خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پترائوس: برای وزارت خارجه آمریکا کاملا آماده ام

«دیوید پترائوس» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و یکی از گزینه های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب برای تصدی پست وزیر خارجه، با اشاره به جرم خود در دوران ریاستش بر «سیا» اعلام کرد بهای خطاهای گذشته اش را پرداخته و اکنون آماده است ریاست دستگاه دیپلماسی ترامپ را بر عهده بگیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، پترائوس که در اواسط سال 2011 به ریاست «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا (سیا) منصوب و در پی افشای مجموعه ای از اطلاعات محرمانه استعفا کرد، روز یکشنبه (4 دسامبر) در گفت و گو با شبکه خبری «ای بی سی» در این باره گفت:

«من اعتراف می کنم که 5 سال قبل اشتباه بزرگی مرتکب شدم. من این را می دانم و برای آن عذرخواهی کردم. من بهای سنگینی برای این اشتباه پرداختم و درس های زیادی از آن گرفتم. اما اکنون آماده ام تا دیپلمات ارشد ترامپ باشم.»

این ژنرال 64 ساله که از سال 2006 تا 2008 فرمانده عملیات تهاجم نظامی آمریکا به عراق بود، در سال 2010 از مقام «سرفرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا» موسوم به «سنتکام» به فرمانده نیروهای «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در افغانستان منصوب شد. وی پس از بازنشستگی از ارتش آمریکا، در اواسط سال 2011 رئیس «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا (سیا) شد و در اواخر 2012 پس از شروع تحقیق درباره دسترسی «پائولا برودول»، منشی وی به اطلاعات محرمانه از مقام خود کناره گیری کرد و در سال 2015 برای این جرم یکصد هزار دلار جریمه شد.

پترائوس دوشنبه 8 آذر ماه با دونالد ترامپ دیدار کرد و ترامپ نیز بلافاصله پس از این ملاقات در توئیتی نوشت که بسیار تحت تاثیر این ژنرال بازنشسته قرار گرفته است. وی نیز پس از این ملاقات به خبرنگاران گفت که گفت و گوی بسیاری خوبی با رئیس جمهوری منتخب داشته است. درحالیکه ترامپ رئیس تنها پنجاه روز دیگر برای ورود به کاخ سفید زمان دارد، وضعیت کابینه آتی وی در پست های کلیدی همچنان نامشخص باقی مانده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا