خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرمایه داران «اولیگارش» روس چه کسانی هستند؟

فهرست تحریم ها علیه الیگارش های روسیه همچنان در حال افزایش است؛ روز پنجشنبه، دولت بریتانیا هفت نفر از آنها، از جمله رومن آبراموویچ، مالک باشگاه فوتبال چلسی را تحریم کرد و به تلاش او برای فروش قهرمان اروپا پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ایالات متحده آمریکا جو بایدن در سخنرانی اخیر خود الیگارش های روسیه را فراخواند و اعلام کرد که دولت فدرال یک کارگروه ایجاد کرده است که تا حدی به اجرای تحریم ها علیه آنها اختصاص دارد.

فرانسه اخیراً قایق تفریحی یکی از الیگارش‌های روسی را توقیف کرده است، اتحادیه اروپا نام‌هایی را به فهرست الیگارشی‌هایی که هدف قرار داده است اضافه می‌کند و ژاپن اخیرا دارایی‌های ده‌ها مقام و الیگارشی روسی را مسدود کرده است.

الیگارش‌های روسیه چگونه تا این حد ثروتمند شدند؟

الیگارش کیست؟
الیگارش فردی است که از ثروت برخوردار است؛ اصطلاحی است که در واقع به هزاران سال پیش بازمی‌گردد. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که «الیگارشی» به حکومت عده‌ای معدود اشاره دارد و در واقع نیز همین طور است.

الیگارش های روسیه قطعاً ثروتمند هستند و گفته می شود برای اینکه بتوان در فهرست الیگارش‌های روسی قرار گرفت باید حداقل یک قصر به ارزش صد میلیون دلار داشت.

مالک و سرمایه گذار باشگاه فوتبال چلسی، آبراموویچ، فرماندار سابق روسیه، صاحب یک بوئینگ ۷۶۷ و یکی از بزرگترین قایق های تفریحی خصوصی جهان است.

الکسی ناوالنی، منتقد کرملین ویدئویی را منتشر کرد که در آن محوطه‌ای در دریای سیاه به تصویر می‌کشد که به گفته وی متعلق به رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین است.

الیگارش های روسی پول خود را از کجا آورده اند؟
الیگارشی های اصلی روسیه در دهه ۹۰ انباشت ثروت را آغاز کردند؛ زمانی که اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید، تعداد زیادی دارایی دولتی، شرکت‌ها و مؤسسات مالی وجود داشت، و مجموعه بسیار کمی از افراد باهوش، جاه‌طلب و با ارتباط خوب، اساساً این دارایی‌ها را تصاحب کردند‌

.
انتهایرپیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا