خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فضای سیاسی ایران امنیتی اداره می‌شود»

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: توقعی که مردم و مجلس از دولت داشتند در بخش سیاسی تحقق پیدا نکرد که از مهمترین آنها رفع حصر و آزادی زندانیان بود. البته مهمتر از آن فضای سیاسی است که همچنان به طور امنیتی اداره می‌شود.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایلنا در ارزیابی از تحولات سیاسی و اجتماعی سال گذشته کشور گفت: سال ۹۶ به نظر من از نظر سیاسی دو موفقیت داشت که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بود که هر دوی آنها اقبال زیادی داشت. اما یکی از اتفاقات سال ۹۶ برهم خوردن برجام به واسطه فرد نابهنجاری مانند ترامپ بود.

نماینده مردم دماوند ادامه داد: فکر می‌کنم توقعی که مردم و مجلس از دولت داشتند در بخش سیاسی تحقق پیدا نکرد که از مهمترین آنها رفع حصر و آزادی زندانیان بود. البته مهمتر از آن فضای سیاسی است که همچنان به طور امنیتی اداره می‌شود.

وی در خصوص عملکرد هرسه قوه در سال ۹۶ اظهار داشت: قوه‌قضائیه نمره خوبی نمی‌گیرد. قوه مقننه نمره قبولی را می‌گیرد و قوه مجریه هم با ارفاق قبول می‌شود. به نظر من اولویت هر سه قوه در سالجاری باید هماهنگی جهت اصلاح ساختار باشد به طوری که هر سه آنها بر پایه قوانین حرکت کنند و ایجاد تعامل در بین آنها افزایش کند.

عضو فراکسیون امید افزود: درسال جاری علاوه براینکه بین مسئولان نیاز به انسجام ملی و تفاهم  است باید بین احزاب هم این تفاهم شکل بگیرد چرا که تمام مسئولان هم گرایش سیاسی دارند و باید برای گرایش سیاسی خود تابلو تعیین کنند. هر چه گفت‌وگوهای بیشتری انجام شود شرایط کشور بهتر خواهد شد. ضمن اینکه حوادث دی ماه سال گذشته باعث شد مسئولان به گفت‌وگو بنشینند و صدای مردم را بشنوند. به نظر من سران قوا باید به احزاب اهمیت بیشتری بدهند و فضا را برای فعالیت آنها بیشتر فراهم کنند.

این نماینده مجلس اصلاح‌طلب در خصوص ریزش سرمایه‌های اجتماعی دولت در سال ۹۶ گفت: در خصوص نیروهای اجتماعی که گفته می‌شود ریزش داشته‌اند می‌توانند بگویم مردم تغییر رفتار ندادند و ریزشی هم صورت نگرفته است هر چند که سیل انتقادها بالا رفته است و مردم به شدت ناراضی هستند اما باز هم در مسائل خاص مملکتی در کنار یکدیگر خواهند بود با این وجود گرفتاری‌های کشور افزایش یافته است و قطعا با ادامه این وضع سبک نارضایتی مردم هم بالا برود. ضمن اینکه تنگ کردن عرصه برای سرمایه‌گذاران هم در بحرا‌ن‌های داخلی بی‌تاثیر نبوده است.

وی در پایان گفت: دولت باید در سال ۹۷ به احزاب توجه کند و ممیزی از احزاب حذف شود چرا که حزب به عنوان یک سوپاپ اطمینان برای دولت و حکومت عمل می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا