خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ثبت نام سهام عدالت متوفیان «فقط» از طریق کارگزاری و بانک‌ها رایگان است | دفاتر پیشخوان در سامانه تنظیم مقررات برای این خدمت ردیف تعرفه دارند

چندی است که در اخبار ضد و نقیضی اعلام می شود که انجام مراحل سهام عدالت رایگان بوده یا خیر. دفاتر پیشخوان و مراجعین بر اساس این اخبار به مشکل خورده اند اما سازمان تنظیم مقررات که سازمان صادر کننده پروانه دفاتر پیشخوان است، در ردیف های مجاز به انجام خدمات دفاتر امور مربوط به سهام عدالت را گنجانده است که می توانند برای آن هزینه دریافت کنند. همچنین دفاتر پیشخوان، دفاتری خصوصی هستند که با خرید و صدور پروانه دفاتر پیشخوان که چندین ماه طول می کشد به عنوان پیمان کار دولت فعال می شوند تا با استفاده از اپراتورهای سرویس دهنده دفاتر پیشخوان کارهای مراجعین را انجام دهند. ثبت نام در این اپراتورهای ارائه دهنده خدمات نیز مدتی طول می کشد تا برای آنها فعال شود. برخی دفاتر و مراجعین آنها از این رویداد ناراضی هستند و تعداد تماس ها با 195، اپراتور سرویس دهنده خدمات دفاتر پیشخوان نیز افزایش پیدا کرده است. در گروه های هماهنگی دفاتر پیشخوان با اپراتورهای ارائه خدمات نیز بحث هایی در این باره شکل می گیرد.

به گزارش انصاف نیوز در روزهای اخیر مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی بورس، باغستانی تاکید کرد: جلساتی با قوه قضاییه در رابطه با دفاتر پیشخوان دولت داریم تا قوه قضاییه اطلاعات افراد را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بدهد و سپس ما نیز کار تقسیم و بعد پرداخت سود سهام را داشته باشیم. همچنین دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت می گوید: فقط و فقط کارگزاری ها و بانک ها به صورت رایگان خدمات سهام عدالت متوفی را انجام می دهند. درخبرهای قبلی اما باغستانی اشاره ای به دفاتر پیشخوان نکرده بود که احتمالا به دلیل اعتراض انجمن های دفاتر پیشخوان و دفاتر قضایی او به این موضوع اشاره کرده است. متن کامل این دو خبر و خبرهای مرتبط در ادامه می آید:

تابناک: مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با چرایی عدم واریز سود سهام عدالت متوفیان برای برخی وراث نکاتی را مطرح کرد. علت واریز نشدن سود سهام عدالت متوفیان چه بود؟

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به این پرسش که چرا سود سهام عدالت متوفیان برای برخی از وراث واریز نشد اظهار کرد: احتمالا گروهی که کارهای مربوطه برای انتقال سهام عدالت متوفیان خود را انجام دادند، اما سودی دریافت نکردند، این اقدامات را از طریق پیشخوان دولت انجام داده‌اند.

او افزود: مراجعی که برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اعلام شد ۴۴ کارگزاری منتخب و شعب منتخب ۴ بانک بوده و بحث دفاتر پیشخوان مطرح نبود. جلساتی با قوه قضاییه در رابطه با دفاتر پیشخوان دولت داریم تا قوه قضاییه اطلاعات افراد را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بدهد و سپس ما نیز کار تقسیم و بعد پرداخت سود سهام را داشته باشیم.

او می‌گوید: البته برخی افراد هم به بخش‌های دیگر مانند کافی نت‌ها مراجعه کرده‌اند و به سبب این که این مسیر مصوب شورای‌عالی بورس نیست بر این اساس ما نمی‌توانیم خارج از چهارچوب مصوبه گام برداریم و اصلا این اطلاعات به‌دست ما نخواهد رسید.

باغستانی می‌گوید: در نهایت باید گفت با قوه قضاییه در تعامل برای دریافت اطلاعات از بخش دفاتر پیشخوان دولت و پیگیر این مورد و رفع ابهامات این موضوع هستیم.

او افزود: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضاییه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.


در سایت کانون دفاتر (ای پیشخوان او آر جی) آمده است:

ثبت_درخواست_انتقال_سهام_عدالت_متوفیان (۲)روابط عمومی کانون، سهام عدالت یکی از سیاست‌های حمایتی و اقتصادی دولت از اقشار مختلف جامعه است. این طرح از دولت نهم آغاز شد و به عنوان نوعی یارانه به وسیله شرکت‌های تعاونی استانی به متقاضیان اختصاص یافت.

طی این سال‌ها، بسیاری از صاحبان سهام عدالت فوت کردند و سهام آنها بلاتکلیف مانده است. با توجه به ارزش روز سهام عدالت بسیاری از وراث افراد متوفی تصمیم دارند این دارایی را انتقال دهند.

طبق اعلام رییس سازمان بورس اوراق بهادار فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان آغاز و کارگزاری ها به عنوان متولی انتقال سهام عدالت به وراث انتخاب شده است.

دفاتر پیشخوان می توانند جهت ثبت درخواست به درگاه ملی خدمات پیشخوان دولت یه نشانی epishkhan.ir مراجعه و تا مبلغ 130 هزار تومان کارمزد دریافت کنند.

پس از ثبت اطلاعات متوفیان و وراث، درخواست وی در قسمت حقوقی کارگزاری مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت سپرده گزاری مرکزی اطلاعات را ثبت و نهایی می کند.

*شایان ذکر است الزامی به مراجعه به دفاتر قضایی نمیباشد* 

نرخ خدمت و سهم دفتر به شرح زیر است :

  • تعداد وراث ۱ نفر؛ سهم دفتر ۳۱۳.۳۰۶ ریال و مجموع مبلغ دریافتی ۳۴۰.۳۰۰ ریال  
  • تعداد وراث ۲ نفر؛ سهم دفتر ۵۵۰.۸۸۵ ریال و مجموع مبلغ دریافتی ۵۹۷.۳۰۰ ریال
  • تعداد وراث ۳ نفر؛ سهم دفتر ۷۸۸.۶۴۶ ریال و مجموع مبلغ دریافتی ۸۵۷.۳۰۰ ریال
  • تعداد وراث ۴ نفر؛ سهم دفتر ۱.۰۲۶.۰۴۳ریال و مجموع مبلغ دریافتی ۱.۱۱۱.۳۰۰ ریال
  • تعداد وراث ۵ نفر؛ سهم دفتر ۱.۲۶۳.۶۲۲ریال و مجموع مبلغ دریافتی ۱.۳۶۸.۲۰۰ریال 

روش انجام فرآیند مذکور در دفاتر پیشخوان به شرح زیر است:

  • یکی از وراث که سجامی بوده به نمایندگی از سایر ورثه با در دست داشتن مدارک زیر، به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان دولت سراسر کشور مراجعه نماید.
  • اصل و یا کپی برابر اصل گواهی انحصار وراثت یا دادنامهhttp://sana.adliran.ir
  • اصل و یا کپی برابر اصل تمام صفحات شناسنامه متوفی کارت ملی یا شناسنامه هر یک از وراث
  • تصویر کارت ملی یا شناسنامه هر یک از وراث.

فایل آموزشی ثبت درخواست انتقال سهام عدالت متوفیان در درگاه ملی دفاتر پیشخوان دولت

روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت- کد خبر:۴۰۲۸۱۶۰۲

تجارت نیوز نوشت: ثبت نام سهام عدالت متوفیان که قرار بود رایگان باشد، در برخی موارد با دریافت هزینه مواجه بوده است. مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز تاکید کرده که ثبت نام سهام عدالت متوفیان فقط از طریق کارگزاری و بانک‌ها رایگان است

در حالی که بارها اعلان شده است که ثبت نام سهام عدالت متوفیان رایگان است اما برخی دفاتر پیشخوان دولت این فرآیند را در ازای دریافت هزینه انجام می‌دهند. در سومین بخش از گفت‌وگوی عیدانه تجارت‌نیوز با مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، این موضوع مورد بررسی قرار گرفته که در ویدئوی همین گزارش قابل مشاهده است.

پایان خبر تجارت نیوز


به گزارش انصاف نیوز، ردیف دریافت خدمات در وزارت ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات برای دفاتر پیشخوان وجود دارد. که یکی از اپراتور های ارائه دهنده خدمات دفاتر پیشخوان دولت می گوید که طی قراردادی با قوه قضاییه این امکان را برای دفاتر پیشخوان فراهم کرده است که دفاتر بتوانند از طریق سامانه تسهیم – پناه قوه قضاییه امور سهام عدالت متوفی را انجام دهند (آی تی ساز – تحت حمایت برخی انجمن های استانی پیشخوان). همچنین اپراتور دیگری که با دفاتر همکاری می کند (ای پیشخوان- مرتبط با کانون دفاتر پیشخوان) نیز از طریق کارگزاری بیدار این کار را انجام دهند.

لینک (در ردیف 155 خدمت مربوط به سهام عدالت متوفی است)

خبرگزاری رسمی قوه قضاییه میزان، در خبری در تاریخ 16 مهر با تیر «حل مشکل وراث دارندگان سهام عدالت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی» اعلام کرده است:

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از رونمایی ۲ سامانه تنظیم (نوبت‌دهی ضابطه‌مند) و سامانه تسهیم (تسهیم سهام عدالت متوفیان بین وراث) در هفته‌های آینده خبر داد.

خبرگزاری میزان – همایش فصلی نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور محمدکاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، اعضای هیئت مدیره کانون و جمعی از نمایندگان استانی برگزار شد.

حسن روحانی‌نیا مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این همایش از رونمایی ۲ سامانه تنظیم (نوبت‌دهی ضابطه‌مند) و سامانه تسهیم (تسهیم سهام عدالت متوفیان بین وراث) در هفته‌های آینده خبر داد.

روحانی نیا درباره سامانه تنظیم (نوبت‌دهی ضابطه‌مند) گفت: این سامانه، شکل مدرن و پیشرفته نوبت‌دهی است که اجرای دقیق آن، صف در دفاتر را به حداقل خواهد رساند، انتظار حضوری را حذف خواهد کرد و با هدایت مراجعان به دفاتر خلوت‌تر و عدالت در ارائه خدمات را ارتقا خواهد بخشید.

وی اظهار کرد: در این فرایند، دستگاه نوبت‌دهی حذف و مراجعان به سه روش ارسال پیامک کد اختصاصی هر دفتر به سر شماره ۲۰۰۰۱۴۷۰ یا اسکن QR کد دفتر و یا ورود به سامانه nobatkdke.ir و انتخاب دفتر موردنظر می‌توانند نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تصریح کرد: با اجرای کامل سامانه نوبت‌دهی ضابطه‌مند در دفاتر، مردم می‌توانند قبل از مراجعه به دفتر، نوبت دریافت کنند همچنین می‌توانند شلوغی یا خلوتی دفاتر را قبل از مراجعه، ملاحظه کرده و دفتر دلخواه را انتخاب کنند. درواقع مهم‌ترین ارزش سامانه‌ی «تنظیم» اطلاع از خلوتی یا احیاناً شلوغی دفتر، قبل از مراجعه به دفتر و از روی سامانه است.

وی ادامه داد: با بهره‌مندی از خدمات این سامانه، محیط دفتر خلوت‌تر خواهد شد و مردم نوبت می‌گیرند و حتی اگر خارج از دفتر باشند نزدیک شدن نوبتشان به ایشان پیامک می‌شود همچنین هزینه‌ی گزاف خرید دستگاه نوبت‌دهی و پشتیبانی سالانه آن حذف می‌شود و امکان توسعه از طریق اتصال به سامانه‌های مسیریاب نیز فراهم می‌شود.

روحانی نیا خاطرنشان کرد: هیچ هزینه جدیدی به دفتر تحمیل نمی‌شود و نظارت کانون بر ترافیک دفاتر را تقویت می‌کند همچنین توزیع عادلانه مراجعان به دفاتر اتفاق می‌افتد و از سوی دیگر مصرف کاغذ برای نوبت‌دهی نیز حذف می‌شود.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: اکنون اغلب دفاتر استان تهران به سامانه نظم متصل شده و امید است تا پایان فصل پاییز، دفاتر سراسر کشور به این سامانه متصل شوند. رونمایی رسمی از این سامانه به‌زودی انجام خواهد شد.

سامانه تسهیم (تسهیم سهام عدالت متوفیان بین وراث)

روحانی نیا درباره فعالیت سامانه تسهیم (تسهیم سهام عدالت متوفیان بین وراث) گفت: این سامانه که باهدف اجرای یکی از عناوین تعرفه سال ۱۴۰۲ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای رفع مشکل وراث حدود سه و نیم میلیون ایرانیِ صاحب سهامِ عدالت فوت‌شده، ایجادشده است، حاصل تلاش مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای توسعه صلاحیت دفاتر و رفع مشکل میلیون‌ها هموطن ایرانی است.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تصریح کرد: اغلب نیازمندی‌های راه‌اندازی این سامانه، تأمین و ارائه این خدمت در دفاتر به‌زودی آغاز خواهد شد.

گفتنی است، خانواده بزرگ کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از مردم برای مردم» در حدود بیش از ۱۲۰۰ دفتر با نیروهای متعهد و متخصص در سراسر کشور، در تحقق «قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» در همکاری با مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضایی، همواره مشغولِ خدمت‌رسانی به عموم مردم شریف ایران اسلامی است


اپراتور آی تی ساز در سایت خود مطلبی با تیتر زیر در آبان 402 آورده است:

آغاز رسمی همکاری مشترک شبکه دفاتر پیشخوان دولت و شبکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

متن آن نیز در پی می آید:

با ابلاغ ریاست محترم کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

آغاز رسمی همکاری مشترک شبکه دفاتر پیشخوان دولت و شبکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را به کلیه همکاران تبریک عرض می نمایم

به استحضار دفاتر محترم میرساند:

با مساعدت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه محترم قضاییه و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و راه اندازی سامانه تسهیم سهام عدالت متوفی
برای نخستین بار امکان همکاری دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از طریق سامانه پناه فراهم گردید.


سوال اینجاست که دفاتر پیشخوان دولت که برای صدور و تمدید پروانه های خود هزینه می پردازند، اجاره دفتر و کارمندان را پرداخت می کنند و به گفته برخی «بازوی اجرایی دولت برای خدمات دولت الکترونیک» شناخته می شوند توانایی انجام خدمات را به صورت رایگان دارند؟

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام خیلی ها کار سهام عدالت متوفیان را در دفاتر پیشخوان انجام داده اند و با هزینه های متفرقه حدود ۱ یا ۲ میلیون و هنوز هیچ وجه و سودی
    دریافت نکرده و برگه مالیات مستقیم که دیگر مراجعه حضوری نمی خواهد مبلغ سود که مشخص
    هست دارایی ان هم مشخص دیگر وقت مردم
    را هدر ندهند مالیات را از سود کسر و بقیه را به حساب
    وراث واریز کنند حق الناس هست این هم خلق خدا را اذیت می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا