خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش: حضور نیروهای انتظامی و آرامش در شهر قدس

شهر قدس یا همان قلعه حسن خان، یکی از مناطقی بود که در اعتراضات آبان ماه، درگیری‌های بسیاری را تجربه کرد و صبح امروز – پنجم دی – پس از مدتی که این شهرستان به حالت عادی بازگشته، اما همزمان با فراخوان‌هایی برای تجمعاتی در چهلم کشته شدگان، نیروهای انتظامی و امنیتی منطقه در این شهرستان به حالت آماده باش بودند.

گزارش میدانی خبرنگار انصاف نیوز از بلوار کلهر، میدان قدس، بلوار و میدان آزادی که از شلوغ‌ترین نقاط این منطقه است را می‌خوانید:

در ابتدای ورود به منطقه در مقابل دانشگاه آزاد واحد شهر قدس چند ماشین نیروی انتظامی ایستاده‌اند و ماموران با یکدیگر مشغول گپ و گفت هستند.

گزارش: حضور نیروهای انتظامی و آرامش در شهر قدس

دسته‌ای از موتورسواران با لباس مخصوص و چهره‌های پوشیده شده در خیابان به سمت میدان قدس در حال تردد هستند. در دو طرف میدان قدس، دو ماشین نیروی انتظامی به همراه چند موتورسوار آماده باش ایستاده‌اند. در مسیر میدان آزادی شهر قدس بر سر هر خیابان دسته‌ای از مردان ایستاده‌اند که برخی با لباس نظامی هستند و برخی شخصی؛ کلاه ایمنی ضد شورش بر سر گذاشته‌اند و باتوم‌هایشان را یا در دستشان گرفته‌اند و یا به کمر خود وصل کرده‌اند.

برخی مردم با تعجب و برخی با دلهره از این مسیر می‌گذرند. بعضی هم بر سر خیابان، بعضی در مقابل مغازه‌ها و بعضی در مقابل بانک‌ها و مساجد ایستاده‌اند. بسیاری از عابران علت این حضور را نمی‌دانستند و حتی بعضی با گذشتن از کنار این نیروها و با شنیدن صدای موتورشان می‌گفتند: «باز معلوم نیست چی شده؟»

در مقابل پایگاه مقاومت بسیج چندین موتورسیکلت پارک کرده است و فردی با پوشش نظامی و کلاه ضدشورش، آماده‌باش ایستاده است. چند پسربچه نیز در سکوی مقابل پایگاه نشسته‌اند و افرادی که گاهی از این موتور‌ها استفاده می‌کنند را با هیجان تماشا می‌کنند.

میدان آزادی این شهرستان هم یکی از نقاطی است که موتورسواران به همراه سه ماشین نیروی انتظامی ایستاده‌اند. هر نیم ساعت دسته‌ای از این موتورسواران در منطقه می‌چرخند و مانور می‌دهند. در کنار یکی از ساختمان‌های تجاری منطقه به نام ساختمان میلاد، چند مرد در کنار هم مشغول صحبت بودند و در همین حین کلاه‌های ایمنی ضد شورش خود را درون کیسه‌هایی گذاشتند و به سمت پایگاه برگشتند. دسته‌ای از افراد لباس شخصی با صورت‌هایی که با ماسک پوشیده‌اند و باتوم به دست دارند در سطح منطقه حرکت می‌کنند و با شوخی و خنده با یکدیگر صحبت می‌کنند. ساختمان مخابرات این شهرستان بسته است اما افرادی لباس شخصی به آن رفت و آمد دارند که مامور به نظر می‌رسند. ساختمان شهرداری به طور کامل تعطیل بود اما چند نفر مقابل آن ایستاده بودند و مانند دیگر افراد آماده باش، رفت و آمدها را رصد می‌کردند.

گزارش: حضور نیروهای انتظامی و آرامش در شهر قدس

خبرنگار انصاف نیوز برای مصاحبه با فرماندار این شهرستان، لیلا واثقی که پیش از این اظهاراتش واکنش‌های فراوانی را برانگیخت، به سمت فرمانداری رفت. نزدیک فرمانداری تعداد ماموران بیشتر می‌شد، به طوریکه در نزدیکی فرمانداری گروه‌های ده نفره کشیک می‌دادند. سرباز مقابل در فرمانداری از ورود خبرنگار ممانع کرد و گفت: «امروز کلا فرمانداری تعطیله و خانم فرماندار داخل جلسه است، اینجا هم ستاد اتنخاباتی شده و شلوغه، اگر می‌خواهی صحبت کنی شنبه وقت بگیر بعد بیا».

پسر جوانی که در مقابل مغازه‌ی خود ایستاده بود می‌گفت: «الان اومدن ویراژ می‌دن که چی بشه؟ چرا موقعی که سوزوندن و بردن اینها نبودن؟ کسی اگه هم بخواد کاری بکنه از غروب به بعده، نه الان».

در خیابان اصلی دسته‌هایی موتورسوار و ماشین نهادهای انتظامی و امنیتی گشت می‌زنند. دو زن خنده کنان همراه با فرزندان خود رد می‌شوند و به شوخی می‌گویند: «حالا ما رو تیربارون نکنن».

موتورسواران از صبح در حال مانور و گشت زنی بودند و در حدود ساعت 12 تا 1 حضور کمرنگ‌تری داشتند و به پایگاه‌های خود بازگشته بودند و بعد از آن دوباره در خیابان‌ها به گشت زنی پرداختند. اتومبیل‌هایی نیز بودند که بعضی از آنها با آرم نهادهای امنیتی و انتظامی داشتند و بعضی دیگر هم با آرم امنیت مردمی در سطح شهر درحال تردد بودند.

گزارش میدانی از مراسم چهلم پویا بختیاری

گزارشی از جو اسلامشهر در پنجم دی

پنجم دی:‌ فردیس کرج در آرامش است

گزارش انصاف نیوز:‌ کمتر از ۱۰۰۰ نفر در بازداشت مانده‌اند

مشاهدات انصاف نیوز در پنجم دی بین میدان‌های انقلاب و فردوسی

توییت انصاف | پنجم دی در توییتر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا