خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه رضا کیانیان به پرویز پرستویی درباره فرش قرمز

رضا کیانیان بازیگر مطرح سینمای ایران در صفحه اینستگرام خود نامه بسیار جالبی خطاب به پرویز پرستویی منتشر کرده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از سینما سینما، رضا کیانیان روز گذشته یادداشتی را درباره فرش قرمز جشنواره فیلم فجر در صفحه اینستاگرامش  منتشر کرد که برخی سایتهای سینمایی از این اظهارات به عنوان واکنش شدید کیانیان به پرستویی یاد کردند.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

پرویزجان
سلام.
دیروز در باره ی بهانه جویانی نوشتم که چوب لای چرخ هر حرکتی که به خودشان منسوب نیست می گزارند. می شناسی شان سایت هایی سینمایی که فقط بد گویی می کنند. فقط ایراد می گیرند. و البته بهتر می دانی که فقط از دیگران و هیچ وقت نشده خودشان را هم نقد کنند. همان ها که خانه سینما را بستند! و همان ها که از قفل شدن خانه سینما حمایت کردند! همان ها که روز ملی سینما را از تقویم حذف کردند و امروز که خانه سینما باز شده و فعالیت خود را از سرگرفته است از هر دستاویزی استفاده می کنند که به سینما، خانه ی سینما، جشن خانه ی سینما و جشنواره ی فیلم ضربه بزنند.
با درشت نمایی بعضی جملات و حرف های دلسوزانه اهالی سینما به نفع خود ماهیگیری می کنند.
پرویز جان
یکی از اهالی دلسوز سینما تویی، یکی از افتخارات سینمای معاصر ایران تویی. همه می دانیم که مردم تو را عاشقانه دوست دارند و تو می دانی که مورد احترام ما اهالی سینما هستی. یکی از دوستدارانت خود من هستم که از بودن تو لذت می برم و به همبازی بودن با تو افتخار می کنم. تو رفیق بامعرفتی هستی.
کمک های اجتماعی و خیرخواهانه تو فراوان است  ما که به تو نزدیک تریم، می بینیم و می دانیم.
تو در تمام مدتی که خانه ی سینما بسته بود، با تمام قوایت برای بازگشایی خانه جنگیدی و از خانه مان محافظت کردی.
مدتی پیش از سر خیر خواهی به بعضی از سیاست های جشنواره انتقاد کردی. همین جا شیطنت ها آغاز شد. همان قفل کنندگان خانه ی سینما با بزرگ کردن بعضی جملات تو شروع به ضربه زدن به این اتفاق فرهنگی کردند. تو که با جشنواره قهر نیستی. خودت دیروز اعلام کردی. اما نقد هم داری.
می دانی که خود من بزرگترین منتقد مسوولین سینمایی مان هستم همچنان که بزرگترین منتقد خودم.
تو انتقاد داشتی به طراحی لباس متحد الشکل برای هنرمندان جشنواره. انتقاد داشتی به نوع رونمایی از پوستر مرحوم شکیبایی و انتقاد داشتی به فرش قرمز، اما بهانه جویان از این حرف های تو به نفع خودشان و برای چوب لای چرخ جشنواره گذاشتن استفاده کردند.
مطلب دیروز من «فرش قرمز و بقیه ی قضایا»، درباره ی آنها بود! نه درباره ی پرویز پرستویی، نه درباره ی پرویزی که جزو ارکان سینمای امروز ما و رونق جشنواره ی فیلم فجر است.
با احترام
رضا

 

رضا کیانیان درباره فرش قرمز چه نوشته بود؟

اما روز شنبه رضا کیانیان بازیگر مطرح سینمای ایران در صفحه اینستاگرام خود یادداشت جالبی را منتشر کرده بود.
رضا کیانیان در اینستاگرام خود نوشته بود: این جماعت بهانه جو به چیزهای عجیبی که آویزان نمی شوند! شغلشان اینست که هر روز بهانه ای دست و پا کنند و چوب لای چرخ این دولت بگزارند. حالا که فصل جشنواره است، بهانه هاشان در مورد همین جشنواره طفلکی فیلم است، یک مدت که به پوستر شادروان خسرو شکیبایی گیر دادند و بعد که هیچ بهانه دیگری گیر نیاوردند که گیر بدهند، به فرش قرمز گیر دادند! آن هم از نوع گیر سه پیچ! که چرا زیر پای برگزیدگان و مهمانان فرش قرمز پهن می کنید چون این یک رسم غربی ست!

خب حال و روز آن ها قابل فهم است. برای این که خرابکاری های اختلاس گران و چپاول گران و دزدان روز روشن را بپوشانند و از یادها ببرند بهانه دست و پا می کنند.
اما من از اقای ایوبی و آقای حیدری تعجب می کنم که چرا به دام آنها می افتند! اقایان محترم لازم نیست که به هر گیری پاسخ بدهید! با هر توپی که به زمین شما می اندازند که نباید بازی کنید! وقت ارزش دارد، شما هزار کار با ارزش نکرده دارید. هزار پاسخ نداده به هزار سوال درست و حسابی دارید! چرا به هر بی ربطی جواب می دهید؟

وقتی می گوییم و می نویسیم «جشنواره فیلم فجر» یعنی داریم در بزرگ داشت فیلم و سینما جشن می گیریم! اصل مطلب که خود فیلم باشد سوغات فرنگ است! بعد اصل مطلب را رها کردند و به فرش قرمز گیر می دهند و شما هم به دام می افتید؟ از شما چنین انتظار نمی رود! همین روزنامه و سایت های اینترنتی که استفاده می کنند تا بهانه جویی ها شان را منتشر کنند هم غربیست! تلفن که از صبح تا شب با ان بهانه جویی هاشان را هماهنگ می کنند غربیست، موتور سیکلت که مرکب رسمی شان است غربیست. کت و شلوارشان غربیست. اول بروند از این همه غربی بودن تبری بجویند و بعد در مورد فرش قرمز بهانه بگیرند! و از همه مهم تر اینست که یادمان باشد همه این ها ابزار است و ابزار نه خوب است و نه بد! بلکه نحوه ی استفاده ابزار است که بد و خوب را می افریند! بگویید بروند و نحوه خوب استفاده کردن را بیاموزند و ترویج دهند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا