خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اهمیت اقتصاد منهای نفت در جنگ اقتصادی

یک نماینده مجلس گفت: برای اینکه بتوانیم اقتصاد بدون نفت داشته باشیم باید تیم اقتصادی کابینه اصلاح شود و کسانی بیایند که به لحاظ تئوری می توانند برای اقتصاد بدون نفت برنامه بدهند، کسانی باشند که تئوریسین باشند نه اینکه تنها کار عملیاتی و اجرایی داشته باشند. خلاء چنین مدیرانی کاملا احساس می شود.

محمد کاظمی نماینده ملایر و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با اعتدال با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، گفت: ما در جنگ اقتصادی تحمیلی قرار داریم و باید در این شرایط برای اقتصاد بدون نفت برنامه ریزی کنیم.

او ادامه داد: به منظور اقتصاد بدون نفت هم برنامه ریزی مدونی تاکنون برای اداره کشور نداشته ایم. با وجودی که تاکید مسئولین و مقام معظم رهبری هم این بوده که کشور را برای اقتصادی بدون نفت آمده کنید اما به نظر می رسد که ما علم لازم را در مجموعه وزرا و کابینه برای اداره کشور بدون اقتصاد نفتی به اندازه کافی نداریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنده برنامه ریزی خاصی از سوی دولت در این جنگ اقتصادی تحمیلی ندیدم. در حال حاضر وزیر اقتصاد و دارایی در این شرایط بد اقتصادی که باید برای اقتصاد مقاومتی برنامه داشته باشیم، کجای این قصه است. من حضور وزیر اقتصاد را احساس نمی کنم چه برسد به اینکه برای شرایط جنگ اقتصای تحمیلی و اقتصاد بدون نفت برنامه داشته باشد.

کاظمی ادامه داد:برای اینکه بتوانیم اقتصاد بدون نفت داشته باشیم باید تیم اقتصادی کابینه اصلاح شود و کسانی بیایند که به لحاظ تئوری می توانند برای اقتصاد بدون نفت برنامه بدهند، کسانی باشند که تئوریسین باشند نه اینکه تنها کار عملیاتی و اجرایی داشته باشند. خلاء چنین مدیرانی کاملا احساس می شود.

او گفت: اگر ما بخواهیم کشور را با این شرایط اداره کنیم باید به فکر منافع درآمدی دیگری باشیم. برای مثال باید به دنبال تولید داخلی بود. امسال هم سال رونق تولید است اما دولت برای رونق تولید چه برنامه ای دارد؟ وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه غیر علنی حضور پیدا کرد و توضیحاتی داد و از این توضیحات احساس می کنم که بانک ها همراهی لازم را با ایشان برای حل مشکلات تولید ندارند.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از تیم اقتصادی دولت، تاکید کرد: تیم اقتصادی آقای روحانی علیرغم اینکه ایشان سعی کرده اصلاحاتی را انجام دهد اما این تیم هماهنگ نیست و امیدواریم که در دولت یک حرکت چشم گیری در این زمینه انجام شود.

کاظمی ادامه داد: دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی تحمیلی برنامه جدی ندارد و در حال حاضر که برای فروش نفت مشکل داریم باید به سمت تولیدات صنعتی و ارز آور که نیاز کشور را از واردات تامین می کند برنامه داشته باشیم اما شاهد آن نیستیم.

به گفته او راهکار عبور از شرایط کنونی و گذر از جنگ اقتصادی تحمیلی این است که دولت از تئوریسین های قوی استفاده کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا