خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“اتهامات کوهن مقدمه‌ی استیضاح ترامپ است”

مشاور سابق حزب جمهوریخواه در سنای آمریکا، ادای شهادت مایکا کوهن، وکیل سابق ترامپ در کنگره را زمینه ساز افزایش فشار سیاسی به رئیس جمهوری آمریکا و مقدمه چینی برای استیضاح او در مجلس نمایندگان دانست.

«جیمز جورج جترس» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درمورد ادای شهادت «مایکل کوهن» وکیل سابق دونالد ترامپ در کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا افزود: از سخنان کوهن شگفت زده نشدم. کسی منتظر نبود که از سخنان وی چیزی همچون تبانی با روسیه به شکل مشخصی استنتاج شود.

وی ادامه داد: حرف های او را باید در راستای حفظ فشار بر ترامپ ارزیابی کرد تا او را در موقعیتی دفاعی قرار دهد. این فرایند برای وارد کردن ضربه در لحظه مناسب ادامه خواهد داشت.

مشاور سابق حزب جمهوریخواه تصریح کرد: فکر می کنم آنها برای زدن این ضربه، بدنبال یافتن مسایلی در زمینه فعالیت های مالی و زندگی خصوصی وی هستند تا آن را مبنای استیضاح رییس جمهوری قرار دهند. البته توجه کنید که برای این کار نیاز به یک زمینه چینی سیاسی است تا حقوقی.

جترس با بیان اینکه برای همین تمرکز بر یافتن یک موضوع تحریک کننده از سوی ترامپ است، توضیح داد: به طور مثال یک مورد نژادپرستانه یا پرداخت حق سکوت به زنانی که با آنها رابطه جنسی داشته است. بنابراین ما با زمینه سازی سیاسی و نه لزوما حقوقی از سوی دمکرات ها برای برکناری ترامپ روبرو هستیم.

وی تاکید کرد: آنچه وکیل سابق ترامپ درباره پنهان کاری در خصوص کارهای تجاری در روسیه و برج مسکو گفت، چیز دندان گیری در اختیار مخالفان نمی گذارد. کوهن پیشتر درباره دروغ گفتن درباره کارهای تجاری ترامپ در روسیه محکوم شده بود.

این فعال سیاسی افزود: در واقع ببینید، اصلا هیچ مورد قانونی درباره جلسه اقتصادی و تجاری با یک طرف روسی در مسکو وجود ندارد. از لحاظ قانونی و حقوقی، تمام این ادعاها که چنین جلساتی بر خلاف قانون انتخابات آمریکاست، بی پایه و اساس و صرفا بحث سیاسی است.

جترس خاطرنشان کرد: اگر نظر من را بخواهید، این موضوعات برای دامن زدن به جو روانی تا زمان پیدا کردن مساله ای در پرونده ترامپ است که واقعا قانون را نقض کرده باشد.

** افشای ایمیل دمکرات ها

ایرنا پرسید اما کوهن مطالبی درباره اطلاع ترامپ از هک کردن (نفوذ به) ایمیل دمکرات ها توسط روسیه، مطرح کرده که رسانه های آمریکایی از آن به عنوان اتهامی خطرناک نام می برند.

جترس پاسخ داد: به خاطر داشته باشید که در رسانه های اصلی آمریکا و نزدیک به دمکرات ها، مرتب از هک ایمیل های حزب دمکرات توسط روسیه به عنوان یک واقعیت خدشه ناپذیر سخن گفته می شود اما شواهد قوی و جدی وجود دارد که اساسا هک در کار نبوده است. بلکه کسی از داخل حزب دمکرات این ایمیل ها و اطلاعات را به ویکی لیکس داده است.

وی ادامه داد: این واقعیت که کوهن می گوید ترامپ، پیشاپیش در جریان بوده که ویکی لیکس، ایمیل های دمکرات ها را منتشر می کند، هیچ مدرک جرمی نمی تواند باشد. شما در هر رقابت سیاسی که باشید، اگر بدانید که یک کسی اطلاعات رقیب شما را رو می کند، می گوید ‘خب چه خوب’! این جرم است؟ نیست!

** ادامه احضار اطرافیان ترامپ به کنگره

این مشاور سابق حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا، درباره پرداخت حق السکوت به زنان توسط ترامپ هم گفت: تلاش دمکرات ها این است که این موضوع را به عنوان نقض روند انتخابات مطرح کنند اما این پول اگر پرداخت شده باشد، نمی تواند نقض قوانین انتخابات باشد.

جترس افزود: اما معتقدم هیچ یک از این مسایل قابلیت تبدیل شدن به یک اتهام حقوقی را نداشته و نمی توانند به خودی خود به استیضاح منجر شود.

وی در پاسخ به این سئوال که تا چه اندازه اتهاماتی که وکیل سابق ترامپ مطرح کرد، آینده سیاسی رئیس جمهوری آمریکا را تهدید کرده و زمینه ساز استیضاح شود، اظهار کرد: فکر نمی کنم هیچ کدام از سخنان وی به خودی خود زمینه ساز استیضاح شود.

این فعال جمهوریخواه اظهار کرد: اما کوهن به برخی اسامی اشاره کرد که از نزدیکان ترامپ هستند. کنگره آنها را احضار کرده و این مسایل تازه دیگری ایجاد خواهد کرد. آنها در کنگره مورد بازخواست قرار گرفته تا از حرف های آنها، یک گیر جدی قانونی در کارنامه ترامپ به دست آورند.

مایکل کوهن 52 ساله و متولد شهر لورنس ایالت نیویورک، از سال 2006 تا مه 2018 وکالت ترامپ را بر عهده داشت.

وی معاونت سازمان ترامپ را نیز بر عهده داشته و مشاور شخصی او بوده است.

کوهن پیش از پیوستن به سازمان ترامپ تعدادی از واحدهای مسکونی ساختمان های ترامپ را خریداری کرده بود.

کوهن یهودی است و پدرش جراح و از بازماندگان هولوکاست بود. وی فارغ التحصیل مدرسه حقوق توماس کولی بوده و حاصل ازدواج 24 سال زندگی مشترک او را با ‘لورا شاسترمن’ یک دختر و یک پسر است.

در نتیجه تحقیقات مولر (بازپرس ویژه پرونده انتخابات 2016) وی به 8 فقره بزه از جمله تخلفات مالیاتی، بانکی و مالی اعتراف کرد.

کوهن اعلام کرد که به دستور ترامپ قوانین مالی انتخاباتی را به قصد تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نقض کرده و در زمینه ساخت برج ترامپ در مسکو به یکی از کمیته های سنا دروغ گفته است.

کوهن در دسامبر 2018 به سه سال زندان و پرداخت 50 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.

کوهن در جلسه استماع اخیر کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا از اسناد پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های مستهجن که مدعی ارتباط نامشروع با ترامپ بوده است، پرده برداشت.

کوهن تصویری از یک چک 35 هزار دلاری در وجه او با امضای رئیس جمهوری آمریکا را نشان داد که برای بازپرداخت 35 هزار دلار پولی که او به «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم های مستهجن پرداخت کرده بود، دریافت کرده است.

وکیل پیشین ترامپ همچنین چک های دیگری را که از سوی پسر ترامپ و سازمان تجاری او در وجه این بازیگر صادر شده بود، افشا کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا