خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت

گزارش ایسنا از خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت را می‌خوانید:

تاکید رییس قوه قضاییه بر ممنوعیت بازداشت افراد به منظور جمع‌آوری ادله، صدور حکم برائت برای ۶ متهم پرونده شرکت نیشکر هفت تپه، برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه (ماده 187) و اعتراضات وارده به این آزمون و … از مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته بود.

گزیده اخبار حقوقی هفته گذشته به شرح زیر است:

ملاک شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها فقط قانون است

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری هفته گذشته بر این موضوع تاکید کرد که ملاک شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها فقط قانون است.

بازداشت افراد به منظور جمع‌آوری ادله ممنوع است/ با مردم با مهربانی برخورد شود

آیت الله رییسی رئیس قوه قضاییه با تاکید بر رفتار مناسب با مراجعه‌کنندگان تاکید کرد: باید با مراجعه‌کنندگان به خوبی رفتار شود و حتی اگر کاری در حیطه وظایف آن مرجع نبود به مراجعه‌کننده راهکار ارائه دهد تا از او رفع ظلم شود.

رییس قوه قضاییه گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ برای جلوگیری از تخلفات حوزه ساخت و ساز ایجاد شده است و نباید به منبع درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل شود.

رئیس قوه قضاییه، تنها راه حقیقی مقابله با توطئه‌های دشمن را تامین خواسته‌های مشروع مردم و گره گشایی از مشکلات معیشتی آنان دانست و گفت: امروز مهمترین مساله در کشور، امنیت است و بر این اساس، ضمن حاکمیت رافت اسلامی نسبت به همه آحاد جامعه، به هیچ وجه اجازه ایجاد ناامنی را به هیچکس نخواهیم داد.

با دستور رییس قوه قضاییه ارجاع امر کارشناسی به کارشناسان شاغل قضایی و اداری دادگستری و ثبت اسناد و املاک، ممنوع شد.

دستور رئیس قوه قضاییه برای احصای نیاز واقعی استان‌ها به وکیل

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه گفت: جامعه وکلا در زمره گروه‌هایی هستند که برای تشخیص حق و برپایی عدالت به قاضی کمک می‌کنند.

هفدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه روز سه شنبه هفته آینده 10 دی ماه برگزار می‌شود.

انتقاد رئیس کانون وکلا از برگزاری آزمون وکالت از سوی مرکز وکلای قوه قضاییه

عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از بی‌نتیجه بودن اعتراضات این نهاد به برگزاری آزمون وکالت توسط مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد و گفت که مرکز و کلای قوه قضائیه با برگزاری این آزمون نهاد مدنی متولی این امر را نادیده گرفت.

اعلام نتایج و ظرفیت جذب آزمون وکالت مرکز وکلا تا پایان هفته آینده

رامتین قانع رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلا قوه قضائیه اعلام کرد که هم زمان با اعلام نتایج آزمون وکالت در هفته آینده، ظرفیت وکلایی که قرار است جذب این مرکز شوند نیز مشخص خواهد شد.

ثبت 149 ایده در سامانه ایده قوه قضاییه

سیدحجت‌اله علم الهدی رییس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: از هفته گذشته تاکنون سامانه ایده 12 هزار بازدید داشته، 350 نفرهم عضو شدند و 149 ایده در همین مدت کوتاه به ثبت رسیده است.

در دادگاه مطبوعات این هفته چه گذشت؟

در دادگاه مطبوعات هفته گذشته به پرونده های مدیر مسئول سایت بانکی و مدیر مسئول وقت پایگاه خبری خبرآنلاین و نویسنده مقاله منتشر شده در خبرآنلاین در  شعبه ششم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد.

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری روز جمعه برگزار می‌شود

کانون کارشناسان رسمی  دادگستری در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که آزمون کارشناسان رسمی به طور سراسری در 31 استان کشور در روز جمعه 6 دی ماه سال جاری برگزار می شود.

سازمان بازرسی کل کشور یک دستگاه کارشناسی و بدون نگاه سیاسی است

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تأکید بر لزوم نظارت‌پذیری بیشتر دستگاه‌های اجرایی گفت: سازمان بازرسی کل کشور یک دستگاه کارشناسی و بدون نگاه سیاسی است که بدون هیچ چشم‌داشتی نظر کارشناسی خود را در موضوعات مختلف به‌منظور حُسن انجام امور و اجرای صحیح قوانین ارائه می‌کند.

جریمه ۱۱ میلیاردی ۴ پزشک متخصص در تهران

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از محکومیت چهار پزشک متخصص در یک بیمارستان خصوصی به سبب دریافت مبالغی خارج از تعرفه مصوب از بیمار خبر داد.

حکم برائت ۶ متهم پرونده شرکت نیشکر هفت تپه صادر شد

جعفری چگنی رئیس دادگستری شهرستان شوش از صدور حکم برائت برای ۶ متهم پرونده شرکت نیشکر هفت تپه خبر داد.

صدور رای دادگاه یوسف جنت مکان و دیگر متهمان پرونده شرکت طرح و نقشه پناهی

رای دادگاه رسیدگی به اتهامات جنت مکان، مر، زرنانی، اخوت فرد، اشرفی پیامن و شرکت طرح و نقشه پناهی صادر شد.

در اولین جلسه رسیدگی به پرونده فساد ارزی گروه “طرح و نقشه پناهی” (آقای جنت مکان) در روز سه شنبه 12 آذرماه به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی، کیفرخواست متهمان قرائت شد.

در دومین جلسه دادگاه نیز متهمان به دفاعیات خود پرداختند.

این پرونده 5 متهم دارد که اتهام مشترک همه آنها مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به صورت عمده و فروش ارز در بازار آزاد به میزان 9 میلیون و 600 هزار دلار به صورت غیرقانونی و کسب منفعت به میزان 96 میلیارد تومان است.

متهمان در آبان سال گذشته به بهانه واردات ورقه داغ زنی، کاتالیست های احیای آهن و تثبیت کننده رنگ نساجی ارز دولتی 4200 تومانی گرفته اند که در بازار آزاد فروخته شده است.

اسامی متهمان این پرونده به ترتیب به این شرح است: یوسف جنت مکان مدیرعامل شرکت طرح و نقشه پناهی، کوروش مر، محمودرضا اخوت فرد، علی زرنانی، عظیم علی اشرفی پیامن.

آیت‌الله جنتی: با دقت مشغول بررسی صلاحیت هستیم

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت:‌ بررسی شکایات و صلاحیت‌ها آن هم در زمان کوتاه، اقدامی به شدت طاقت‌فرساست که البته شورای نگهبان با دقت مشغول انجام آن است تا خدای نکرده حتی حق یک نفر نیز تضییع نشود.

شهردار و مدیر آبفای اهواز به دادسرا احضار شدند

در پی بارندگی‌های اخیر در اهواز و ایجاد آبگرفتگی و سرریز شدن فاضلاب در شهرها و تهدید سلامت شهروندان، پرونده قضایی در دادسرای مرکز استان تشکیل و شهردار و مدیرآبفای اهواز به دادسرا احضار شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا