورها و هواپیماهای سایر کشورها به ویژه ‌آمریکا در طول چند سال اخیر را بی مانند دانست و افزود: این جوانان باعث شدند جنگی رخ ندهد و امروز  بحث حفاظت از امنیت کشور بین نیروهای سپاه، ارتش و ناجا با یکدیگر رقابت همراه با رفاقت وجود دارد.

وی اظهار داشت: ۹ دی به عنوان یک روز باشکوه در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و این روز همانند روز جهانی قدس و یوم الله ۲۲ بهمن یکی از یوم الله‌های مهم انقلاب اسلامی است که برای مردم ایران بسیار ارزشمند است.

امیر اسماعیلی قدرت ملی و مؤلفه‌های آن در حراست از مرزهای کشور را مهم خواند و یادآوری کرد: قدرت‌های نظامی، امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از جمله مؤلفه‌های قدرت ملی هستند که در دو مؤلفه اول جمهوری اسلامی قدرت بلامنازع منطقه است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما در مولفه سوم باید به قدرت بیشتری دست یابیم.

وی با بیان اینکه قدرت نظامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد، گفت: در سال ۹۵ تعدادی از تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس دستگیر شدند و آنها از شدت ترس گریه می‌کردند که این موضوع نشانه ای روشن از قدرت ملی جوان‌های ایرانی است.

امیر اسماعیلی با اشاره به دوره خدمت خود در قرارگاه پدافند کشور، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۰ به ۱۲ نفر از دانشجویان این حوزه اعلام کردیم آیا توانایی ساخت سامانه ای ویژه را دارند که جواب مثبت دادند و امروز این تعداد دانشجو به ۷۰۰ نفر رسیده و توانسته ایم سامانه‌ای بسیار قوی تر از اس ۳۰۰ را در داخل بسازیم، اما نقطه قابل توجه این است که هنوز ایران نمیتواند خودرو بسازد.

وی از قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ترتیب به عنوان بنیادی‌ترین اصل قدرت یاد و اضافه کرد: در حال حاضر شرایط فرهنگی و تحریم‌ها باعث شده است قدرت اقتصادی کشور دچار ابهام شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اعتماد کرد و پست‌های مهم را به آنها سپرد، گفت: همین جوانان در دوران انقلاب و دفاع مقدس بودند که کشور را اداره کردند و باید بخش اعظم پست‌هایی که در حال حاضر در اختیار افراد بالای ۵۵ سال است، به جوانان سپرده شود.

وی ادامه داد: امروز نیاز نیست شغل‌های جدید ایجاد کرد، بلکه باید شغل های فعلی را که در دست یک سری افراد پا به سن گذاشته است، خالی کرد و به جوانان سپرد.

مشاور فرمانده کل ارتش با انتقاد از موضع گیری های آمریکا و اروپا در قضیه برجام نیز اظهار کرد: ایران به تعهداتش در قالب این معاهده عمل کرد و هنوز از آن خارج نشده است، اما آمریکا خارج شد و تحریم‌ها را بیشتر نیز کرد.

امیر اسماعیلی افزود: بهتر بود برجام برای مردم بیشتر روشن می‌ شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا