خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل نیویورک تایمز از «سیاست تازه» عربستان

به نوشته‌ی نیویورک تایمز حاکمان عربستان که دیگر از حمایت آمریکا مطمئن نیستند، مذاکره با دشمنانشان را آغاز کرده‌اند تا درگیری‌های موجود در منطقه را کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره رویکرد تازه عربستان در خاورمیانه پس از مایوس شدن از آمریکا نوشته است، به دنبال افزایش تنش‌ها در خاورمیانه پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان، محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور مذاکره مستقیم با حوثی‌ها را افزایش داد که به کاهش حملات دو طرف انجامیده است. او همچنین موضع خود را در خصوص محاصره قطر تلطیف و تلاش کرده تا سایه جنگ را از این منطقه بردارد.

این روزنامه آمریکایی در این گزارش آورده است، تحلیلگران معتقدند که تغییر موضع عربستان از خصومت به مذاکره نشانگر آن است که سنگ بنای چند ۱۰ ساله سیاست آمریکا در خاورمیانه دیگر نمی‌تواند مورد اطمینان واقع شود.

این گزارش می‌افزاید، اقدامات آمریکا پس از حملات ماه سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان و مهم‌تر از همه، عدم عملکرد مناسب تسلیحات آمریکایی‌ که عربستان ده‌ها میلیارد دلار را صرف خرید آن کرده بود، به ریاض نشان داد که دیگر نمی‌توان روی کمک آمریکا حساب کرد یا دست‌کم نمی‌توان واکنشی را از آنان شاهد بود که انتظار می‌رود.

به گفته تحلیلگران، عربستان که حالا نگران دفاع از خود در منطقه‌ای غیرقابل پیش‌بینی است، در پی تعامل با دشمنان خود برای کاهش درگیری‌هاست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا