خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صلح طوایف کرمزهی، میربلوچزهی و شهلی‌بر

با پادرمیانی مولوی عبدالحمید، اختلاف برخی از افراد طایفه‌ی “کرمزهی” و “میربلوچزهی” با افرادی از طایفه‌ی “شهلی‌بر” به صلح و سازش انجامید.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان، در پی بروز اختلاف بین برخی از افراد طایفه‌ی “کرمزهی” و “میربلوچزهی” با افرادی از طایفه‌ی “شهلی‌بر”، مولوی عبدالحمید برای جلوگیری از گسترش این اختلاف و بروز درگیری طایفه‌ای وارد عمل شد و بنا بر این گزارش «پس از چند روز رایزنی، مذاکره و نصیحت طرفین و دعوت به گذشت و خویشتن‌داری و درنظر گرفتن دستورات دین مبین اسلام و با همکاری صمیمانه علما، معتمدین و ریش‌سفیدان طوایف منطقه، طرفین کلیه اختیارات خود را به حضرت شیخ‌الاسلام تفویض کردند».

این گزارش می‌افزاید: «پس از چند روز تلاش مستمر، جلسه مصالحه روز دوشنبه مورخ ۲ دیماه ۹۸ در شهرستان خاش برگزار شد و طرفین یکدیگر را در آغوش گرفتند و کلیه اختلافات خویش را کنار گذاشتند. در این جلسه علما، معتمدین خاش و همچنین نمایندگانی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری حضور داشتند. در نشست دیگری که شامگاه سه‌شنبه (3 دی‌ماه 1398) در دفتر مدیریت دارالعلوم زاهدان برگزار شد اختلاف افرادی از دو طایفه «شهلی‌بر» و «حسن‌زهی» نیز با پادرمیانی شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید پایان یافت».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا